Kaiisa Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Jeg er fullvaksinert, men tok testen i dag pga flere symptomer. Er jeg i karantene til jeg har fått negativt svar? Og om jeg får positivt svar, skal jeg i isolasjon??
Wenda Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Kaiisa skrev (3 timer siden): Jeg er fullvaksinert, men tok testen i dag pga flere symptomer. Er jeg i karantene til jeg har fått negativt svar? Og om jeg får positivt svar, skal jeg i isolasjon?? Ja du skal holde deg hjemme til du får svar. Er svaret det at du har korona så skal du holde deg hjemme i x antall dager og ta en ny test senere 3
Crobern Skrevet 5. september 2021 #3 Skrevet 5. september 2021 Jeg har skjønt at helsevesenet ikke er enige her heller. Jeg var i samme situasjon som deg. Fullvaksinert, syk, og testet meg. De sa at siden jeg er fullvaksinert så var det ikke krav om å være i karantene. Men de anbefalte at jeg var det….. Jeg fulgte anbefalingen. Selv om jeg er fullvaksinert så kan jeg spre smitte. Den sjansen tok jeg ikke. 1
Mekkapekka Skrevet 5. september 2021 #4 Skrevet 5. september 2021 Hvis folk holder seg hjemme når de er syke så slipper andre å bli smittet. Enkelt og greit. 5
monroe927 Skrevet 5. september 2021 #5 Skrevet 5. september 2021 Du skal være i karantene så lenge du har symptomer, enten du er vaksinert eller ikke. Sånn er det jo for så vidt utenom covid også - er du i dårlig form går du jo ikke rundt og utsetter masse folk for smitte. Forskjellen er at dersom du er fullvaksinert, og vært nærkontakt med en smittet trenger du ikke gå i karantene eller nødvendigvis teste deg. Ikke før du eventuelt får symptomer selv, da må du teste deg. 1
hablador Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Her i huset er det en som er fullvaksinert - syk, og en med kun 1 dose - syk. Bare for å vise smitten raten blandt vaksinerte. Det er jo litt tullete synes jeg at en voksen som er vaksinert og med Covid 19 i familien, bare kan leve som vanlig og gå på jobb. Men mens et uvaksinert barn med en smittet i familien, må i karantene. Poenget mitt er at den voksne vullvaksinerte med smittet nærkontakt, kan smitte andre likeså mye som barnet. Han kan bære viruset uten symptomer. Den bør vel trengt også vært i karantene. 1
Anbefalte innlegg