AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Det står: Ifølge den nye regelen kan ikke uføretrygd og barnetillegg til sammen være høyere enn 95 prosent av inntekten man hadde før man ble ufør. Men når man har minstesats så overskrider jo ikke inntekten man hadde før uføretrygd dette beløpet? Anonymkode: 02201...f9d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Hvis man har mange barn kan det jo gjøre det. Anonymkode: 98ef5...715
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis man har mange barn kan det jo gjøre det. Anonymkode: 98ef5...715 Denne skjønte jeg ikke? De tar vel ikke utgangspunkt i hvor mange barn man har. Anonymkode: 02201...f9d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det står: Ifølge den nye regelen kan ikke uføretrygd og barnetillegg til sammen være høyere enn 95 prosent av inntekten man hadde før man ble ufør. Men når man har minstesats så overskrider jo ikke inntekten man hadde før uføretrygd dette beløpet? Anonymkode: 02201...f9d Jeg har minstesats på uføretrygd og jeg har barn. Jeg har også samboer. Men jeg får ikke barnetillegg pga at summen av min uføretrygd og samboeren sin lønn overskrider summen som er satt for å få barnetillegg. Så vi har rett og slett "for mye" utbetalt, i følge nav. Anonymkode: 76b86...255
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Denne skjønte jeg ikke? De tar vel ikke utgangspunkt i hvor mange barn man har. Anonymkode: 02201...f9d Mulig jeg misforsto deg litt - har du minstesats og et barn er det ikke mulig at beløpet du mottar overstiger 95% av tidligere inntekt. Har du 10 barn vil gjerne uføretrygd + barnetillegg overstige 95% av tidligere inntekt. Anonymkode: 98ef5...715
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #6 Skrevet 5. september 2021 Hvis jeg har forstått det riktig, så blir inntekt før man ble ufør også satt til et minstebeløp. Jeg har i alle fall minstesats og barnetillegg, og jeg har aldri hatt arbeidsinntekt. Anonymkode: 8784c...4c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå