Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samværsplan er skrevet hos mekling. Da far skal ha barna, nekter mor å gi fra seg  barna. Hun mener at de alke kan være sammen store deler av fars samvær. Hva rettighet er det når mor nekter far, da samværesplan er skrevet? Rettslig prosess neste? Siden hun ikke praktiserer samværsplanen? Noen som har erfaring?

Anonymkode: e905a...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville jo ikke gått rett på rettslig prosess, da hever du jo konflikten. Målet bør jo være å finne en løsning. 
Hvorfor vil mor være til stede ved samvær?

Kommunikasjon er viktig. Prøv familievernkontoret. Hvis ikke det hjelper, så ville jeg forhørt meg med advokat og kanskje sendt et brev til mor for å vise at jeg mener alvor. Men ikke start i den enden uten å først forsøke kommunikasjon og finne en løsning utenfor rettssystemet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samværsplan er skrevet hos mekling. Da far skal ha barna, nekter mor å gi fra seg  barna. Hun mener at de alke kan være sammen store deler av fars samvær. Hva rettighet er det når mor nekter far, da samværesplan er skrevet? Rettslig prosess neste? Siden hun ikke praktiserer samværsplanen? Noen som har erfaring?

Er du ny kjæreste til far?

Anonymkode: 62ff2...8d1

• Liker 1
Skrevet

Kan da vel ikke være lov? Da burde far bare hente barna etter barnehagen/skole , send melding til mora rett etter det er gjort. Det hadde jeg gjort.

Anonymkode: 542b2...009

Skrevet

Er du ny kjæreste til far?

Anonymkode: 62ff2...8d1

Nei

Skrevet

Det høres jo veldig rart ut, men hvor gamle er barna? Hvor lenge er det siden bruddet? Hva er mors grunner for å være med på samværet til far? 

Anonymkode: 2b1aa...0f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres jo veldig rart ut, men hvor gamle er barna? Hvor lenge er det siden bruddet? Hva er mors grunner for å være med på samværet til far? 

Anonymkode: 2b1aa...0f0

Barn i barneskole. Ca halvt år siden brudd. Hun vil være med for å vise barna at de som mor og far er venner, og vise at de er flinke å samarbeide.

Skrevet

Barn i barneskole. Ca halvt år siden brudd. Hun vil være med for å vise barna at de som mor og far er venner, og vise at de er flinke å samarbeide.

Kan det ikke avtales at hun får være med på feks to samvær med noen gangers mellomrom nå i starten da? Ville prøvd å gi litt for å komme frem til en løsning. Om det da senere kommer til retten vil far ha vist en vilje til samarbeid som mor ikke har gjort og han står da sterkere og kan faktisk vinne daglig omsorg også om det kommer til det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da ville jeg ha gått henne veldig i møte. Invitert henne og barna på middag flere ganger i uken utenfor samvær, invitert på turer og moro og kino og bading og bare stått på. Alt selvsagt skriftlig. Nekter mor så faller argumentet om «samarbeid». 

Anonymkode: 8c565...f42

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kan da vel ikke være lov? Da burde far bare hente barna etter barnehagen/skole , send melding til mora rett etter det er gjort. Det hadde jeg gjort.

Anonymkode: 542b2...009

Det kommer jo veldig an på grunnen til at mor ønsker å være til stede under samvær. Og nei, man forvirrer ikke barna ved å plutselig hente de slik. Kan være barna ikke ønsker samvær. 

Anonymkode: 2cf98...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...