Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er gravid i uke 7, har vært hos legen å fått det bekreftet. Jeg bor sammen med faren, men vi har kun bodd sammen I 2 mnd ca og derfor syns han det er alt for tidlig å få barn. 

Jeg er veldig usikker på hva jeg selv vil. Jeg er en person som blir fort påvirket av hva andre rundt meg sier. Kjæresten min sier nei, og har forsåvidt allerede tatt valget for oss føler jeg, da han sier at han ikke kommer til å ombestemme seg uansett hvor mye vi prater om det. Mens jeg har flere venninner som er helt imot abort og kommer med mange argumenter for at jeg skal beholde.
Selv føler jeg at jeg er klar for ansvaret, men jeg er enig I at det er for tidlig allikevel.

Men spørsmålet mitt, har du opplevd noe liknende? Og hvordan løste du/dere det?

Endret av AnonymMamma99
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymMamma99 skrev (1 time siden):

Jeg er gravid i uke 7, har vært hos legen å fått det bekreftet. Jeg bor sammen med faren, men vi har kun bodd sammen I 2 mnd ca og derfor syns han det er alt for tidlig å få barn. 

Jeg er veldig usikker på hva jeg selv vil. Jeg er en person som blir fort påvirket av hva andre rundt meg sier. Kjæresten min sier nei, og har forsåvidt allerede tatt valget for oss føler jeg, da han sier at han ikke kommer til å ombestemme seg uansett hvor mye vi prater om det. Mens jeg har flere venninner som er helt imot abort og kommer med mange argumenter for at jeg skal beholde.
Selv føler jeg at jeg er klar for ansvaret, men jeg er enig I at det er for tidlig allikevel.

Jeg har ikke noen gode svar å komme med, men vil sende en klem! Det høres ut som du kunne ha godt av en prat med Amathea? De kan være en støtte i en sånn situasjon. 

Anonymkode: c409a...0f0

Skrevet
AnonymMamma99 skrev (1 time siden):

Er det venninnene dine som skal gå gravid, føde og oppfostre et barn? Eller er det du?

Jeg og min nåværende samboer ble gravide etter ca 1 mnd samboerskap. Vi tok naturligvis abort. Det var vi veldig enige om. Det ble alt for tidlig for oss da vi ikke ante noe om hvordan det videre samboerskapet ville utvikle seg. Men i dag teller vi ned dager til vi skal bli foreldre sammen, da jeg er høygravid.

For mange år siden da jeg ble gravid med mitt første barn, var ikke jeg og barnefar samboere en gang, kun kjærester. Vi valgte å beholde barnet, kjøpe hus osv. Gikk fra hverandre 5 år senere da det etterhvert viste seg at vi ikke passet sammen.

Anonymkode: bc857...43d

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er et stor rød varsel at kjæresten din har tatt valget ditt.

Er du sikker på om du vil være sammen med en slik mann?

Uavhengig om du beholder eller ei?

Hva skjer senere i livet? Skal du alltid la deg presse av han, aldri kunne ha dine egene meninger og gjøre dine egen valg?

Et forhold er to mennesker som skal samarbeide og kommunisere, ikke kontrollere den andre personen.

Anonymkode: 0ee47...d02

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er et stor rød varsel at kjæresten din har tatt valget ditt.

Er du sikker på om du vil være sammen med en slik mann?

Uavhengig om du beholder eller ei?

Hva skjer senere i livet? Skal du alltid la deg presse av han, aldri kunne ha dine egene meninger og gjøre dine egen valg?

Et forhold er to mennesker som skal samarbeide og kommunisere, ikke kontrollere den andre personen.

Anonymkode: 0ee47...d02

Enig. Dette er ikke hans valg å ta. 

Anonymkode: e40eb...c36

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Dette er ikke hans valg å ta. 

Det er like mye hans valg som det er hennes. De er to om å lage dette barnet. Skjønner ikke de damene som mener at det er mors avgjørelse alene kun fordi det er hun som er gravid. Hvor er fars rettigheter oppi dette?

Og hvem vil uansett sette et barn til verden som er uønsket av sin egen far? Det er toppen av egoisme!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er like mye hans valg som det er hennes. De er to om å lage dette barnet. Skjønner ikke de damene som mener at det er mors avgjørelse alene kun fordi det er hun som er gravid. Hvor er fars rettigheter oppi dette?

Og hvem vil uansett sette et barn til verden som er uønsket av sin egen far? Det er toppen av egoisme!

Men det er ts sin rett i å ta abort dersom hun vil det, det er hennes kropp og dermed er det hun som har siste ordet i saken, uavhengig av fars ønske!

Anonymkode: d3a21...810

• Liker 6
Skrevet

Det å ta abort er å fjerne det som kan bli et lite menneske, en gjør ikke det like lett som å ta en paracet. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men jeg har tenkt ofte på det at det er veldig mange som angrer på barna en ikke fikk.. vil du kunne falle til ro med en evt beslutning om å ta abort? Det er det du må kjenne på, helt uavhengig av samboeren din sitt ønske. Han går ikke med et lite foster inni seg og kan umulig sette seg inn i hvordan du vil ha det med en slik evt avgjørelse i fremtiden. Tenk deg godt om og oppsøk gjerne hjelp - fastlegen, amathea etc.❤️

Anonymkode: b0011...614

• Liker 3
Skrevet

Valget er til syvende og sist ditt, og ingen andres. Samtidig må du jo også leve med konsekvensene av det.

Anonymkode: 1ef29...c60

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Ifølge norsk lov bestemmer heldigvis kvinnen over sin egen kropp. Ingen mann (eller noen andre) kan tvinge en kvinne til å ta en abort. Han kan selvfølgelig ønske seg det, men har ikke et valg eller rett til å bestemme dette. 

Så nei, det er ikke «like mye hans valg». Hvorvidt det er et riktig valg av TS å beholde et barn som faren ikke ønsker, er en annen sak. 

• Liker 7
Skrevet

Du bør tenke over hva du mener og føler om abort, da du må stå for dette valget. Selv kunne jeg ikke tatt abort, da jeg ser på fosteret som et lite (ikke utviklet, men stadig voksende) menneske med verdi i seg selv. For min del ville det vært for sent når jeg ble gravid. Man kan bruke prevensjon osv for å unngå en graviditet. Ja den kan svikte, men jeg ville følt at det da var for sent. 

Noen er uenige med dette. Så tenk over hva du mener. Folk er så forskjellige på dette at det blir feil å ta et valg bare fordi kjæresten din mener det er rett. Du kan godt ta det i betraktning, men ikke la deg presse. Det å gjøre et inngrep i egen kropp for å fjerne et foster er noe som blir mer personlig for deg enn for mannen, selv om dere var to om å lage barnet. Derfor må du ta det valget du kan leve med og som du mener er riktig. 

Anonymkode: 52ee5...3b4

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Hvorfor var han ikke flinkere med prevensjon hvis det var så fælt å få barn? 

Skrevet

Tenker også at en prat med Amathea kunne vere en god ting for deg. 

Anonymkode: 06bd3...156

Skrevet
skruttveig skrev (2 timer siden):

Hvorfor var han ikke flinkere med prevensjon hvis det var så fælt å få barn? 

Hvorfor var ikke hun flinkere med prevensjon når de ikke har planlagt å få barn enda? 

Hvorfor skal det alltid stå på mannen? 

En kondom kan også sprekke..

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Fordi det er mest krise for han at det ikke resulterer i graviditet, mao burde heller tatt seg en runk framfor å risikere sprukken kondom og presse kjæresten sin til abort?

Gjest 123 eller noe
Skrevet

En annen ting; står det alltid på mannen? Det finnes vel ett prevensjonsmiddel for han, men jeg har ikke tall på hvor mange det finnes for henne. Som i tillegg klusser med hormonene hennes. 

Skrevet

Hei. 
Sto i samme situajson som deg. Jeg valgte å beholde barnet da jeg heller vil stå igjen med ett barn enn en mann som ber meg ta ett slikt valg. Vi har i tillegg ett barn fra før av. Han er her enda, men tenker at om han går så er ikke han verd å samle på. Kan hend at han sier det bare i stress og redsel som det virker som min gjorde, men som sakt så er han ikke verd det om han stikker. Det er uansett ikke han som skal gå gravid og evt ikke han som skal stå igjen med det å tatt bort barnet ditt for resten av livet 🙂 lykke til, dette er ditt valg. Tenk deg godt om hva DU ønsker. 

Anonymkode: bff1f...f38

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...