AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Skal male huset neste år. Det var hvitt da vi kjøpte det, nå har det en grønngråbeige farge. Alle som har malt husene sine her i gata i det siste har gått for mørkegrått eller tilnærmet svart. Liker egentlig ganske mørk, varm grå, men kunne også faktisk tenkt meg en mørk blå / grå med blåskjær eller noe sånt. Er det noen som har tips til en fin husfarge? Kan godt være noe helt annet også! Anonymkode: 8bacf...138
KristineS Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 (endret) Vårt hus er malt med fargen RAL 7011 som er en mørk gråblå. Ser ganske blå ut i dagslys, men ellers mer grå. Liker veldig godt fargen 😊 Ellers er jeg litt svak for Herregårdsgrønn, men det avhenger litt av stilen på huset om det passer. Endret 4. september 2021 av KristineS
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Hva er byggeår og byggestil på huset? Har kommunen din krav du må ta hensyn til? Anonymkode: 2de60...181
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Ikke grått. Det er så nitrist. Anonymkode: 60224...6d8 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er byggeår og byggestil på huset? Har kommunen din krav du må ta hensyn til? Anonymkode: 2de60...181 Bygget i 1991. "Vanlig" trehus i to etasjer, ikke funkis eller noe annet spesielt. Kommunen har ingen krav. Anonymkode: 8bacf...138
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 KristineS skrev (1 time siden): Vårt hus er malt med fargen RAL 7011 som er en mørk gråblå. Ser ganske blå ut i dagslys, men ellers mer grå. Liker veldig godt fargen 😊 Ellers er jeg litt svak for Herregårdsgrønn, men det avhenger litt av stilen på huset om det passer. Den var fin! Måtte Google Tusen takk for tips! Herregårdsgrønn er fin, men jeg føler på en måte det blir vår nåværende farge bare et ekstra hakk grønn.... Ønsker mer forandring. Anonymkode: 8bacf...138
gohege Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Heia farger! Jotun har nettopp kommet med fargekart for eksteriør. Jeg synes mørkeblå toner er kjempefine, hva med Fjellblå eller Delicate blue? https://www.jotun.com/no/no/decorative/exterior/colours/colourcards/colourcard-exterior 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 Om du vil ha det mørkt - hva med Grønn Umbra, Portgrønn, Delicate Blue, Malmblå eller Fjellblå? Anonymkode: 8db83...452 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå