AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Prøvde å Google det, men fant ikke ut av det. Er melkeprodukter fra Nederland pasteurisert? Kjøpte et produkt i Norge, spiser det og ser etterpå at det er produsert i Nederland. Står at det er laget av fløte, men står ikke noe om denne fløten er pasteurisert. Kjente det gjorde meg stresset, da jeg ikke skal spise upasteuriserte produkter... Anonymkode: 16cb8...7b3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Umulig å si, vil jeg gjette. Det er vel også lov å produsere upastaurisert ost i Norge. Så hvor det er produsert har ikke noe å si. Men produkter som er pastaurisert er vel alltid merket med det, så det er dette du må sjekke før du spiser oster. Anonymkode: a4a37...589
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Her har du om ost i Norge fra melk.no. Det er som jeg skriver over merkingen du må se på, ikke produksjonsstedet: Nei, ikke all ost er laget på pasteurisert melk. En del ost fra ulike gårdsysterier lages gjerne på upasteurisert (rå) melk, og det samme gjelder tradisjonell produksjon av emmentaler og parmesan. Det skal gå klart frem av merkingen på emballasjen om osten er pasteurisert eller ikke. Anonymkode: a4a37...589 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Deete gjaldt en kake fra frysedisken som hadde krem i seg. Anonymkode: 16cb8...7b3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 Det er jo umulig for oss å svare på om en udefinert kake med fløte fra Nederland var pasteurisert ... Men Nederland er ikke et u-land nei, så de pasteuriserer melkeprodukter på lik linje som oss i Norge. Anonymkode: 9122a...4ba
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 IKKE drikk upasterisert melk. En hel barnehave kom på sykehus etter gårdsbesøk og melkesmaking rett fra kua. Bakterier i upasteurisert melk. Mange utlendinger kjøper melk direkte fra gårder for å spare 3 kroner literen, Kommer på sykehus med infeksjon av bakteriene, men dette bryr de seg ikke om leser jeg i intervju av syrer. Melk ¨MÅ innom meieriet før drikkes. Anonymkode: c024d...974
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Ja, vanlig nederlandsk melk blir pasteurisert. Kun råmelk som ikke er det. Anonymkode: 3ed81...dc1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Deete gjaldt en kake fra frysedisken som hadde krem i seg. Anonymkode: 16cb8...7b3 Ah, antok automatisk ost når det var import. Ikke akkurat mange andre meieriprodukter det er vanlig å importere 😂 Fortsatt umulig å si. Men..vil anta det. Når kremen er brukt på en slik måte er den ekstra utsatt for bakterieutvikling. (og en grunn til at jeg ville unngått denne typen ferdigprodukter i utgangspunktet om det er listeria du er redd for), så det å bruke råmelk ville vært temmelig idiotisk. Anonymkode: a4a37...589
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #9 Skrevet 4. september 2021 Skjønner at du ikke kan svare på spørsmålet om akkurat denne kaken inneholder upasteurisert melk. Jeg ønsket bare svar på om de pleier å pasteurisere melkeprodukter i Nederland, slik de aller fleste store meieriene gjør i Norge, da jeg ikke fant ut av det ved å Google. TS Anonymkode: 16cb8...7b3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #10 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, vanlig nederlandsk melk blir pasteurisert. Kun råmelk som ikke er det. Anonymkode: 3ed81...dc1 Tusen takk for svar 🙂 Anonymkode: 16cb8...7b3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #11 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for svar 🙂 Anonymkode: 16cb8...7b3 Jeg er nederlandsk og dobbeltsjekka det for deg, jeg er helt sikker:) Anonymkode: 3ed81...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): IKKE drikk upasterisert melk. En hel barnehave kom på sykehus etter gårdsbesøk og melkesmaking rett fra kua. Bakterier i upasteurisert melk. Mange utlendinger kjøper melk direkte fra gårder for å spare 3 kroner literen, Kommer på sykehus med infeksjon av bakteriene, men dette bryr de seg ikke om leser jeg i intervju av syrer. Melk ¨MÅ innom meieriet før drikkes. Anonymkode: c024d...974 Jeg har drukket litervis med upasturisert melk i oppveksten - ikke blitt syk en eneste gang. Heller ikke mine søsken og foreldre. Anonymkode: 73035...273
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er nederlandsk og dobbeltsjekka det for deg, jeg er helt sikker:) Anonymkode: 3ed81...dc1 Så utrolig snilt av deg. Da slipper jeg å bekymre meg unødvendig 😊 Anonymkode: 16cb8...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå