Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for at han skal vise at han bryr seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg få samboeren min til å "se" meg igjen og ikke ta meg for gitt?

I begynnelsen var han kjempe forelsket i meg og gjorde alt for at jeg skulle ha det bra og føle meg bra, ga meg komplimenter hele tiden og alt handlet om oss 2.

Nå er det som om han ikke ser meg lenger, han blir bare sur hvis jeg sier ifra om mine behov for eksempel og hvis det er noe som plager meg så svarer han meg surt og barnslig tilbake, og nekter meg også sex pga han ikke tenner på meg når jeg sier ifra om ting som han ser på som negative. Jeg prøver å få til kommunikasjonen mellom oss, men da er det "du er negativ, jeg tenner ikke på deg og vil ikke ha sex med deg når du er sur/kranglete og negativ."

Det er også jeg som gjør det meste av husarbeid i leiligheten, som å holde det ryddig, rydde etter han, vasker/støvsuger, vasker klær og henger det opp, skifter på sengen, tar ut og inn av oppvaskmaskinen, mens han som regel er den som lager mat. Av og til lager jeg maten til meg selv også.

Hva er det jeg gjør feil? Hvis jeg ikke sier noe etter at vi har kranglet fordi jeg har sagt ifra om noe som jeg syns er ubehagelig/plaget meg, så kan han komme med kommentarer som kan være frekke/sårende og det virker som han prøver å få en reaksjon fra meg. Hvis jeg reagerer så er det også feil, da blir han også sint.

Jeg føler ikke at jeg kan reagere på noen ting/min måte. Hvis jeg gråter kan han si "du trenger ikke gråte" men det er fordi han er så kald og bryr seg ikke hvis jeg sier ifra om ting. Hvis jeg prøver å ha en vanlig samtale med han kan han også sitte på mobilen uten å svare, og jeg må spørre han flere ganger før han hører meg.

Det virker heller ikke som han takler når jeg har pms/mensen selv om han i begynnelsen sa at det er helt normalt at jenter i den perioden er gretne og i dårlig humør. Han sa også i begynnelsen at det generelt er et styr med jenter og at det er normalt.

En venninne av meg sa at hun måtte late som hun ikke brydde seg så mye for at hennes kjæreste skulle se henne igjen og vise at han bryr seg, og sa at jeg også kunne prøve det, men jeg er redd jeg kan få feil reaksjon fra min samboer, at han kan anklage meg for ting eller at han gir meg silent treatment tilbake.

Jeg tenker også på forholdet han og eksen hadde, han har sagt at hvis de kranglet så ordnet de opp med at de hadde sint sex etterpå, mens med meg så nekter han meg sex og tenner ikke på meg hvis vi har kranglet, og jeg kjenner det er ekstremt sårende og tenker hvilke feil er det jeg gjør som ikke hun gjorde?

Og hvis noen spør, nei han er ikke utro eller noe, jeg vil bare ha svar på hva jeg kan gjøre for at han skal bry seg igjen, vise at han elsker meg og tenne på meg..

Skal jeg ikke reagere på noen ting og vise at "jeg ikke bryr meg og være kald" for at han skal "komme krypende tilbake" eller er det noen andre ting jeg kan prøve?

Noe som har hjulpet for noen damer her inne?

Anonymkode: 510c9...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har lav respekt for deg selv og det smitter over på andre.

Men ikke bare det, du tiltrekker deg menn som ikke har respekt for deg.

For å gjøre noe med saken må du aller først begynne å behandle deg selv med respekt. Foreslår at du oppsøker en psykolog for dette, det er litt mer omfattende enn man kan formidle her inne.

Deretter vil mennesker helt automatisk få mer respekt for deg også.

Men helt ærlig, hva han typen din angår, så tror jeg ikke det er håp. Om han så plutselig får øynene opp for deg igjen, så tror jeg aldri du kommer til å klare å se på han som en mann igjen.

Ikke etter at du begynner å vise deg selv respekt.

Han høres ut som den ultimate idiot, og det er å si det mildt.

Anonymkode: fdbe6...3c1

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal han vise at han bryr seg hvis han faktisk ikke gjør det? Enten bryr han seg og da vises det, eller så gjør han det ikke.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke du som ikke gjør nok eller gjør noe feil. Det er han som er problemet. Høres helt ærlig ut som at han ikke er så interessert lengre. Er det tilfellet hadde jeg spurt han og stilt han til veggs, og så enten jobbet på det eller gått.

Jeg har f.eks en mann som elsker meg like mye, og sier det, om jeg ligger syk i senga eller lager mat til oss. Jeg er kronisk syk og er derfor mye i senga, men han elsker meg likevel. Betingelsesløs kjærlighet. 

Du trenger en som respekterer deg og gir deg oppmerksomhet fordi han elsker deg, ikke fordi du løper rundt og gjør tjenester for han hele tida. Det er ikke du som skal fikse dette, det er han. På tide å lære seg litt selvrespekt også, du fortjener bedre.

Anonymkode: 7864b...06c

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør du for forholdet da? jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, men jeg gir ikke så mye av meg selv lenger jeg heller. Jeg bryr meg om han, men føler ikke han bryr seg om meg og derfor klarer jeg ikke å gi av meg selv til han heller🙄

Anonymkode: bd376...108

Skrevet

Han bryr seg ikke. Derfor viser han det ikke. Forholdet er over. Det er bare å gå.

Anonymkode: a2db7...167

• Liker 2
Skrevet

Tror du dette her kan stemme for dere?

Lytt til denne og deretter setter du hardt mot hardt - krev parterapi! 💕

Anonymkode: cb66b...6dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...