Gå til innhold

Helseundersøkelse med ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har du vært på helseundersøkelse med ultralyd (for eks. hos Austad Diagnostikk e.l.)? 
Det hadde vært flott å høre hvilke erfaringer folk har med dette.

Gjerne også informasjon om hvordan undersøkelsen foregikk.

På forhånd takk for hjelpen for svar😊

Anonymkode: 79685...e42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva du er ute etter, men jeg har hatt ultralyd av magen og nyter. Ligger på benk med bare mage, drar bukta litt med fra midjen. Iskald gelê, litt ubehagelig press med problem, fram og tilbake, legen trykket på maskinen, så er det over. Med nyrene tror jeg at jeg også måtte ligge på siden.

Får tørke bort geléen selv etterpå, og organiserer klærne på plass igjen. Betaler i luka, og reiser hjem. Resultatet fikk legen min, og jeg i posten etter noen dager.

Skrevet

Jeg har ikke tatt en sånn helsesjekk, men jeg har tatt UL av hele magen flere ganger ifm magesmerter. Ingen av disse viste noe galt, alt var fint, kun en radiolog påpekte at livmoren muligens var litt stor, men ingenting galt. Så går jeg med smerter noen år og blir av helt andre grunner henvist gynekolog som tar innvendig UL. Da finner hun ut at jeg flere flere muskelknuter i livmoren, en av dem meget stor, og at dette sannsynligvis er årsaken til smertene. De ble fjernet, og problemet løste seg. Så ta ta UL av "alt" uten å mistenke noe trenger ikke bety hverken at ingenting er galt, eller at de finner noe om noe er galt. 

Anonymkode: 51bfb...a1e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tatt en slik helsesjekk. Dem sjekket med ultralyd og jeg fikk ligge på benken. 

Han sjekket brystene, i lysken, halsen, osv.. husker ikke alle områdene, men jeg hadde en full helsesjekk. 

Fant muskelknuter i livmoren som jeg fikk se på ultralyden. Tror dem hadde oppdaget visst det hadde vært noen andre endringer eller avvik. 

Jeg tar slike årlige helsekontroller. I år så har jeg vært hos en annen spesialist og tatt masse utvidet  blodprøver. Jeg har ikke helseangst slik at det er sagt, men sliter med ofte en ekstremt utmattelse og vil bare utelukke en del ting. 

Anonymkode: de863...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...