Gå til innhold

Mannen vil på tur 5 dager før og 3 dager etter termin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe som høres greit ut, eller bør jeg be ham til å bli hjemme? Er snakk om to turer som begge har avreise med fly fredag ettermiddag og retur søndag formiddag. Flyturen er 1 time og 45 min hver vei. Gjelder deltakelse i et bryllup og en bursdagsfeiring.

Jeg er annengangs gravid men førstemann ble født ved planlagt keisersnitt. Denne gang blir det mest sannsynlig vanlig fødsel. Kan jeg regne med at fødselen går like tregt som en førstegangs fødsel siden det var ks forrige gang? 

Anonymkode: 8776b...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette i det hele tatt noe å vurdere? 
NEI er svaret du kan gi han. 
Han er klar over at du skal gjennom en fødsel og trenger å føle deg trygg og ivaretatt ? 

Anonymkode: deb80...0a3

• Liker 45
Skrevet

Hvor fort får han snudd seg og reist om fødselen starter? 

Er jo litt opp til han hvor viktig han synes det er å være med på fødselen til sitt barn. 

Men viktig at du forteller han hvorfor det er viktig for deg at han er der. 

• Liker 6
Skrevet
MaiTai skrev (1 minutt siden):

Hvor fort får han snudd seg og reist om fødselen starter? 

Er jo litt opp til han hvor viktig han synes det er å være med på fødselen til sitt barn. 

Men viktig at du forteller han hvorfor det er viktig for deg at han er der. 

Litt usikker på hvor raskt han kan nå hjem. Muligens i løpet av en dag. 

ts

Skrevet

Merkelig måte å prioritere på. Jeg passa på å ha null store planer i ukene der det var sannsynlig at sønnen min kunne komme.

Anonymkode: c0cda...630

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er dette noe som høres greit ut, eller bør jeg be ham til å bli hjemme? Er snakk om to turer som begge har avreise med fly fredag ettermiddag og retur søndag formiddag. Flyturen er 1 time og 45 min hver vei. Gjelder deltakelse i et bryllup og en bursdagsfeiring.

Jeg er annengangs gravid men førstemann ble født ved planlagt keisersnitt. Denne gang blir det mest sannsynlig vanlig fødsel. Kan jeg regne med at fødselen går like tregt som en førstegangs fødsel siden det var ks forrige gang? 

Vel, min første fødsel tok 1,5 time fra første tegn til barnet var ute.

Svaret på spørsmålet ditt er NEI. Han bør absolutt ikke reise!

Anonymkode: 317df...ee5

• Liker 10
Skrevet

Det er vel opp til deg om du synes det høres greit ut, eller vil be han om å bli hjemme.

Selv synes jeg det høres veldig rart ut, spesielt det å reise tre dager etter termin. Er liksom tanken at da har du født, så da er det bare å stikke? Hva med det andre barnet?

Hadde reagert om jeg hadde hatt en bursdagsfeiring, og så troppet det opp en kar langveisfra som kunne fortelle at nå føder kona når som helst.. Det vanlige er vel å rydde kalenderen helt i ukene rundt termin.

• Liker 31
Skrevet

Dette skjønner jeg ikke er oppe til diskusjon en gang 😳 Han skal selvfølgelig holde seg hjemme.

• Liker 15
Skrevet

Generelt sett er det selvfølgelig totalt uaktuelt, og ville lurt på om det var en spøk.

Spørs vel bittelitt hvem sin bursdag det der, er det f.eks 90 års dagen til moren som ligger for døden, så hadde jeg nok strukket meg langt for at de skulle få sees - men kanskje heller reist dit i forkant/etterkant av fødsel, med god margin.

Minn han på at baby ikke aner når termindato er, og er dritdårlig tilgang på kalendere i magen.

Håper du ikke må forklare ham at både du og storesøsken trenger ham der? 

Anonymkode: abf43...799

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er dette noe som høres greit ut, eller bør jeg be ham til å bli hjemme?

Det burde være strengt tatt unødvendig å be han om det, for det sier seg selv at han må holde seg hjemme. 

Men siden han er helt på bærtur, så må du seriøst be han om det. Nei, ikke be han om det, krev det! 

Anonymkode: a3cf7...8c8

• Liker 12
Skrevet

Dere er de eneste som kan vurdere om det er greit.

Synes du det er greit å tenke at du skal føde alene/uten han? Synes han det er greit å gå glipp av fødselen til barnet hans? Om svaret er ja på disse spørsmålene, så kan ha fint reise.

Anonymkode: 45efa...282

• Liker 5
Skrevet

Han vil altså reise til fødselsdagen til noen andre, og går kanskje glipp av fødselsdagen til sitt eget barn? Flott mann du har fått deg. 👍🏼

Anonymkode: 70e6e...18b

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Litt usikker på hvor raskt han kan nå hjem. Muligens i løpet av en dag. 

ts

Det er selvsagt helt uaktuelt, og det burde han skjønne av seg selv.

Anonymkode: 0b9c6...0ef

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Generelt sett er det selvfølgelig totalt uaktuelt, og ville lurt på om det var en spøk.

Spørs vel bittelitt hvem sin bursdag det der, er det f.eks 90 års dagen til moren som ligger for døden, så hadde jeg nok strukket meg langt for at de skulle få sees - men kanskje heller reist dit i forkant/etterkant av fødsel, med god margin.

Minn han på at baby ikke aner når termindato er, og er dritdårlig tilgang på kalendere i magen.

Håper du ikke må forklare ham at både du og storesøsken trenger ham der? 

Anonymkode: abf43...799

Det er snakk om et vennepar som feirer 10 års bryllupsdag (ser jeg skrev bryllup lenger oppe men det er altså en fest for å feire 10 år som mann og kone). De har selv barn men konen i forholdet har flere ganger sagt at hun forstår jeg må bli hjemme, men håpet «i det minste» at min mann kunne komme. Dette er da 5 dager før termin. 

Bursdagsfesten er for en kompis.

ts

Skrevet

Uaktuelt. De fleste fødsler skjer +/- 2 uker rundt termin.

• Liker 8
Skrevet

Mulig jeg har vært i overkant stressa rundt fødslene mine, men her har 1 mnd før og 1 mnd etter termin vært hellige. Ingen planer, ingen alkohol på mannen og utover jobb, trening og små ærender har vi holdt oss i nærheten av hverandre. Vi har kunnet ha besøk, dra på besøk og slike ting men, da sammen og ikke langt unna her vi bor. Mannen har syntes at dette har vært helt greit.

Anonymkode: cdab0...4ba

• Liker 6
Skrevet

Er det kulturen som gjør at det et viktigere å dra bort  i selskap enn å være hjemme i beredskap til fødselen starter ? 

Anonymkode: deb80...0a3

• Liker 8
Skrevet

Dette hadde vært fullstendig uaktuelt for min del! Vi er begge enige om at vi ikke legger noen planer i ukene rundt fødsel, men jeg trodde det var vanlig… Og dere som har en liten fra før… Hvem skal ta seg av hen? Hva om du ender med et nytt keisersnitt eller andre komplikasjoner? Mulig jeg er full av graviditetshormoner, men kjenner jeg ble oppriktig lei meg på dine vegne 😥

Anonymkode: 2dd11...406

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...