AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Hun er 15 år og var hjemme hos ei venninne i går. De hadde blitt fortalt litt om Birgitte Tengs saken. Noe jeg synes er ok, siden det var mye på nyhetene/ nettaviser i går. Foreldrene til venninnen hadde forklart at hvis det verste skulle skje, så måtte de huske at å bli voldtatt er mye bedre enn å bli drept. Og at de heller måtte prøve å ikke kjempe imot, så kanskje de slapp unna med «bare» å bli voldtatt. Og at å bli voldtatt «ikke er det verste som kan skje». Jeg synes ikke dette er en samtale de burde hatt med tenåringene. Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort nå? Anonymkode: acb8e...379 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Filleristet foreldrene. Anonymkode: ac732...63f 18
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Høres ut som en merkelig familie 👀
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 (endret) Det er jo sant da, blir man drept så lever man ikke lengre. Endret 4. september 2021 av AthenaRavenLuna
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 4. september 2021 Det er jo verre å bli drept. Anonymkode: 5d422...93f 97
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Nei det er det ikke. Blir du drept, så dør du. Blir du voldtatt, må du leve med det. Anonymkode: c874f...79f 22
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 De mente det nok bare som at døden er det verste som kan skje. For dem er det værste om jenta blir helt borte for de. De har ikke satt seg inn i traumene som kommer i ettertid. Du forklarte sikkert for datteren din. Hva sa du? Anonymkode: 65ba7...253 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 4. september 2021 Hva ville du selv valgt? Å bli drept eller å bli voldtatt? Jeg har blitt voldtatt, glad jeg ikke ble drept. Tenker nok at foreldrene har satt det litt på spissen og at de ønsker å advare jentene og gi de råd. Muligens ikke verden beste råd, men de mener det sikkert i beste hensikt. Anonymkode: bb36f...5e7 85
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #10 Skrevet 4. september 2021 Jeg er enig med foreldrene. Livet er da det eneste vi har når alt kommer til alt, og kan man unngå å bli myrdet vil man da det? Hvorfor skulle det være kontroversielt å si det? Anonymkode: f57a9...999 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 4. september 2021 Hva ønsker du for datteren din da? Hvis hun kommer ut for en voldelig mann, at hun bare blir voldtatt, eller voldtatt og kvalt til døde etterpå? Anonymkode: b9236...786 53
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 Jeg hadde snakket med foreldrene, og muligens snakket med noe helsepersonell. Og så tatt en samtale med datteren. Voldtekt kan være veldig alvorlig for mange, selv endte jeg opp som suicidal og måtte innlegges flere ganger. Jeg turte ikke fortelle om hva som hadde skjedd for holdningen til flere i familien min er at det er offerets egen feil, og det er da ikke så ille bli voldtatt (de har ikke blitt utsatt for det heller da). Det går bra idag, men det er vel egentlig en kombinasjon av flaks og noen fantastiske folk jeg møtte i psykriatrien som er årsak til at det gikk bra. Anonymkode: cefa6...37a 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 Hva er problemet? Det er en strategi de har valgt, og de har på sett og vis rett. Det er ille nok å bli voldtatt, om man ikke skal bli drept etterpå i tillegg. Om noe sånt skulle skje, ønsker jeg absolutt at mitt barn skal overleve. Nå har vel forskning vist ( Husker dessverre ikke kilden) at det er lurt å hyle om hjelp dersom man blir overfalt i et smug, ettersom overfallsmannen med stor sannsynlighet ikke tar sjansen på å få oppmerksomhet rettet mot seg, og heller stikker av. Men man kan vanskelig styre hvordan man reagerer i en sånn situasjon, og frykten tar en. Anonymkode: df66c...368 18
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 Ehhh. Hva slags garanti har man for at man slipper å bli drept hvis man ligger stille og ikke kjemper imot voldtekten? Ingen! Anonymkode: beb01...e0b 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #15 Skrevet 4. september 2021 De har jo helt sikkert ikke sagt det helt sånn mens jentene satt musestille og hørte på. Det har sikkert vært en samtale rundt det, også har du fått det gjenfortalt litt mer på kanten. De aller fleste er vel enig i at det er verre å bli drept. Forferdelig å bli voldtatt, men verre å bli drept. Anonymkode: ce691...27b 23
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #16 Skrevet 4. september 2021 Jeg hadde fortsatt samtalen på hjemmebane. Det er tross alt helt sant. Det er verre å ikke leve enn å bli voldtatt, selv om sistnevnte heller ikke kan sies å være et drømmescenario. Anonymkode: 51d79...070 21
Viktualia Skrevet 4. september 2021 #17 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hun er 15 år og var hjemme hos ei venninne i går. De hadde blitt fortalt litt om Birgitte Tengs saken. Noe jeg synes er ok, siden det var mye på nyhetene/ nettaviser i går. Foreldrene til venninnen hadde forklart at hvis det verste skulle skje, så måtte de huske at å bli voldtatt er mye bedre enn å bli drept. Og at de heller måtte prøve å ikke kjempe imot, så kanskje de slapp unna med «bare» å bli voldtatt. Og at å bli voldtatt «ikke er det verste som kan skje». Jeg synes ikke dette er en samtale de burde hatt med tenåringene. Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort nå? Anonymkode: acb8e...379 Det er mye som tyder på at man har en langt bedre sjanse for å overleve dersom man aktivt 1) prøver å komme seg vekk, eller hvis det ikke går 2) setter seg til kraftig motverge, dersom man blir truet med eller utsatt for en form for vold. At man ikke skal kjempe imot kan være et forferdelig dårlig råd å gi. 13
Tanuki Skrevet 4. september 2021 #18 Skrevet 4. september 2021 2 minutter siden, Viktualia said: Det er mye som tyder på at man har en langt bedre sjanse for å overleve dersom man aktivt 1) prøver å komme seg vekk, eller hvis det ikke går 2) setter seg til kraftig motverge, dersom man blir truet med eller utsatt for en form for vold. At man ikke skal kjempe imot kan være et forferdelig dårlig råd å gi. det vet man nesten ikke, noen voldteksmenn vil øke volden om de føler dem mister kontrollen over offeret, så å kjempe i mot kan gå begge veier, dessverre. 21
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #19 Skrevet 4. september 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det er det ikke. Blir du drept, så dør du. Blir du voldtatt, må du leve med det. Anonymkode: c874f...79f Da har du jo valget. Siden de færreste voldtektsofre begår selvmord etterpå, vil det jo si at de velger å leve med det, fremfor å dø. Anonymkode: d4d0d...00b 12
Sunnys Skrevet 4. september 2021 #20 Skrevet 4. september 2021 Enig med disse foreldrene. Her var det snakk om voldtekt eller bli drept. Et drap er endelig, og da er du død for alltid. En voldtekt dør du ikke av. med sier ikke at det er ok å bli voldtatt, men i denne saken ble jenta voldtatt og drept. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå