Gjest Manic Skrevet 25. september 2005 #1 Skrevet 25. september 2005 Jeg nyser når jeg åpner chillipulverkrukka mi Når jeg ser på sterkt sollys Og når jeg tygger sånn menthol tyggegummi Men HVORFOR skjer dette da?? Noen som har peiling ? Er det rett og slett at de tynne små håra i nesen er kilne ? Deilig er det uansett.
Arkana Skrevet 25. september 2005 #2 Skrevet 25. september 2005 Jeg nyser: - når det er sterk sol - når jeg puster inn sterkt krydderpulver - hvis jeg børster håret og det er en liten floke i håret rundt tinningene
Samantha Skrevet 25. september 2005 #3 Skrevet 25. september 2005 Eg nyser: - av pollen, støv, dyr ++ - av sterkt lys - når eg nappar augebryna Syns eg nyser veldig ofte, og det er ikkje deilig! Berre irriterande...
Kafka Skrevet 25. september 2005 #4 Skrevet 25. september 2005 Hei! Denne siden er ufattelig bra og besvarer de fleste slike spørsmål på en lettvinn måte! http://kidshealth.org :icon_smile: What Makes Me Sneeze: http://kidshealth.org/kid/talk/qa/sneeze.html
Wonderwoman Skrevet 25. september 2005 #5 Skrevet 25. september 2005 Jeg nyser også når jeg napper øyenbrynene Har egentlig alltid lurt på hvorfor...
Gjest Emera Skrevet 25. september 2005 #6 Skrevet 25. september 2005 Nyser av sollys, støv i lufta (f. eks. melstøv), når jeg setter noe i vranga (hoster og nyser om hverandre... ), og så nøs jeg merkbart mer da jeg var gravid.
Gjest StoreSky Skrevet 25. september 2005 #7 Skrevet 25. september 2005 -sollys -parfyme -krydder -løk
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #8 Skrevet 25. september 2005 Jeg nyser også når jeg napper øyenbrynene.
Samantha Skrevet 25. september 2005 #10 Skrevet 25. september 2005 Eg nys og av parfyme! Ganske irriterande, sidan eg oftast tar på parfyme etter at eg har sminka meg = mascara både over og under auga. Lærer aldri heller...
Tusseline Skrevet 25. september 2005 #11 Skrevet 25. september 2005 Nyser også alltid når jeg napper øyebryn, noe jeg ikke helt ser logikken i. :klø:
Armonia Skrevet 25. september 2005 #12 Skrevet 25. september 2005 - sollys - napping av øyenbryn - rett etter jeg har tatt på meg parfyme
Gjest LoisLane Skrevet 25. september 2005 #13 Skrevet 25. september 2005 Når jeg ser på sola og når jeg får støv eller krydder i nesa. Virker ellers tilfeldig. Jeg DIGGER å nyse!
Iselilja Skrevet 26. september 2005 #14 Skrevet 26. september 2005 Jeg nyser av sterk sol og mørk sjokolade.
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #15 Skrevet 26. september 2005 Jeg nyser av sterke mentol-pastiller!
Gjest jamsi Skrevet 26. september 2005 #16 Skrevet 26. september 2005 Når jeg ser på sterkt sollys Og når jeg tygger sånn menthol tyggegummi ← Samme her!
Gjest Milah Skrevet 26. september 2005 #17 Skrevet 26. september 2005 Jeg nyser når jeg napper øyenbrynene jeg også.. Noen som vet hvorfor man gjør det?
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #18 Skrevet 26. september 2005 Jeg nyser også når jeg napper øyenbrynene, har alltid lurt på på hvorfor. Hmm Ellers så nyser jeg når jeg tar pepper i maten - støv - Sterk parfyme. Hver gang jeg går forbi kontoret til en viss dame eller treffer på henne i korridoren, så nyser jeg hver gang. At hun ikke skjønner noe altså! Grr! ( hun bruker veeeeldig masse paryme!) - hvis jeg tar tungen opp i ganen noen par ganger, da begynner jeg å nyse noe så sinnsykt!
NullHull Skrevet 26. september 2005 #19 Skrevet 26. september 2005 Jeg nyser når jeg napper øyenbrynene jeg også.. Noen som vet hvorfor man gjør det? ← Ikke at jeg sitter på noe fasit, men jeg ville vel kanskje tro at det har noe med nervene å gjøre. At når man napper brynene så kanskje dette berører enkelte nerver i ansiktet som aktiviserer nysingen. Og à pro pos nerver, så hørte jeg en gang at en måte å stoppe en nys på er å klemme hardt med venstre tommelfingernegl mot "puten" på lillefingeren på samme hånd (kan være det kanskje funker med høyresiden også for alt jeg vet). Og det virker faktisk! På meg iallfall...For det ligger visstnok en nerve i lillefingeren som har innvirkning på "nysemekanismen" Flere som har prøvd?
Nick Etmitt Skrevet 26. september 2005 #20 Skrevet 26. september 2005 - Ved sollys - Ved skraping av rumpeflass - Ved å sniffe pepper - Ved å rense nesa med q-tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå