Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

To personer ganske tidlig i et forhold, som ønsker å slå seg til ro med hverandre. Vil ha hverandre, er ikke stormende forelsket, men veldig glad i hverandre. Begge har en personligheten den andre ser etter. Begge gir, tar, lytter og er tilpasningsvillige. 42 åringer.
Kan dette fungere i lengden?

Anonymkode: ec162...17d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for din henvendelse. Dette vet vi alt om og vi vil selvfølgelig komme med fasitsvaret som du ikke må tvile på. Dette går selvfølgelig helt utmerket!

• Liker 4
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og må innrømme at jeg synes det er sårt at han ikke er stormende forelsket i meg. Vi var venner før vi ble sammen, så det var ikke en love at first sight type situasjon, selv om det er tilfellet for begge to klarer den teite hjernen min å føle seg såret av det. Heldigvis forstår jeg jo at det er irrasjonelt. 

For min del bunner det i sjalusi ovenfor hvor lita og perfekt eksen hans er, fordi jeg vet at han var bergtatt fra første øyeblikk. Det var mer lyst enn det var kjærlighet da, den kom senere. Den er han generelt treg med. Og jeg har forsåvidt en eks jeg alltid vil elske som jeg hadde samme følelse med - da jeg så ham, var jeg helt bergtatt.

Følelser er kjipe ass 😂

Anonymkode: c0595...6f7

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ellers merker jeg meg at alderen på begge to er 42 år. I følge "Hitchikers Guide to the Galaxy" er 42 svaret på det store spørsmålet. Det er selvfølgelig veldig lovende for dere.

Endret av Gab
  • Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er i samme situasjon og må innrømme at jeg synes det er sårt at han ikke er stormende forelsket i meg. Vi var venner før vi ble sammen, så det var ikke en love at first sight type situasjon, selv om det er tilfellet for begge to klarer den teite hjernen min å føle seg såret av det. Heldigvis forstår jeg jo at det er irrasjonelt. 

For min del bunner det i sjalusi ovenfor hvor lita og perfekt eksen hans er, fordi jeg vet at han var bergtatt fra første øyeblikk. Det var mer lyst enn det var kjærlighet da, den kom senere. Den er han generelt treg med. Og jeg har forsåvidt en eks jeg alltid vil elske som jeg hadde samme følelse med - da jeg så ham, var jeg helt bergtatt.

Følelser er kjipe ass 😂

Anonymkode: c0595...6f7

ja, her var det mye følelser..;) men dere er fortsatt sammen og begge er innstilt på å fortsette med det?

Skrevet
13 minutter siden, Gab said:

Takk for din henvendelse. Dette vet vi alt om og vi vil selvfølgelig komme med fasitsvaret som du ikke må tvile på. Dette går selvfølgelig helt utmerket!

Søker ikke fasitsvar, det finnes ikke på dette spørsmål. Søker meninger. Takk for din 🙂 

Skrevet
23 minutter siden, Gab said:

Ellers merker jeg meg at alderen på begge to er 42 år. I følge "Hitchikers Guide to the Galaxy" er 42 svaret på det store spørsmålet. Det er selvfølgelig veldig lovende for dere.

Interessant. Har ikke lest den selv. 

Skrevet

Hvis jeg setter meg inn i en bil og kjører, vil jeg da komme frem? 

Jeg tenker at om man møter hverandre når man er rundt 40, så er man singel når man er 40.

Og det igjen betyr at man enten har vært singel i alle år, vært i lange forhold som har tatt slutt, eller i mange korte som har tatt slutt. Dette betyr at man har opplevd å ikke fikse samliv, på et eller annet vis.

Og det igjen betyr at man muligens ikke fikser samliv enda. Og da er sjansen lav.

Så kan man ha lært seg hvordan samliv fungerer i løpet av de siste årene. Men igjen, da ville man visst bedre enn at man spurte på måfå her inne.

Så mitt svar er: trolig ikke.

Anonymkode: d82f8...bc3

• Liker 1
Skrevet
Gab skrev (32 minutter siden):

Bare husk håndkle og DON'T PANIC!

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis jeg setter meg inn i en bil og kjører, vil jeg da komme frem? 

Jeg tenker at om man møter hverandre når man er rundt 40, så er man singel når man er 40.

Og det igjen betyr at man enten har vært singel i alle år, vært i lange forhold som har tatt slutt, eller i mange korte som har tatt slutt. Dette betyr at man har opplevd å ikke fikse samliv, på et eller annet vis.

Og det igjen betyr at man muligens ikke fikser samliv enda. Og da er sjansen lav.

Så kan man ha lært seg hvordan samliv fungerer i løpet av de siste årene. Men igjen, da ville man visst bedre enn at man spurte på måfå her inne.

Så mitt svar er: trolig ikke.

Ja, og samtidig er mennesker og livet dynamisk. Man endrer seg. Får andre prioriteringer og behov. Møter nye mennesker.
I dette tilfelle. Kvinnen har to forhold i ung alder av 3 års varighet hver, mens mannen har nærmest aldri vært singel. Forhold av 3 års varighet livet gjennom ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og samtidig er mennesker og livet dynamisk. Man endrer seg. Får andre prioriteringer og behov. Møter nye mennesker.
I dette tilfelle. Kvinnen har to forhold i ung alder av 3 års varighet hver, mens mannen har nærmest aldri vært singel. Forhold av 3 års varighet livet gjennom ca

Ja, noen endrer seg. Andre ikke. Det du beskriver her er tid som går, ikke mennesker som har tatt grep.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, noen endrer seg. Andre ikke. Det du beskriver her er tid som går, ikke mennesker som har tatt grep.

På grunnlag av de mange korte forhold, mener du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På grunnlag av de mange korte forhold, mener du?

På grunnlag av at du spør her inne på måfå, på grunnlag av at du ikke beskriver noe som helst som kan tyde på at noen av dere har satt dere inn i hva som gjør at et samliv fungerer eller ikke, og - sikkert litt fordomsfullt, men likevel - på grunnlag av at du ikke tok referansen som Gab kom med.

For å få et samliv til å fungere så må man jobbe, kontinuerlig, med seg selv, med hverandre, man må engasjere seg, man må vite hva man driver med.

Mange her inne har jo ikke peiling, de bare vet at mann + dame = par «...og så er det noe med sommerfugler...eller var det blomster og bier???»

Hva er det dere vil ha ut av samlivet?

Hva er deres mål?

Hva har dere tenkt så langt?

Hva har dere felles?

Hvem ønsker dere å ha det som?

Hvem er deres idoler?

Hvorfor er dere sammen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

To personer ganske tidlig i et forhold, som ønsker å slå seg til ro med hverandre. Vil ha hverandre, er ikke stormende forelsket, men veldig glad i hverandre. Begge har en personligheten den andre ser etter. Begge gir, tar, lytter og er tilpasningsvillige. 42 åringer.
Kan dette fungere i lengden?

Ja det kan det vel. Dere vil jo ha hverandre. Det kan vokse en dyp kjærlighet frem den veien også, istdet for motsatt fall, hvor man er stormende forelsket i begynnelsen. Forelskelsen vil jo avta og man ser personen mer som den er. Dere ser hverandre nå og vil ha hverandre. Jeg ser det som positivt ;)

Anonymkode: 99625...ac9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...