Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et barn på 12 år ble stoppet i selvbetjeningskassen i en matbutikk mens h*n holdt på å legge inn det h*n skulle kjøpe. Barnet hadde to like produkter, og skulle endre antallet fra en til to. Plutselig kommer en av betjeningen stormende mot barnet og sier hun har sett hva h*n gjorde. Barnet måtte oppgi navn, før h*n fikk betale og gå. Barnet ble svært rystet av hendelsen, og skjønte ikke hva som var gjort galt. 

Jeg kan forstå de ønsker å slå ned på nasking i butikken - men jeg stusser veldig over en slik prosedyre. Barnet hadde ikke betalt, og stod fremdeles i kassen for å legge inn varene. Og er det greit å skrive ned navnet til et barn i en slik situasjon? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber selv i butikk. Stopper folk først ETTER kassa punktet.

Anonymkode: 60805...490

• Liker 2
Skrevet

Dette rapporterer du til butikkledelsen. Altså kjedeledelsen. Send en epost. Og eventuelt kopi til lokalmedia. 

Anonymkode: 860a7...4ac

• Liker 24
Skrevet

Jeg sliter med å tro på denne historien. 

I de butikkene jeg har vært har det vært ansatte til stede for å hjelpe dersom man har problem og ingen kontroll før man har betalt.

Er det barnet ditt som har fortalt dette når h*n kom hjem eller har du sett det selv?

Anonymkode: 11b77...a03

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I de butikkene jeg har vært har det vært ansatte til stede for å hjelpe dersom man har problem og ingen kontroll før man har betalt.

Er det barnet ditt som har fortalt dette når h*n kom hjem eller har du sett det selv?

Ble oppringt av barnet etter dette hadde skjedd. Skulle jeg ikke tro på det ? 

Skrevet

Bruker aldri hurtigkasser for om du gjør en liten feil blir du beskyldt for å stjele.

Da får de som jobber der heller gjøre jobben sin. 

Ring butikken og klag, stakkars unge.

Anonymkode: b68ff...e3f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruker aldri hurtigkasser for om du gjør en liten feil blir du beskyldt for å stjele.

Bruker alltuid selvbetjeningskasser! Er blitt stoppet og kontrollert mange ganger da jeg ser tvilsom ut!

Anonymkode: 5c088...c43

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville klaget til butikken. Jeg har lest et par historier om barn som har blitt tatt for såkalt nasking i selvbetjeningskasser fordi de f eks har slått inn feil vare eller skal endre antall. Det er ganske enkelt for ansatte å beskylde barn for nasking. Og særlig når de bruker selvbetjeningskasser. Så jeg ville klart klaget til butikken ovenfor måten de beskyldte barnet mitt for å stjele, når barnet bare skulle endre antall på varen. Jeg ville også spurt hva den ansatte så at mitt barn gjorde. Så den ansatte at barnet mitt tastet inn noe annet? 

Jeg hadde ikke vært frekk, men rett og slett nygjerrig på hva som har skjedd, siden barnet mitt er blitt anklaget for nasking og måtte også oppgi navnet sitt.

• Liker 5
Skrevet
ono skrev (1 time siden):

Spørs hva du er for dette barnet? Er du mor eller far?

Anonymkode: 2ebec...b39

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørs hva du er for dette barnet? Er du mor eller far?

Anonymkode: 2ebec...b39

Spiller det egentlig noen rolle hvilken relasjon jeg har til barnet ? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enkelte som jobber i butikk har bare bestemt seg for at barn og unge stjeler. Var en gang i en klesbutikk med en venninne og vi rørte ikke noe engang. Var en liten butikk og hun fulgte med på oss hele tiden og insisterte likevel at vi hadde stjålet noe. Hadde jo ikke det, så vi ble omtrent kastet ut😅

Anonymkode: d8a79...653

• Liker 3
Skrevet
Kittykat skrev (17 minutter siden):

Jeg ville klaget til butikken. Jeg har lest et par historier om barn som har blitt tatt for såkalt nasking i selvbetjeningskasser fordi de f eks har slått inn feil vare eller skal endre antall. Det er ganske enkelt for ansatte å beskylde barn for nasking. Og særlig når de bruker selvbetjeningskasser. Så jeg ville klart klaget til butikken ovenfor måten de beskyldte barnet mitt for å stjele, når barnet bare skulle endre antall på varen. Jeg ville også spurt hva den ansatte så at mitt barn gjorde. Så den ansatte at barnet mitt tastet inn noe annet? 

Jeg hadde ikke vært frekk, men rett og slett nygjerrig på hva som har skjedd, siden barnet mitt er blitt anklaget for nasking og måtte også oppgi navnet sitt.

Veldig enig. Jeg tenker å kontakte de over helgen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke på historien.

De fleste blir stoppet etter at de skal betale. Ikke før.

Anonymkode: 18afb...e69

• Liker 2
Skrevet

Det går nok bra. Var vel en ansatt med en dårlig dag. Husker en gang jeg skulle kjøpe øl. Jeg var 19 år. Kledd som en punker eller hva det nå var jeg trodde jeg var på den tida. Så vel ut som en drittunge, da. Dama i kassa var drit forbanna og mente hardnakket at jeg var under 18. Id-en min var falsk i følge henne. Fikk til slutt kjøpt, etter at jeg viste studentkort og busskort. Tenkte ikke mer på det i etterkant. Hvorfor skal folk absolutt grine og klage på alt og ikke tåle at folk driter seg ut? Skjer det flere ganger, så greit. Men lær ungen å gå derfra uten å bli helt traumatisert av det. Han vil garantert møte lignende folk igjen. 

Anonymkode: 70bea...007

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes det er urimelig å anta at alle barn stjeler. jeg synes til og med det er urimelig å være uhøflig dersom et barn skulle ha stjålet.

Jeg mener at løsningen er å stoppe barnet for kontroll etter at varen er betalt. Kall det rutinekontroll. Og vær høflig.

En av de butikkene jeg handler oftest i har svært ofte kontroll. Jeg har aldri blitt behandlet uhøflig, ikke en gang da det ble tull etter at jeg slo inn 20 brus når jeg skulle ha 2 og ikke fikk til å rette det - jeg ba om hjelp og forklarte. Det var løst på null komma svisj.

Altså mener jeg: dersom du kan bevise at noen har stjålet skal du fortsatt være høflig. Dersom du MISTENKER at noen KANSKJE kan ha stjålet bør du være svært høflig og du bør også innse at du kanskje bør være ekstra varsom overfor et barn. Uansett mener jeg at kontroll må skje etter at man har betalt.

Skrevet
ono skrev (16 timer siden):

Det var h*n sin versjon du fikk høre.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Samme her.  Hadde det ennå gitt rabatter på varene man kjøpte, men nei..
Jeg gidder ikke å gjøre de butikkansattes jobb

Anonymkode: 9ce98...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...