Gå til innhold

Ting du gjør / ikke gjør fordi du tillegger andre tanker om deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg betaler ikke med kontanter for jeg tror at folk tenker at jeg har brukt opp alle pengene på kontoen og nå har måttet skrape sammen det siste jeg har.

Anonymkode: b5ace...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? 

Anonymkode: e8a11...1c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg betaler ikke med kontanter for jeg tror at folk tenker at jeg har brukt opp alle pengene på kontoen og nå har måttet skrape sammen det siste jeg har.

Ja, men det er dine tanker. 

Jeg bruker alltid kontant først så jeg blir kvitt det, så tar jeg resten på kortet. Da føler jeg meg smart. 

Anonymkode: bea5b...0b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Merkelig tankegang! Jeg har jobbet i butikk, tenkte aldri over at folk brukte kontanter . Faktisk mener jeg det å bruke kontanter ofte vitner om økonomisk sans. Med kontanter har man mer kontroll. Og de som har kontroll på økonomien har ofte bedre økonomi.. Når man sveiper kortet er det lett å glemme hvor mye man betaler. 

Anonymkode: 3dfe9...4e4

Skrevet

Jeg vasker hendene før jeg lager mat dersom gjester nettopp har dukket opp hos meg, slik de skal SE at jeg vasker hendene og føler seg komfortable med maten jeg serverer. Selv om jeg vasket hendene fem sekunder før de dukket opp. 🙃

Anonymkode: d1cc7...b0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Merkelig tankegang! Jeg har jobbet i butikk, tenkte aldri over at folk brukte kontanter . Faktisk mener jeg det å bruke kontanter ofte vitner om økonomisk sans. Med kontanter har man mer kontroll. Og de som har kontroll på økonomien har ofte bedre økonomi.. Når man sveiper kortet er det lett å glemme hvor mye man betaler. 

Anonymkode: 3dfe9...4e4

Nei. Det argumentet faller jo på sin egen urimelighet. Man har IKKE MER kontroll når man bruker kontanter! Tvert i mot, pengene forsvinner bare i et sort hull, helt uten sporingsmuligheter. Man kan ikke gå på kontoutskriften å se eller sjekke hva man har brukt penger på i etterkant. Ingenting.

Med kortbruk ser man hver eneste transaksjon, hvert eneste lille kjøp ned til siste krone, hva det har gått til. Man kan til enhver tid sjekke hvor mye man har igjen med en app på mobilen, følge med.

Kontanter er dumt å bruke om man vil ha kontroll!

Anonymkode: 50e76...26a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...