Gå til innhold

Han sier han kanskje drar hvis jeg skiller meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke hatt det så bra, er i parterapi og jeg har sagt at jeg vurderer å be om skilsmisse. han har vært en tulling i mange år men har skjerpet seg da han innså alvoret - problemet mitt er at jeg har mistet alle følelser for mannen og vil egentlig ut. Han elsker meg og vil vi skal fortsette, minnet meg på ekteskapsløfter osv (ja han har rett - det heter i gode og onde dager..) I dag sa han at hvis jeg ville skilles så kanskje han kom til å flytte herfra og heller satse på karriere osv - altså dra fra våre to små barn. Jeg ble ganske sjokkert over det - føler det er slik at enten så blir jeg, eller så mister barna faren sin. Og sa at alle andre her i huset har det bra så kanskje jeg skal tenke litt på det før jeg bare gir opp. 

føler meg helt låst nå. Han sa han helst vil at vi skal bli fysiske igjen og, noe jeg egentlig ikke vil men siden jeg ble så sjokket sa jeg at det kan vi sikkert.

det er jo riktig på en måte - hvilken rett har jeg til å bryte opp en (nå) velfungerende familie bare fordi jeg ikke elsker ham lengre. Men det er helt vanvittig vanskelig å bare legge skuffelsen over det som har vært (han har vært deppa og sint i åresvis) 

noen som har opplevd at følelser blusser opp igjen?

Anonymkode: 28fd3...e28

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Tror du han tenker på karriere et annet sted eller at han visste at du vil gå med på mye for at han skal være der for barna? I og med spørsmålet om å bli fysiske igjen like etterpå så lukter det litt manipulering...

Skrevet

Jeg spyr av at han driver med trusler. Blusset følelsene dine opp igjen da han sa han ville flytte bort fra ungene sine? For en sjarmerende fyr 🤮

• Liker 38
Skrevet

Nei nei nei, det der er renspikka manipulasjon. Ikke ta hensyn til det, skill deg fra dusten.  

Anonymkode: eba85...f38

• Liker 21
Skrevet

Du får minne ham på at han er pappa hele livet. 

• Liker 23
Skrevet

Familien er ikke velfungerende hvis han truer med å forlate ungene hvis du ber om skilsmisse. I beste fall barnslig av ham.

Han minner deg på dine løfter og vil at dere skal bli fysiske igjen. Hva trenger du fra ham for at det skal føles greit for deg? 

Anonymkode: c9be5...2de

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har ikke hatt det så bra, er i parterapi og jeg har sagt at jeg vurderer å be om skilsmisse. han har vært en tulling i mange år men har skjerpet seg da han innså alvoret - problemet mitt er at jeg har mistet alle følelser for mannen og vil egentlig ut. Han elsker meg og vil vi skal fortsette, minnet meg på ekteskapsløfter osv (ja han har rett - det heter i gode og onde dager..) I dag sa han at hvis jeg ville skilles så kanskje han kom til å flytte herfra og heller satse på karriere osv - altså dra fra våre to små barn. Jeg ble ganske sjokkert over det - føler det er slik at enten så blir jeg, eller så mister barna faren sin. Og sa at alle andre her i huset har det bra så kanskje jeg skal tenke litt på det før jeg bare gir opp. 

føler meg helt låst nå. Han sa han helst vil at vi skal bli fysiske igjen og, noe jeg egentlig ikke vil men siden jeg ble så sjokket sa jeg at det kan vi sikkert.

det er jo riktig på en måte - hvilken rett har jeg til å bryte opp en (nå) velfungerende familie bare fordi jeg ikke elsker ham lengre. Men det er helt vanvittig vanskelig å bare legge skuffelsen over det som har vært (han har vært deppa og sint i åresvis) 

noen som har opplevd at følelser blusser opp igjen?

Han driver med psykisk vold. Han truer deg jo til å bli hos han, for han VET at du elsker barna og at det er en sikker måte å få det som han vil på. 

Gå! Nå!

Skrevet

At han eventuelt drar fra barna er IKKE ditt ansvar! 

Ikke la ham manipulere deg til å bli dersom det ikke er det du ønsker (og med de midlene han bruker er det kanskje ikke fristende uansett....)

• Liker 13
Skrevet

Da sier du "om du bryr deg så lite om barna, så er du ikke en egnet far og da får de det nok bedre uten deg uansett."

Ikke gå, LØP.

Anonymkode: 18838...e10

• Liker 29
Skrevet

Nei fysj, ts, dette er manipulering! Skill deg og gå videre!

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror ikke dette nødvendigvis er manipulasjon (i ordets rette betydning). Det kan like gjerne være alvorlig ment, eller kanskje en impulsiv og dårlig gjennomtenkt ide. Uansett er det et håpløst utgangspunkt for et fortsatt samliv, og det ville ødelagt enhver balanse i forholdet. Dette bør du nok bare avslutte, så får han gjøre det han har samvittighet til. Det er ikke ditt ansvar.

Anonymkode: ae164...7ed

• Liker 6
Skrevet

Så useriøst! La ham true, er du ferdig med forholdet så går du. Så får han ta konsekvensene for sine valg.

Anonymkode: 0d29c...d06

• Liker 5
Skrevet

problemet mitt er at jeg har mistet alle følelser for mannen og vil egentlig ut. Han elsker meg og vil vi skal fortsette, minnet meg på ekteskapsløfter osv (ja han har rett - det heter i gode og onde dager..)

Er enig med han, med det at han manipulere deg som han gjør viser manglende moralsk integritet. Jeg ville sagt at jeg ikke ville finne meg i bli truet til å bli. Men jeg synes du skal la det gå minst to år med parterapi, før du vurdere skilsmisse igjen. 

Anonymkode: e2a41...b64

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Familien er ikke velfungerende hvis han truer med å forlate ungene hvis du ber om skilsmisse. I beste fall barnslig av ham.

Han minner deg på dine løfter og vil at dere skal bli fysiske igjen. Hva trenger du fra ham for at det skal føles greit for deg? 

Anonymkode: c9be5...2de

Jeg vil føle meg trygg og tatt vare på

ts

Skrevet

Jeg vil føle meg trygg og tatt vare på

ts

Situasjonen du har beskrevet er veldig vanlig i parforhold. Kvinnen prøver å kommunisere hva hun trenger fra forholdet. Mannen ser på det som 'mas'. Kanskje han prøver å forbedre seg, men det varer bare i noen dager/uker før han går tilbake til det samme gamle. Kvinnen 'maser' litt til, men gir opp når det aldri er en varig endring. Mannen tror alt er fryd og gammen siden kvinnen ikke lenger 'maser', når hun i realiteten er på vei ut av forholdet. Etter en stund er hun endelig klar til å fysisk forlate forholdet.

Mannen blir forbauset fordi dette "kom som lyn fra klar himmel". Han gjør en innsats i å forbedre oppførselen sin, men kvinnen har allerede mistet alt av følelser. Det er for sent.

I ditt tilfelle er mannen din så desperat at han truer med å forlate barna. For en idiot.

Her er det bare å gå. Alle hans forsøk på å forbedre oppførselen sin vil ikke vare.

Anonymkode: 18838...e10

• Liker 19
Skrevet

Trusler og manipulasjon. Mest sannsynlig er det tomme trusler.. og ville det virkelig vært så ille om det var sant? Du hadde sluppet å dele barna mef en syk person. 

Anonymkode: e4b7f...74f

• Liker 7
Skrevet

Du sier han har vært en tosk i mange år. Han har hatt sine sjanser. 
 Han spiller på følelsene dine og truer på en måte som gjør meg uvel på dine vegne. 
ikke del seng med han og ikke la han manipulere deg til å bli

Anonymkode: 117ce...9a7

• Liker 7
Skrevet

Sorry. Tulling ikke tosk, men likevel

Anonymkode: 117ce...9a7

Skrevet

Du bør ikke bli fysisk før du ønsker det selv! du kommer bare til og få mer avsmak på han om du gjør det, og kroppen din vill ikke ha noe godt av det. Det vill bare gjøre "reparasjonsarbeidet" enda vanskeligere. 

Han høres manipulerende ut, så om du ønsker og forsete og prøve bør dere ta dette opp i terapien tror jeg. Han må forstå at det ikke er bra for verken deg eller barna om du skal leve helle livet dit i et ulykkelig forhold. Skal dere forsete må det være for de det er best for dere begge. 

Men jeg ville ikke tatt truslene om at han skal forlate barna så tungt. Det høres ut som forsøk på manipulasjon, og ikke en gjennomtenkt plan. Om det er sant at han ønsker og forlate dem så betyr jo det uansett at han er en ubrukelig far, men jeg tror det er veldig langt fra og true med noe slikt til og faktisk gjøre det. 

Forstår det er en vanskelig situasjon💗

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...