AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Vi er på vei til å kjøpe ny bolig. Men jeg er svært trygghetssøkende og koser meg gløgg i min leilighet selvom den er i minste laget for vår familie på 5. Jeg ser jo at vi må ha noe større. Vi har snakket med banken og de har gitt oss klarsignal for lån, men jeg er redd vi ikke kommer til å kunne leve godt med mer lån. Pr dags dato har vi kun 9.000 kr i lån pr mnd og jeg ser jo at det er jo lite når vi begge jobber fullt med utbetalt mellom 33-35 K hver pr mnd. Kan man derfor stole på at banken ikke hadde gitt oss mer lån enn vi klarer..... skal sies at vi også idag sparer så mye som mulig pr mnd. Anonymkode: 6804a...e8d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Ja, det kan du stole på. Bankene har frarådningsplikt om de ser at det kan bli vanskelig for kundene å betjene lånene. Anonymkode: 40e71...64c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Ja, boliglånsbankene kan du stole. Forbruksbankene kan du ikke stole på Anonymkode: 0ca58...1e0 1
pia mater Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Hadde dere fysisk møte med banken? Vi hadde nylig det og ble veldig beroliget av det. Fikk se alle utregninger og hvor mye de beregner i renteøkning og forbruk og alt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, boliglånsbankene kan du stole. Forbruksbankene kan du ikke stole på Anonymkode: 0ca58...1e0 Hehe- heldivis har vi klart å holde oss langt unna forbruksbankene ja. Anonymkode: 6804a...e8d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Dersom dere har utbetalt rundt 66-70.000 til sammen hver måned, så bør dere jo selvsagt klare å betjene et større lån enn på 9000 i måneden. Du klarer vel å regne på kostnadene deres ellers? Dere skal ha rimelig heftig forbruk for å gå i minus.. Anonymkode: 791b8...319 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Dere kan nok stole på banken, men spørsmålet dere må ta stilling til er hvor mye av det banken tilbyr er dere komfortable med? Dere må ikke makse lånemulighetene deres. Anonymkode: 7e7c4...e3c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå