Gå til innhold

Butikken ville ikke ansette meg fordi jeg har en tatovering i ansiktet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg anmelde dem og få erstatning? Hvordan gjør jeg det?

Anonymkode: 98ac5...4ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du at vi bori USA? 

Anonymkode: edfd1...eb8

• Liker 26
Skrevet

Tror det vil være bortkastet tid. Når du er så dum å tatovere deg i ansiktet så bør du være forberedt på at ingen kommer til å ansette deg noengang.

Anonymkode: 3eed1...ed2

• Liker 33
Skrevet

Takk for ræva svar av ræva mennesker. Tattisene mine betyr mye for meg. Livet har ikke vært enkelt.

• Liker 8
Skrevet

Du bør nok satse på jobb på et lager el.lign. Eventuelt en tato-sjappe

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan jeg anmelde dem og få erstatning? Hvordan gjør jeg det?

Skjønner godt at du ikke får jobb innenfor kundebehandling med tatovering i trynet.

Og joda, du kan gjerne anmelde dem, men det oppnår du absolutt ingenting på. 

Ditt valg, ta konsekvensene av det. Fenomenet er ikke ukjent. Her inngår også fillers i leppene og silikon i brystene, for de som har det. 

Sånn er livet. Man blir selektert bort på de små nyanser. Så lykke til! 

Anonymkode: a2a73...7df

• Liker 28
Skrevet

Du må prøve noen enkle jobber, gruvearbeid etc. Tattiser i hals, hender etc virker frastøtende. Hvorfor betale for noe slikt?

Anonymkode: c2648...0de

• Liker 18
Skrevet

Voldsom mengde tattiser generelt er frastøtende og  om du tatoverer deg der det ikke kan skjules med klær betyr det at du mangler impulskontroll og dømmekraft. Ift. jobb.....

Anonymkode: c2648...0de

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for ræva svar av ræva mennesker. Tattisene mine betyr mye for meg. Livet har ikke vært enkelt.

Ræva mennesker fordi folk svarer deg ærlig? Du har da ingen rettighet til å få jobb med tatovering plassert i ansiktet, sier seg selv. Du burde jo tenkt den tanken før du tatoverte deg. Mange har sikkert ræva liv, men de tar ikke og setter tatoveringer i trynet av den grunn. Jeg hadde aldri ansatt deg . Og hvorfor i alle dager mener du at du skulle kunne anmelde og få erstatning? Til en butikkjobb er det ofte flere titals/hundretals søkere, da velger du ike en med tatovering p et såpass synlig sted

Anonymkode: 9f2bb...c2e

• Liker 27
Skrevet

Du kan jo anmelde dem for diskriminering. Har sett flere saker som har kommet opp ang. lignende, så hvorfor ikke forsøke?

Jeg jobber selv i butikk, og har en med på laget som har tatoveringer over hele halsen.

Anonymkode: 023c7...57a

• Liker 4
Skrevet

Skjønner at mange av kommentarene her er gjemt bak AB, feige mennesker som ikke tør å stå for hva dere skriver, hoho..😒 Men, selv om vi er i 2021 så eksisterer fortsatt fordommene mot tatoveringer i jobbmarkedet, og da spesielt på synlige steder som i ansiktet og på hendene...don't judge the book by its cover

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og det er helt ok. Men du burde nok valgt et sted som kunne dekkes til. Mine tatoveringer betyr mye for meg også, men de er ikke synlig om jeg ikke ønsker det.

• Liker 15
Skrevet

Hva slags butikk? 

Skrevet
Smurfii skrev (1 minutt siden):

Skjønner at mange av kommentarene her er gjemt bak AB, feige mennesker som ikke tør å stå for hva dere skriver, hoho..😒 Men, selv om vi er i 2021 så eksisterer fortsatt fordommene mot tatoveringer i jobbmarkedet, og da spesielt på synlige steder som i ansiktet og på hendene...don't judge the book by its cover

Å tro at fordommer aldri vil eksistere er en smule naivt. Det vil det alltid gjøre. Man selekteres ned på de små nyanser, og en tatovering i trynet bikker aldri til noens fordel. Selekteringen er like lovlig som alt annet selektering. Trynefaktor står og vil alltid stå sterkt i arbeidslivet. Uansett om man er i 1950, 2021 eller 2050. 

Mennesket bak tatoveringen kan selvfølgelig være bra. Men tatoveringen vil fortsatt være der, og den er faktisk problematisk. 

Anonymkode: a2a73...7df

• Liker 21
Gjest NoDiablo
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

At livet ditt ikke har vært enkelt er ikke andres ansvar, selv om folk seff kunne svart høfligere og vist mer hensyn. Men spør du, må du forvente svar her inne.
Nei, du har ingen politisak. Om du hadde hatt jobben og fått sparken på usaklig grunnlag, hadde saken stått annerledes.

Skrevet

Hvordan vet du at det var på grunn av tatoveringen? Sa de at dette var det utslagsgivende for at du ikke fikk jobben?

Anonymkode: 71301...e85

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...