Gå til innhold

Husdyret mitt over "alt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok helt normalt blant mange å tenke som du gjør, TS. Jeg hadde valgt et menneskelig forhold før et forhold med et dyr, men da må det jo selvsagt være et forhold som gir meg mye. Altså, et godt menneskelig forhold går for meg alltid foran et godt forhold med et dyr. Men det er egentlig ikke vits i å diskutere dette, for folk er veldig forskjellige.

Anonymkode: 1eacd...0c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis en mann hadde stilt et ultimatum om å velge ham eller dyret, skjønner jeg at man hadde valgt bort ham. Det hadde vært en slem ting av ham å kreve, med mindre det var snakk om sterk allergi.

Men la oss si det gjaldt spørsmålet om hvem man ville reddet ut av et brennende hus, kjæresten eller katten? Da er man jo sjuk om man velger katten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det betyr det vel ikke, herregud. Jeg elsker og forguder min samboer, men hadde han bedt meg om å gjøre noe så urimelig som å velge mellom han og hunden, så hadde jeg valgt hunden uten å blunke. Ville ikke hatt en mann som ba meg om å ta et sånt urimelig valg, og jeg syns ingenting om å sette ultimatum på slike ting i et forhold. 

Anonymkode: 56a97...965

Dette er vel en ganske konstruert problemstilling, som stemmer dårlig med den TS reiser. Les HI en gang til, så ser du det.

Anonymkode: eadb6...4cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er normalt og fint å være så glad i dyret sitt :) Jeg har også et veldig nært forhold til min ene katt og ville gjort ekstremt mye for henne. 

Anonymkode: cbba7...c6f

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

Brukernavnet mitt gir vel sitt inntrykk av hva jeg mener :P Men når man har hatt et dyr i mange år og treffer en man virkelig liker og den personen plutselig begynner å kreve at dyret skal bort er det ikke da naturlig å ønske og beholde dyret? Jeg stiller litt spørsmålstegn ved at noen da bare hadde sagt ok og så omplassert dyret. 

Jeg har hatt min katt i 10 år så hadde ikke omplassert han kun fordi en mann ikke likte katter, men det blir litt det samme som når folk omplasserer dyrene sine fordi de skal på ferie, de har fått "allergi" eller en eller annen tullegrunn. Man kan ikke være særlig knyttet til dyret sitt da. 

Skrevet
CamillaCollett skrev (1 time siden):

la oss si det gjaldt spørsmålet om hvem man ville reddet ut av et brennende hus, kjæresten eller katten? Da er man jo sjuk om man velger katten.

Man er vel ganske syk om man går inn i et brennende hus, uansett. Det er jo farlig selv for brannmenn med fullt utstyr. 

Anonymkode: 6ba0b...af4

Skrevet

Du er nok en sånn "crazy cat lady"!

Anonymkode: 6bdc8...3b8

Skrevet

Hadde valgt hunden foran en mann uten å nøle! Elsker den hunden nesten like høyt som barnet mitt. Hadde knust hjertet mitt å velge henne bort. En mer trofast venn finnes ikke. Jeg er en pakke-deal. Hund og barn følger med 😊

Anonymkode: 9eb3e...4a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...