AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Har en eks som ikke evner å ta vare på barna våre (samlivsbrudd i 2016), så nå har jeg plutselig fått vedtak på at de skal være fast hos meg. Trygghet for meg og barna, men jeg TØR jo ikke søke barnebidrag. Kan noe hjelpe meg, og manne meg opp til å gjøre dette?? Pepp-twlk, ord, uttrykk, begrep, utsagn, annet jeg kan ha klart i bakhodet til den dagen jeg får det til, og eksen kommer til å klikke i vinkel 🥺 for det gjør han. Skulle lage et rent helvete for meg hvis jeg gjorde noe slik mot ham... Anonymkode: 8d2e6...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Vi er mange 😅 Det er alt jeg har å si. Burde vært mer automatisk, hvertfall et lite beløp iom det er så mange som aldri søker. Anonymkode: 2314c...a4d 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Du gjør det for barna. For at barna skal få god livskvalitet. Hva eksen mener er likegyldig. Barna kommer først. Snakk evt med politiet og om de kan hjelpe på noen måte Anonymkode: 7195f...267 22
GammelKaktus Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Just do it! Du kommer til å angre på den tiden du ikke gjorde det. Han kan drite å dra, han har vært med å laget ungene skulle da bare mangle at han er med å tar kostnaden for de og. Kan han ikke oppføre seg og er truende så anmelder du han, ikke la han herse med verken deg eller barna. Du trenger ikke å si noe til han, henvis han til NAV, han er ikke ditt problem. 10
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 La mannen være i fred. Anonymkode: fcaa5...04c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Heier på deg. Bøller skal ikke få vinne frem. Du er tøff! Husk pengene er til barna og du gjør det for barna. Anonymkode: 7c470...c3d 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Søk barnebidrag slik at nav tar hånd om betalingen fra far. Det er enklest for deg. Anonymkode: b58fc...a07 17
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 Du søker elektronisk på nav.no. La de stå for beregning og inndrivelsen av bidraget. Forhold deg kun til nav. Dette er penger som skal bidra i barnas oppvekst! De har faktisk rett på dette. Hvis han klikker, så blokkerer du han. Kommer han på døra, ring politet. Anonymkode: f8c49...181 24
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Bidraget er barnets rett. Søk via nav, nekt all diskusjon med ham ut over «dette må du ta opp med nav». Anonymkode: a01c0...78f 8
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 Ikke tenk, bare gjør det. Min eks var lik, jeg brukte krisesenteret for å hjelpe meg å tørre. Anonymkode: 12dff...534 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 Tenk på at du snyter ungene for opplevelser, utstyr eller sparing til egenkapital hver måned. Pappaen burde være glad for å få ta seg av egne unger. Bare slyngler unnviker seg slikt ansvar. Anonymkode: d2e8a...9bf 12
Loff77 Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har en eks som ikke evner å ta vare på barna våre (samlivsbrudd i 2016), så nå har jeg plutselig fått vedtak på at de skal være fast hos meg. Trygghet for meg og barna, men jeg TØR jo ikke søke barnebidrag. Kan noe hjelpe meg, og manne meg opp til å gjøre dette?? Pepp-twlk, ord, uttrykk, begrep, utsagn, annet jeg kan ha klart i bakhodet til den dagen jeg får det til, og eksen kommer til å klikke i vinkel 🥺 for det gjør han. Skulle lage et rent helvete for meg hvis jeg gjorde noe slik mot ham... Anonymkode: 8d2e6...d9e Hvis han er en mann så ønsker han å bidra så barna har det best mulig 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (13 timer siden): ikke la han herse med verken deg eller barna. Hvordan hindrer man at han manipulerer/herser med barna? Anonymkode: 12dff...534 2
GammelKaktus Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan hindrer man at han manipulerer/herser med barna? Anonymkode: 12dff...534 Hun har vedtak på at hun skal ha barna fast, det minimerer jo mulighetene til far. Ellers så er det å skrive ned alt som eventuelt blir gjort eller sagt av han og barna etter samvær om de skal ha det og så ta det videre. Blir det mye tull med en forelder som ikke evner å oppføre seg så blir det advokatmat. Men ja, man er ganske fucked hvis en forelder velger å være drittsekk og i tillegg lar det gå utover barna. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har en eks som ikke evner å ta vare på barna våre (samlivsbrudd i 2016), så nå har jeg plutselig fått vedtak på at de skal være fast hos meg. Trygghet for meg og barna, men jeg TØR jo ikke søke barnebidrag. Kan noe hjelpe meg, og manne meg opp til å gjøre dette?? Pepp-twlk, ord, uttrykk, begrep, utsagn, annet jeg kan ha klart i bakhodet til den dagen jeg får det til, og eksen kommer til å klikke i vinkel 🥺 for det gjør han. Skulle lage et rent helvete for meg hvis jeg gjorde noe slik mot ham... Anonymkode: 8d2e6...d9e Du er ikke alene! De første årene gikk jeg uten bidrag fordi jeg var for redd til å søke. Jeg måtte bare kvinne meg opp etterhvert å få det gjort. Det er nå mange år siden men han krangler fortsatt på det og er sur. Du må bare tåle å stå i det. Anonymkode: d51b6...8c3 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må bare tåle å stå i det. Problemet er jo når ungene må tåle å stå i det, men det høres det ut som ts slipper. Min eks manipulerer ungene for at jeg ikke skal kreve bidrag, forteller dem at pappa skal ordne advokat og nå kan dere ikke bo hos mamma mer for mamma vil bare ta alle pengene fra pappa og da blir pappa uten sted å bo 🙄 Det verste er at han ikke skjønner at det er galt å si sånt. Anonymkode: 12dff...534 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 Jeg skjønner det dere skriver om at jeg bare må gjøre det og tenke at det er til barna. Men jeg må ha håndfaste setninger til den dagen han kommer til å være ufin mot meg. Og da mener jeg meget truende ufin atferd. Anmeldelse er en ting å true tilbake med, men jeg fryser til is og blir perpleks når han begynner som han gjør... Anonymkode: 8d2e6...d9e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner det dere skriver om at jeg bare må gjøre det og tenke at det er til barna. Men jeg må ha håndfaste setninger til den dagen han kommer til å være ufin mot meg. Og da mener jeg meget truende ufin atferd. Anmeldelse er en ting å true tilbake med, men jeg fryser til is og blir perpleks når han begynner som han gjør... Anonymkode: 8d2e6...d9e Jeg skjønner at du syns det er plagsomt, men om du fryser til så må du hindre han i å komme nær deg. Kommer han hjem til deg og truer deg? Ha døra låst så han ikke kommer inn og dersom han står utenfor å truer/skriker/andre ting, så ringer du til politiet og sier at du er redd. Evt. en annen - bror, mor, søster, venn - som kan være hos deg og snakke for deg. Om han tar kontakt via meldinger så svarer du bare "du er sint fordi jeg søker NAV om å fastsette bidrag som skal komme barna til gode, dette er dine barn og begge må betale etter evne. Du må gjerne være uenig, men da må du ta det med NAV. Jeg har sendt alle opplysninger til NAV så de har overtatt alt som har med bidrag å gjøre. Du har rett til å bli hørt, men ta det med NAV." noe sånt... Anonymkode: ec3be...965 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har en eks som ikke evner å ta vare på barna våre (samlivsbrudd i 2016), så nå har jeg plutselig fått vedtak på at de skal være fast hos meg. Trygghet for meg og barna, men jeg TØR jo ikke søke barnebidrag. Kan noe hjelpe meg, og manne meg opp til å gjøre dette?? Pepp-twlk, ord, uttrykk, begrep, utsagn, annet jeg kan ha klart i bakhodet til den dagen jeg får det til, og eksen kommer til å klikke i vinkel 🥺 for det gjør han. Skulle lage et rent helvete for meg hvis jeg gjorde noe slik mot ham... Anonymkode: 8d2e6...d9e Om du har fått vedtak fra bv om å ha barna, kan du ikke si at de igangsatte bidragssøknaden? Lyve litt for å ikke få alt raseriet rettet mot deg. Anonymkode: cd17b...89b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du har fått vedtak fra bv om å ha barna, kan du ikke si at de igangsatte bidragssøknaden? Lyve litt for å ikke få alt raseriet rettet mot deg. Anonymkode: cd17b...89b Ja jeg vurderer det faktisk, men jævlig dumt den dagen han kommer til å ta DEM for det... for han er visst like jævlig mot alle, inkludert den ene saksbehandleren i bv 🙈 Da kommer jo de til å få et dårlig inntrykk av meg, hvis jeg skylder på de 🙈 Anonymkode: 8d2e6...d9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå