ErGlad Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Faktisk.no som er en organisasjon som undersøker faktaene i saken. Nå har de faktasjekket om Demokratene sprer konspirasjonsteorier, og funnet ut at de faktisk gjør det. Artikkelen viser tydelig informasjon om hvordan dette har foregått. Hva tenker dere om Demokratene som parti og denne saken? 1
Kjetil E Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Visum skrev (2 timer siden): Faktisk.no som er en organisasjon som undersøker faktaene i saken. Nå har de faktasjekket om Demokratene sprer konspirasjonsteorier, og funnet ut at de faktisk gjør det. Artikkelen viser tydelig informasjon om hvordan dette har foregått. Hva tenker dere om Demokratene som parti og denne saken? Når man tenker på hvem som fronter det partiet kan jeg knapt si jeg er særlig forbauset. Uansett TOTALT UAKTUELT å stemme på de. 16
Gjest Niek79 Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Hvem i all verden bryr seg om hva venstresideaktivistene i Faktisk mener?
Drizzt Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Det er uansett uaktuelt for meg å stemme på partier som er helt ytterst på den politiske skalaen. 2
flowerpower1 Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 Niek79 skrev (15 minutter siden): Hvem i all verden bryr seg om hva venstresideaktivistene i Faktisk mener? Det er ikke hva de mener, men basert på undersøkelser av påstandene. Man kan jo si at noe subjektivt er feil. 7
Gjest ABM Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Visum skrev (3 timer siden): Faktisk.no som er en organisasjon som undersøker faktaene i saken. Nå har de faktasjekket om Demokratene sprer konspirasjonsteorier, og funnet ut at de faktisk gjør det. Artikkelen viser tydelig informasjon om hvordan dette har foregått. Hva tenker dere om Demokratene som parti og denne saken? Hvordan skal demokratene ellers få valgt inn noen på stortinget? Det finnes faktisk ikke ubegrenset med folk så dumme at de stemmer på ren svada..
Agnesjenta Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Det var tynt… Javel gruppen ble brukt av andre tidligere men det som gjelder er partiprogrammet de går til valg på. Jeg er enig i de aller fleste punktene på programmet og er mer enig med Demokratene enn noe annet parti. Alternativet mitt ville vært SP eller INP. De er ikke mot vaksinering, men vil at det skal være frivillig. Ja de er imot EU/FN/EØS/Acer og vil ha norsk selvråderett. De er imot globalisering og mot klima hysteriet. De nekter ikke for at noe av klimaendringene er menneskeskapt men vil heller fokusere på å få opp plast fra havet enn å tror at CO2 er så farlig for klimaet. De mener også at det ikke er Norge som bør gå foran ift å stoppe oljeutvinningen fordi vi har den reneste produksjonen i verden og er dessuten små i den store sammenheng. De er heller ikke ytre Høyre men i sentrum. De vil ha velferd, gratis tannlege. De er imot at private skal ta ut profitt på bekostning av staten. Imot velferdsprofitører altså. Jeg er tidligere Ap/KrF og ville aldri stemt FrP. De blir ikke fremstilt riktig i media. Under et Tv innslag ble det feks vist en t-skjorte der det står ‘Norske liv teller’. De de SA og skrev var imidlertid ‘hvite liv teller mest’. Ikke helt det samme? Om å gjøre for media å brunbeise dem. Tydelig at de begynner å bli store nå siden noen tydeligvis føler seg truet. 13
Gjest Niek79 Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 19 minutter siden, flowerpower1 said: Det er ikke hva de mener, men basert på undersøkelser av påstandene. Man kan jo si at noe subjektivt er feil. De er subjektive ja, ingen tvil om det: Jeg liker verken Faktisk eller Demokratene bare så det er sagt.
flowerpower1 Skrevet 4. september 2021 #9 Skrevet 4. september 2021 Niek79 skrev (9 minutter siden): De er subjektive ja, ingen tvil om det: Jeg liker verken Faktisk eller Demokratene bare så det er sagt. Mente objektivt 🤣
ErGlad Skrevet 4. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2021 Niek79 skrev (12 minutter siden): De er subjektive ja, ingen tvil om det: Jeg liker verken Faktisk eller Demokratene bare så det er sagt. Faktisk.no er objektiv, da de er faktasjekkere. Det er jobben deres. Om man er ytterst til venstre eller høyre, så er det kanskje ikke rart at man blir faktasjekket grundig. Det er forskjell på påstand og fakta. Her snakker vi om fakta. Drizzt skrev (40 minutter siden): Det er uansett uaktuelt for meg å stemme på partier som er helt ytterst på den politiske skalaen. Tommel opp! 7
Gjest Niek79 Skrevet 4. september 2021 #11 Skrevet 4. september 2021 10 minutter siden, Visum said: Faktisk.no er objektiv, da de er faktasjekkere. Det er jobben deres. Om man er ytterst til venstre eller høyre, så er det kanskje ikke rart at man blir faktasjekket grundig. Det er forskjell på påstand og fakta. Her snakker vi om fakta. Haha
Gjest Niek79 Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 (endret) Faktisk har hatt en ekstrem politisk slagside siden de ble lansert, noe som har bidratt til at de stort sett oppfattes som irrelevante i dag. Jeg abonnerer på Aftenposten, Weekendavisen, Finansavisen og WSJ. Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 7. september 2021 av Niek79
Gjest Optimo Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 Er noen overrasket? Folk som er for langt ute på høyresiden tror på hva som helst.
Okapi Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 Demokratene er jo et klovneparti uansett, er de ikke? Et parti startet av folk som var for fjollete for FrP, det sitter det rimelig langt inne å stemme på. Skal sies at det kunne vært moro å se dem i debatt mot deres motpol på venstresiden, Tjen Folket. Eller kanskje man kunne arrangert en boksekamp med partilederne. 6
johnjohn Skrevet 4. september 2021 #15 Skrevet 4. september 2021 (endret) Hvilke «konspirasjonsteorier» er det som er blitt spredd helt konkret? Legg merke til at det ikke står noe om det. Men folk sluker det rått. Så enkelt er det å spre løgn. Endret 4. september 2021 av johnjohn 7
ErGlad Skrevet 4. september 2021 Forfatter #16 Skrevet 4. september 2021 johnjohn skrev (29 minutter siden): Hvilke «konspirasjonsteorier» er det som er blitt spredd helt konkret? Legg merke til at det ikke står noe om det. Men folk sluker det rått. Så enkelt er det å spre løgn. Om du leser HELE artikkelen, så står det veldig type hvilke det gjelder. 4
ErGlad Skrevet 4. september 2021 Forfatter #17 Skrevet 4. september 2021 (endret) Niek79 skrev (På 4.9.2021 den 16.45): Faktisk har hatt en ekstrem politisk slagside siden de ble lansert, noe som har bidratt til at de stort sett oppfattes som irrelevante i dag. Jeg abonnerer på Aftenposten, Weekendavisen, Finansavisen og WSJ. Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Du kan navnet på disse avisene, og det er fint. Når det gjelder norske aviser, så forholder jeg meg mest til nrk, tv2, vg og nettavisen. Faktisk.no er politisk nøytral. De har som jobb å faktasjekke påstander, slik at vanlig folk kan ettergå dem. At du føler deg truffet av at de har nå har bevist at demokratene støtter konspirasjonsteori kan jeg ikke gjøre noe med. Endret 7. september 2021 av Perelandra 8
johnjohn Skrevet 4. september 2021 #18 Skrevet 4. september 2021 Visum skrev (8 minutter siden): Om du leser HELE artikkelen, så står det veldig type hvilke det gjelder. Nei, det gjør det ikke. I så fall bør du ikke ha noen problemer med å gjengi en av disse «konspirasjonsteoriene»? 4
judith52 Skrevet 4. september 2021 #19 Skrevet 4. september 2021 Tenk å faktisk tro på sannhetsministeriumet faktisk.no 9
334 Skrevet 4. september 2021 #20 Skrevet 4. september 2021 "Faktasjekkere", joda, det kan jo ikke misbrukes i det hele tatt. Hvorfor ikke bare kalle det sannhetspolitiet eller propagandaetaten? Og hva eregentlig galt med konspirasjonsteorier? Er konspirasjoner, korrupsjon og lignende noe man ikke burde passe på? Og spesielt ikke hvis det går imot dine agendaer og meninger, sant? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå