Gå til innhold

Alkohol og magebrann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ta meg en liten bytur i kveld. Lenge siden sist, så jeg gleda meg. Drev og ordna meg og drakk noen rusbrus og litt cider. Et kvarter før jeg skulle gå og møte venner så fikk jeg skikkelig magebrann! Tok meg et glass melk (da det har hjulpet tidligere) men denne gangen ble det bare verre og verre. Fikk skikkelig vondt i magen og oppover brystet.

Endte med et toalettbesøk med litt oppkast og sikling. Måtte melde avbud da jeg ikke klarte gå ut pga. smertene.

Nå har det gått 30 minutter ca, og det begynner hjelpe... men jeg blir hjemme i kveld.

Dette er ikke første gangen jeg har fått slike smerter i magen pga alkohol, men denne gangen hjalp ikke engang et glass melk! Hvorfor får jeg slike smerter? Hva kommer det av? Er det noen som vet?

Anonymkode: 92a8a...59a

Skrevet

Er sikkert mye syre i drikken du drikker og alkoholen i seg selv kan gi ubehag. 
Jeg kan få skikkelig halsbrann av øl i perioder, kan og få det av cider og da er det oftest pga syre. (Hvis jeg er uheldig og gulper så er det gulpet så syrlig at man skulle tro jeg hadde drukket sitronsaft) 

Skrevet

Kanksje magsyra som kommer opp i et sårt spiserør. Jeg hadde sår på spiserøret en periode pga syre fordi lukkemusklen i mellomgulvet ikke  fungerte som den skulle. Spenninger i kroppen og stress. 

Anonymkode: 02247...712

Skrevet

Halsbrann kommer av at magesyre kommer opp i spiserøret. For mange er det relatert til kosthold, verstingene er fett, alkohol, koffein, syre og krydder. I tillegg kan røyking og overvekt forverre situasjonen. Melk kan hjelpe, men det kan også gjøre det verre fordi melk er tungtfordøyelig, men det er uansett kun en lindring av symptomet og stopper ikke problemet, da må du bruke noe som er syrenøytraliserende. 

Anonymkode: 2647c...3ef

Gjest Gratinara
Skrevet

Kan hende livstilen på sikt har gitt magesyreproblemer? har hatt det samme selv. Har hjulpet å ta somac 14 dagers kur du kan få på apotek. Ikke drikk kaffe, juice, alkohol, mengder med drikke osv. Unngå fet mat, store måltider som nevnt ovenfor og sitt oppreist en stund etter inntak av mat. Unngå nattmat og mat i god stund før leggetid. Kan også tygge link for umiddelbar lindring. Om ikke dette hjelper burde du kontakte lege. Da er lukkemuskulaturen nederst i spiserøret om mulig svekket... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...