AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Ønsker tips til hvordan håndtere hverdagen med bekkenløsning best mulig. Jeg sliter med typen «føles som en kniv sitter oppi hønen min»-bekkenløsning. Med andre ord, symfysen. Nå er jeg 22 uker gravid med nr. 2, første graviditet kom bekkenløsningen myyye senere (typ rett før permisjonen startet) men ikke like heldig denne gangen. Det er vondt om natten, snu seg i sengen er et salig lite smertehelvete. Fått meg silkelaken og en knalldyr BBHugMe pute. Det hjelper nok en del, men smerter er fortsatt veldig der. Det er vondt fra jeg våkner til jeg legger meg igjen, når jeg skal kle på meg bukse på morgenkvisten må mannen hjelpe meg. Jada, det har blitt sånn. Fordi smertene er helt uutholdelige om beinet mitt kommer litt ut av stilling. Gåing er faktisk det som oppleves som mest skånsomt for min del, så det er jo flaks med en svært aktiv 2-åring i hus. Har ikke prøvd fysio, bading eller noe sånne ting egentlig. Er det noe anbefalinger ute å går, eller gjelder det bare å holde seg fast og overleve de neste 18 ukene? 🤪💀 Anonymkode: c9de4...12d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Uff! Føler med deg! Er rammet selv, men ikke i like stor grad. Jeg blir ekstremt mye verre av å sitte, eller sitte i på huk osv. Prøver alltid å sitte som en havfrue, har alltid beina samlet inn og ut av sengen/bil, står og går mest mulig. Man fraråder å ha beina i kors, squat-stilling og skredderstilling med mer. Prøv å ha pute fra knærne og ned og ikke mellom beina og til knærne, se om det hjelper noe. Ellers slet jeg litt med dette i 3 år etter fødsel, dvs hver gang jeg sklei på isen merket jeg det. Men jeg prøvde ikke aktivt å trene det vekk. Her er masse tips og treningstips for å forbedre symfysen: Lykke til!! Anonymkode: 39030...0cf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Ville nok oppsøkt fysio, Manuellterapeut eller kiropraktor, så lenge dei har erfaring med kvinnehelse. Noen har effekt av bekkenbelte, verdt å prøve. Anonymkode: 6728c...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå