Gå til innhold

Burde man ta hensyn til hva initialene til et barn vil bli ved navnevalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter barn i desember og satt og snakket navn. Kom så på at barnets initialer ville blitt V.A.A.G

Ikke det verste på jord, men burde man ta hensyn. Kjipt å feks ha K.U.K til initialer🙈

Anonymkode: 1c32f...a7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det bør man ta hensyn til. Kjenner både en BH, en SS, en SUR og en SOS. 

Anonymkode: cad15...da6

• Liker 7
Skrevet

Kjenner både KUK og BÆSJ

Anonymkode: e4bd2...4e7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjenner både KUK og BÆSJ

Anonymkode: e4bd2...4e7

Hjelpes🙈

• Liker 2
Skrevet

Ja, synes ikke VAAG er noe ille.  

Men KUK, TØS, SS og lignende bør man styre langt unna. 

Anonymkode: b7f3c...56e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, synes ikke VAAG er noe ille.  

Men KUK, TØS, SS og lignende bør man styre langt unna. 

Anonymkode: b7f3c...56e

SS er vel såpass vanlig at det hadde jeg ikke brydd meg om tbh. 
VAAG er vel heller ikke noe problem?

Anonymkode: 3f453...1f9

• Liker 9
Skrevet

Jeg kjente en BH og han syntes det var så grusomt at han valgte å bytte etternavn da han ble 18. jeg har selv ikke tenkt over dette da jeg valgt navn til mine barn, men da vi gikk over til nye mailadresser på min jobb (som er en tilfeldig kombinasjon av de to første bokstavene i fornavn og etternavn, kan f.eks re 1. bokstav i fornavn og de to første bokstavene i etternavn, pluss noen ganger mellomnavn) la jeg merke til flere svært uheldige kombinasjoner. Eks [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Anonymkode: 6950b...1bd

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig. Ikke til det ekstreme, men man unngår KUK, KKK o.l.

Anonymkode: 3607f...c44

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner en som slapp unna WC i siste liten, da foreldrene kom på hva initialene ville bli.

Anonymkode: 09f04...68e

• Liker 9
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke overtenkt det, for da kan det jo bli få navn å velge mellom, men jeg hadde nok unngått initialer av typen KUK og KUSE. Jeg kjenner en TOSK, og han er heller ikke overbegeistret for initialene sine. :fnise: 

Dyr i skog og jungel har jeg også møtt en hel drøss av: ELG, REV og APE kjenner jeg, og de har ikke opplevd initialene som noen byrde. 

Endret av Ullvott
  • Liker 5
Skrevet

Kjenner en BBC, men han er jo godt voksen... 

Anonymkode: 693d4...165

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Ullvott said:

Jeg kjenner en TOSK, og han er heller ikke overbegeistret for initialene sine. :fnise: 

Tosker kjenner jeg mange av, uavhengig av initialer. 😄

Anonymkode: cad15...da6

• Liker 10
Skrevet

Ja, i den grad at man unngår stygge ord. At initialene er et ord gjør ingenting.

Anonymkode: 9115c...ad7

• Liker 1
Skrevet

Ja! Jeg het K. V. Alm som barn. Ikke greit. Byttet navn så snart jeg var myndig. Mine foreldre tok det ikke alvorlig da jeg sa jeg syntes det var plagsomt. 

Anonymkode: ce4e7...065

• Liker 4
Skrevet

Lettet over at dere ikke mener VAAG er så ille. Kanskje verre på engelsk enn på norsk ja😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lettet over at dere ikke mener VAAG er så ille. Kanskje verre på engelsk enn på norsk ja😆

Det er vel navnet på parfymen til Vita og Wanda? Ville ikke tenkt på det som et problem, nei. Synes egentlig det er kult! Så lenge det ikke er helt krise som kuk, tøs osv tror jeg ikke det spiller så mye rolle😅 Kjenner en P.M.S😅

Anonymkode: 8f7fb...d92

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel navnet på parfymen til Vita og Wanda? Ville ikke tenkt på det som et problem, nei. Synes egentlig det er kult! Så lenge det ikke er helt krise som kuk, tøs osv tror jeg ikke det spiller så mye rolle😅 Kjenner en P.M.S😅

Anonymkode: 8f7fb...d92

Ja, og jeg lo fælt da jeg så de hadde kalt parfymen sin noe som er forkortelse på Vagina på engelsk. Så treffer karma meg med initialene på vårt neste barn😂 litt sjølironi må en ha!

Litt annerledes med et produkt man skal selge da kanskje.

Haha pms ja😆

Skrevet
Ullvott skrev (På 2021-9-4 den 18.29):

Dyr i skog og jungel har jeg også møtt en hel drøss av: ELG, REV og APE kjenner jeg, og de har ikke opplevd initialene som noen byrde. 

Mor til en venninne av meg har initialene CAT.😻 Veninnen min, som i likhet med meg er glad i katter, er litt misunnelig på sin mor for det. 

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg hadde tenkt på det. Men synes ikke VAAG er så ille initialer🙂

Skrevet

Man bør ta hensyn til det dersom det blir veldig stygge eller pinlige ord, som KUK eller WC. VAAG synes jeg er helt greit - skjønner ikke hva som skulle vært så fælt med det?

Dersom det bare blir "vanlige" ord/forkortelser synes jeg ikke det er noe problem. 

Selv heter jeg IS :ler: Synes ikke det er så fryktelig ille, da, det kan jo også bli is (som i frossent vann) også, det er jo ikke kun islamske stat som er den eneste assosiasjonen. 

Anonymkode: cc668...19a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...