Gå til innhold

Hvordan ser deres morgen ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når står du/dere opp, og når står barna opp? Har dere noen faste morgen rutiner som dere følger for dere eller familien?

Her står jeg opp ca 06.00. Dusjer, sminker meg, kler på meg. 

Kl 06.30 vekker barna. Neste 35 min består av frokost, påkledning barn (2 åringen trenger en del hjelp, 5 åringen klarer seg stort sett selv). Pussing av tenner etc.

Kl 07.10 jeg føner/steller håret, og pusser tenner.

Kl 07.25 ca,: dra for å levere i bhg.

Kl 07.35 kjøre bhg- jobb

Jobb fra 0800. Er på jobben ca 10 min før oppstart.

Anonymkode: 61d39...23d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står opp 5.20. Drar på trening. Når jeg kommer hjem har far ordnet niste og frokost til ungene og reist på jobb. Ungene står opp ca. 06:50. Kler seg og spiser mens jeg dusjer, kler og sminker meg. Leverer en på bussen til skolen og kjører yngste til skolen. Er på jobb 08.10.

Anonymkode: 5cf6d...147

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når står du/dere opp, og når står barna opp? Har dere noen faste morgen rutiner som dere følger for dere eller familien?

Her står jeg opp ca 06.00. Dusjer, sminker meg, kler på meg. 

Kl 06.30 vekker barna. Neste 35 min består av frokost, påkledning barn (2 åringen trenger en del hjelp, 5 åringen klarer seg stort sett selv). Pussing av tenner etc.

Kl 07.10 jeg føner/steller håret, og pusser tenner.

Kl 07.25 ca,: dra for å levere i bhg.

Kl 07.35 kjøre bhg- jobb

Jobb fra 0800. Er på jobben ca 10 min før oppstart.

Anonymkode: 61d39...23d

Står opp 07.10. Ordner meg. Barnet kler på seg. Lett frokost. Barnet går til skolen 07.40. Jeg drar til jobb 07.40. Er på jobb 08.00. 

Anonymkode: aca9c...e63

Skrevet

Jeg står opp kl 5.45 og drar på jobb kl 5.30. 13 åringen står opp kl 7.15 og drar kl 8.15. Jeg må ringe å vekke han noen ganger 🤣

Anonymkode: db4bb...96a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg står opp kl 5.45 og drar på jobb kl 5.30. 13 åringen står opp kl 7.15 og drar kl 8.15. Jeg må ringe å vekke han noen ganger 🤣

Står opp 4.45 mente jeg 😉

Skrevet

Står opp 6.30, gir mannen frokost før han drar på jobb, jeg jobber hjemmefra. vekker 7-åringen ca .7.45, spiser, dusjer og steller så følger jeg ham til skolen. i helgene står vi opp litt senere, mellom 8 og 9.

Skrevet

Står opp 06.30, steller meg litt, drikker kaffe og leser avisen, steller meg litt til, vekker minstemann, gir han frokost, tar litt kaffe til, steller meg ferdig, setter meg hos minsten og snakker om dagen, minner på det som skal minnes på (hva han skal ha med/ hva han må gjøre før han går/ når han må gå) jeg er ute  av døren 07.40. De eldste klarer selv.

Skrevet

Jeg: Står opp 06:20, kjapp dusj/kattevask, sminker meg, setter opp håret og kler på meg. Vekker 3-åringen 06:50 og mens hun sitter på do finner jeg klær til henne og lager matpakker til begge to. Så kler jeg på henne, ordner håret hennes og ca 07:10 er vi i bilen. 5 min kjøring til barnehagen der hun spiser frokost. Ca 07:25 er jeg ute av barnehagen igjen og kjører 20-25 min til jobb. Er stort sett inne på kontoret max 5 minutter før jeg starter 0800. Spiser en lett frokost mens jeg jobber ca 09:00.

Min manns dag: står opp 07:15, vekker eldstebarnet (skolealder) og de spiser frokost sammen,før han lager matpakke og sender henne ut til skolebussen 08:00. Deretter hjemmekontor. Han henter i barnehagen 15:00 og jeg er hjemme rundt 16:45.

Anonymkode: 75f2a...f76

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Står opp 4.45 mente jeg 😉

Oi det var tidlig! 😴😴

Anonymkode: 8782b...d66

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi det var tidlig! 😴😴

Anonymkode: 8782b...d66

Det er det 😴😴. Er renholder på en skole, så vi starter kl 6😉

• Liker 2
Skrevet

Jeg står opp rundt 0700, labber rundt og ordner småting før jeg vekker knotten 0715, han spiser og kler seg og går til skolen rundt 0745, alt etter vær og vind. Når han går så slenger jeg som regel på meg noen klær og vagger av gårde hvis jeg har noen møter/avtaler jeg må på. Da går jeg som regel 0815.  

Skrevet

Står opp en gang mellom 06.20 og 7.00 (har fleksitid) etter hvor trøtt jeg er. Jeg vekker ungene ca sju. Alle går på badet etter tur, jeg hjelper minste å finne klær, de eldste klarer det selv med litt veiledning ifht vær og temperatur. Mannen har kjøkkentjeneste og lager matpakker og frokost til ungene. Ungene går ut dørene mellom 07.50 og 08.10, alt ettersom de går eller sykler til skolen. Jeg kjører så fort jeg er klar, det avhenger av når jeg stod opp, og stemningen hjemme😉 Ideelt sett før 07.30, senest 08.30. Mannen har hjemmekontor. Jeg drikker kaffe i bilen, og spiser frokost på jobb. Tar meg mellom 15 og 25 minutter til jobb.

Anonymkode: e89f7...e1d

Skrevet

Står opp 0615. Lager meg en kaffe og håper på å få drukket den i ro og mak før treåringen våkner. Kjapp dusj og fikser/sminker meg, vekker treåringen og 11 åringen rett før 07. De liker litt rolige morgener hvor de får tid til å våkne i sofaen med en matbit før dagen starter. 0745 går jeg til barnehagen med hund og minstemann, så småløper jeg hjem igjen, får eldste ut døren, og så drar jeg på jobb. Matpakker er alltid klare kvelden før. 

Er glad i morgener, egentlig ❤

Anonymkode: 1cefd...30b

Skrevet

Har alle bortsett fra oss barn de må vekke? 😳😳😳

Anonymkode: a3d61...637

• Liker 1
Skrevet

Jeg står opp kl 0600,mannen 15 min tidligere. Da er han ferdig på badet når jeg kommer. Sjekker st 9 åringen faktisk står opp når klokka hennes ringe 0630, kan ta alt fra 0-20 min. Sjekker stadig innom . Ca kl 07 spiser vi felles frokost.  Datter pakker sekken og smører egen niste til skolen , vi smører vår. Tannpuss ca 0740. Hun følges til skolebussen kl 0740. Jeg jobber 25 min  kjøring unna, mannen det samme. Den som begynner senest på jobb følger til bussen, den andre henter på Sfo.. 

Anonymkode: c5154...e35

Skrevet

Toåringen vekker meg kvart på seks. Vi ligger og slumrer og ser på nettbrett i senga til 6.30. Står opp, kler på oss og han ser litt barne-tv mens jeg smører matpakker. 

Ca 7 går vi til barnehagen mens jeg har med hunden så han får lufta seg. 7.40 er jeg tilbake med hunden og hiver meg på sykkelen. Sminker meg på jobb. 

Anonymkode: 8c499...8d3

Skrevet

Sønnen min på snart 3 vekker meg ca 6.30. Da kommer han opp i sengen min og vi koser litt og ser på barnetv. Så drar vi oss motvillig opp av senga mellom 6.45 og 7.00.

Ordner oss, lager matpakke og ut av døra kl 7.30. Neida, klokka blir alltid 7.35-7.40 før vi er ute,  og da må vi stresse til barnehagen.  De ekstra minuttene i senga er bare altfor deilige!

Anonymkode: 65a1d...e31

Skrevet

2 åringen vekker oss og baby kl 06. Vi står opp og ser barnetv mens det er bleie og klesskift på begge ungene. Lager frokost til eldste og ammer minste mens vi ser barnetv. Så er det tannpuss og litt småleking og herjing i sofaen før vi kjører i bhg ca 07.30-45 mens baby og pappaen er hjemme siden han er i permisjon. Så kjører jeg hjem og tar litt kaffe og frokost og jobber hjemmefra kl 08😊

Anonymkode: b59bf...5b5

Skrevet

Kommer helt ann på om mannen er hjemme eller borte. (Han har reisejobb så er mye borte i perioder). 

Når han er borte : står opp 06.45 ca. Plasserer ungen foran tv'n. Ligger å slapper av med barnet i 5-10 min. Tilbyr noe lite å spise. (Får frokost i barnehagen). Hopper i dusjen/vasker meg, påkledning og sminke. Kler på ungen. Hiver oss i bilen å kjører til barnehage/jobb.

Når pappaen er hjemme : Jeg står opp, dem sover stort sett enda. Jeg gjør det samme utenom at jeg styrer med ungen 😅 Er det drittvær står pappaen også opp å klargjør mini så leverer jeg i barnehagen før jobb. 

Anonymkode: 5f33a...41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...