AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Jeg oppdaget dette tilfeldig, man velger en kopp på kafe som viser "skravlekoppen". Da skal det liksom bety at det er greit å snakke til deg, at du søker en samtale....hjelpes. Dette er vel bare noe man kan finne på i norge. Er folk så tilbakestående sosialt at de må sende signal til andre at det er greit å bli tilsnakket? Noen mener at dette var pga man ikke bille bli avvist, såklart du må tåle å få nei som voksen. Alle går ikke på kafe for å snakke med andre, men for å slappe av. Se på livet Kunne jo like godt satt opp et skilt: "Du kan snakke med meg om du vil!" 😅 Trist å se hvordan nordmann må gjetes og fortelles hvordan de skal ha relasjon til hverandre, tenker at voksne folk må klare dette selv. Anonymkode: d56ff...627 3
visp Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Hæ? Hva slags kafe var dette? Må passe på koppene jeg tar😂 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Jeg kan bare snakke for meg selv, men for meg er terskelen for å starte en samtale med en vilt fremmed på kafé veldig høy. Så høy at det gjør jeg bare ikke. Men, hvis personen hadde en slik kopp som tydelig sa "hei, kom og snakk med meg", så... kanskje? Da ville det hvertfall ikke føles like rart. Anonymkode: a963d...1a7 39
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 visp skrev (1 minutt siden): Hæ? Hva slags kafe var dette? Må passe på koppene jeg tar😂 Mange https://skravlekopp.no/her-finner-du-skravlekopp/skravlekafeer 😅 Anonymkode: d56ff...627 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan bare snakke for meg selv, men for meg er terskelen for å starte en samtale med en vilt fremmed på kafé veldig høy. Så høy at det gjør jeg bare ikke. Men, hvis personen hadde en slik kopp som tydelig sa "hei, kom og snakk med meg", så... kanskje? Da ville det hvertfall ikke føles like rart. Anonymkode: a963d...1a7 Forstår det, i andre land er det naturlig. Mens i norge må vi alltid finne på syke konsept for at folk skal gjøre ting sammen. Flytta tilbake til Norge rett før covid fra spania, så er vandt med sosial kultur. Der man kan snakke med andre ukomplisert. Anonymkode: d56ff...627 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Jeg syns det er et flott konsept jeg, lettere å ta kontakt for de som vil slå av en prat, så kan de som vil stirre ned i kaffen alene slippe å bi forstyrret. Anonymkode: 531a0...c6f 23
visp Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange https://skravlekopp.no/her-finner-du-skravlekopp/skravlekafeer 😅 Anonymkode: d56ff...627 Ojoj:) Dette er sånne typisk ting som liksom skal virke, men som absolutt ingen benytter seg av. Jeg hadde heller ikke hatt interesse av at hvem som helst skulle slå seg ned der jeg satt. Jeg tviler sterkt på at noen hadde fått dette med seg engang; om noen satt med en sånn kopp og håpet på sosial omgang🤪 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forstår det, i andre land er det naturlig. Mens i norge må vi alltid finne på syke konsept for at folk skal gjøre ting sammen. Flytta tilbake til Norge rett før covid fra spania, så er vandt med sosial kultur. Der man kan snakke med andre ukomplisert. Anonymkode: d56ff...627 Pass på hva slags lue du går med på fjelltur. Grønn lue betyr at du er singel. 😉 Nordmenn og syke konsepter! 😂 https://www.varden.no/okategoriserade/her-er-fargekodene-for-folk-pa-sjekkern-i-fjellet/ Anonymkode: a963d...1a7 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #9 Skrevet 4. september 2021 Heller skravlekopp enn singelkurv. 🤣 Anonymkode: 94a41...f84 10
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #10 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pass på hva slags lue du går med på fjelltur. Grønn lue betyr at du er singel. 😉 Nordmenn og syke konsepter! 😂 https://www.varden.no/okategoriserade/her-er-fargekodene-for-folk-pa-sjekkern-i-fjellet/ Anonymkode: a963d...1a7 Jeg vet, hvorfor holder vi på med dette? Det blir jo nesten tvang. Jeg ser på det som sosial kontroll, samme som i oppveksten. Man skal tvinges til å invitere hele klassen i bursdag...vi er utrolig kontrollerte. Jeg kom også over en artikkel der en kvinne i barselpersisjon hadde laget seg et merke på vogna som viste at hun var i permisjon...at det var greit å snakke til henne 🤣 Se om jeg finner den igjen... Anonymkode: d56ff...627 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #11 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heller skravlekopp enn singelkurv. 🤣 Anonymkode: 94a41...f84 Er det muiig....!! Hva er det med nordmenn?? 😂 Anonymkode: d56ff...627 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg syns det er et flott konsept jeg, lettere å ta kontakt for de som vil slå av en prat, så kan de som vil stirre ned i kaffen alene slippe å bi forstyrret. Anonymkode: 531a0...c6f Kan heldigvis gjøre mer enn å stirre ned i koppen sin Anonymkode: d56ff...627
Gjest TheCatLady Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 Jeg lurer på hvor mange som benytter seg av noe sånt. Helt greit konsept. Her i Norge blir jo folk sure hvis noen prater til dem på feil tidspunkt. Sier ikke at jeg er noe bedre for man blir jo påvirket av stedet man bor på, men det er jo litt rart at det skal være så forferdelig å bli spurt om ting eller snakket til på en helt vanlig måte. Av og til spør folk meg om noe på gata eller på butikken og da blir jeg alltid overrasket over at en fremmed prater til meg. Jeg er litt delt når det gjelder sånne ting. Av og til har jeg absolutt ikke lyst til å prate med noen, men andre ganger hadde det vært helt ok. Tror ikke at jeg ville brukt en sånn skravlekopp, grønn lue på tur eller singelkurv for den del.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 TheCatLady skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på hvor mange som benytter seg av noe sånt. Helt greit konsept. Her i Norge blir jo folk sure hvis noen prater til dem på feil tidspunkt. Sier ikke at jeg er noe bedre for man blir jo påvirket av stedet man bor på, men det er jo litt rart at det skal være så forferdelig å bli spurt om ting eller snakket til på en helt vanlig måte. Av og til spør folk meg om noe på gata eller på butikken og da blir jeg alltid overrasket over at en fremmed prater til meg. Jeg er litt delt når det gjelder sånne ting. Av og til har jeg absolutt ikke lyst til å prate med noen, men andre ganger hadde det vært helt ok. Tror ikke at jeg ville brukt en sånn skravlekopp, grønn lue på tur eller singelkurv for den del. Jeg reagerer mer på hvordan man kan finne på slike konsept for voksne mennesker, vi skal jo klare å tenke selv i voksen alder. Ikke fortelles hvordan vi kan gjøre slike ting, blir for dumt rett og slett. Så kan det fort bli en tvangsgreie ut av det. Anonymkode: d56ff...627 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #15 Skrevet 4. september 2021 Enig. Forresten, tenk at du tar en sånn kopp, men ingen snakker med deg likevel. Ouch. Anonymkode: 7267b...be0 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #16 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Forresten, tenk at du tar en sånn kopp, men ingen snakker med deg likevel. Ouch. Anonymkode: 7267b...be0 Leste om det nå....er ganske vanlig det også 🤣 Snakk om nedtur. Anonymkode: d56ff...627
visp Skrevet 4. september 2021 #17 Skrevet 4. september 2021 TheCatLady skrev (3 minutter siden): Jeg lurer på hvor mange som benytter seg av noe sånt. Helt greit konsept. Her i Norge blir jo folk sure hvis noen prater til dem på feil tidspunkt. Sier ikke at jeg er noe bedre for man blir jo påvirket av stedet man bor på, men det er jo litt rart at det skal være så forferdelig å bli spurt om ting eller snakket til på en helt vanlig måte. Av og til spør folk meg om noe på gata eller på butikken og da blir jeg alltid overrasket over at en fremmed prater til meg. Jeg er litt delt når det gjelder sånne ting. Av og til har jeg absolutt ikke lyst til å prate med noen, men andre ganger hadde det vært helt ok. Tror ikke at jeg ville brukt en sånn skravlekopp, grønn lue på tur eller singelkurv for den del. Jeg skjønner ikke at det liksom skal være sånn i Norge jeg. Jeg blir ofte snakket til og har ikke problemer med å snakke til andre heller. Men det skjer ikke når man sitter på kafe om ikke det er en mann som skal sjekke opp. Man får jo heller ikke trening i å avvise på en grei måte om man må bruke kopper og luer🤣 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #18 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig. Forresten, tenk at du tar en sånn kopp, men ingen snakker med deg likevel. Ouch. Anonymkode: 7267b...be0 Eller at man ikke er klar over konseptet overhodet og tror man tar en random kopp og plutselig får fremmede bort til bordet sitt. Må jo være utrolig ubehagelig for begge parter.. Anonymkode: 406b7...60f 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #19 Skrevet 4. september 2021 visp skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke at det liksom skal være sånn i Norge jeg. Jeg blir ofte snakket til og har ikke problemer med å snakke til andre heller. Men det skjer ikke når man sitter på kafe om ikke det er en mann som skal sjekke opp. Man får jo heller ikke trening i å avvise på en grei måte om man må bruke kopper og luer🤣 Er jo slik det skal være i dag....man skal ikke tåle noe som helst. Voksne folk som ikke tåler et nei. Da er det stakkars meg og offerrollen med en gang.. Anonymkode: d56ff...627 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #20 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller at man ikke er klar over konseptet overhodet og tror man tar en random kopp og plutselig får fremmede bort til bordet sitt. Må jo være utrolig ubehagelig for begge parter.. Anonymkode: 406b7...60f Da ville det oppstått en situasjon som viser hvor tilbakestående nordmenn er sosialt.... "Heeeii!!! Så du hadde koppen jeg!!! Hva har du gjort i dag da????" "Så kooooselig at du ville snakke med meg da!" Stakkar mennesket med feil kopp: "Jaha....hva faen skjer??! Er du gal...rusa?" 😅 Anonymkode: d56ff...627 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå