Gå til innhold

Spørsmål til damer. Når er det greit å omtale dere som eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 40-50-årsalderen?

Anonymkode: 70cee...e0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

70+, da kan jeg kalles eldre. 

• Liker 12
Skrevet

Når vil du bli omtalt som eldre?

• Liker 4
Skrevet

Når du er yngre enn meg kan du kalle meg eldre.

Anonymkode: 0de28...4fe

• Liker 2
Skrevet

Tenker det er forskjell på å si han er eldre enn meg og jeg dater en eldre mann. Da høres han gammel ut.

• Liker 8
Skrevet

70+ er eldre. 

Men det er sikkert greit for deg at damer kommer til å kalle deg eldre når du blir 40 selv. Eventuelt kan du spørre foreldrene dine om de følte seg som eldre da de ble 40, eller har du ikke baller til det? 

Anonymkode: 7f4cd...75c

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på hvor gammel du er. Hvis du er yngre enn 20 kan du få lov å kalle meg "eldre" nå, men hvis du er 20 eller over det så får du pent vente til etter jeg har fylt 60. 

Skrevet

13-19 tenåring 

20-30 ung voksen

30-50 voksen

50-70 godt voksen

70 eldre 

slik tenker jeg iallefall 

Anonymkode: 091f1...d04

• Liker 15
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

13-19 tenåring 

20-30 ung voksen

30-50 voksen

50-70 godt voksen

70 eldre 

slik tenker jeg iallefall 

Anonymkode: 091f1...d04

Her er mine:

Ung voksen: 20-35

Voksen: 36-50

Middelaldrende: 51-70 (https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/60-arene-ikke-en-del-av-alderdommen/ )

Eldre: 70-100 

Gammel: 100-120

Anonymkode: 7f4cd...75c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sagt 60+ 

Anonymkode: 11a37...d43

• Liker 1
Skrevet

ung voksen: 18-25

voksen: 25-40

"Middelaldrende" eller bare voksen: 40-50

Eldre: 50+

Anonymkode: 43e38...783

Skrevet

Den dagen jeg fyller 60 år hvis jeg får velge ,men regner med at det blir det samme som det at jeg er 35 år og typen 55 år ,og de kaller han en gubbe og gammel og eldre og det som er 😂😂 så når jeg fyller foreksempel 45 blir vel folk å begynne å kalle meg kjerring og hun eldre dama der osv..! ?

kommer vel litt Ann på personen åsså. Hvis man holder seg veldig godt og har en svært ungdommelig stil så kanskje man slipper å høre det fram til fylte 57-62…! 

Jeg selv sier hvis en dame er over 60 at hun er litt oppi årene … en gammel vane.  

Dagens samfunn kaller folk gammel FØR tiden syntes jeg… min bestemor på 89 er helt enig. Hun sier at når hun var 50 var hun fortsatt ung ,men dagens 50 åringer snakker som om de er 70…sier hun 😅

jaja… en dame vil nok uansett ikke like noe som helst som heter eldre ! Vi damer flest (ikke alle da ) vil høre at vi ser unge ut uansett alder. Spesielt siden mange menn (ikke alle)ser på yngre, og at vi lever i et samfunn som er fullstendig hysterisk på alder og hvor 50+ legger ut selfies med filter på Facebook..🤣 så når man møter dem i gata en vanlig mandag kjenner man dem ikke igjen.

Har lest på enkelte forum der hvor de diskuterer om de er blitt for gamle for å få barn , og må si jeg personlig er sjokkert over at damer på 30-37år føler at tiden renner fra dem. Det virker ikke som det bare handler om det å ikke få barn altfor sent ,men virker som de rett og slett føler og tenker som om de er blitt 50 allerede. 

får litt sånn følelse av at 40 er det nye 50?

men heldigvis er vi alle forskjellige i tankegang og meninger osv 🙏‼️👍😇

Anonymkode: 24480...053

Skrevet

I følge WHO er mennesker 60-74 definert som eldre, 75+ er definert som gammel.

Tviler på at særlig mange damer under 60 setter pris på å bli omtalt som eldre (sannsynligvis ønsker de ikke å bli omtalt som eldre før de er ca.70), men mulig at du blir møtt med mer forståelse dersom du er 15 år selv.

Anonymkode: 9cfe8...f2c

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Når man har passert 70.

Som 40-50 åring er man voksen. 

Gjest På druen
Skrevet

I pensjonistalder da damer begynner å bli eldre utseendemessig. Det passer bedre å kalle menn eldre etter 45 for de forfaller allerede da. 

Skrevet
Akkar skrev (12 timer siden):

Tenker det er forskjell på å si han er eldre enn meg og jeg dater en eldre mann. Da høres han gammel ut.

Dette. Det skorter kraftig på språkforståelse hos enkelte her på forumet, som ikke ser forskjellen på "eldre" (som synonym for gammel) og "eldre enn" (som bare sier noe om aldersforskjell, ikke om alder). 

Anonymkode: 36b27...1f4

• Liker 1
Skrevet

60. Ser hvertfall på 60 åringer som gamle nå

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...