AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Jeg har en kjæreste som har 4 barn fra før. Jeg har selv ett barn fra tidligere, som bor hos meg 50%. Jeg har egentlig aldri vært på utkikk etter noen, men møtte denne mannen gjennom felles bekjente og vi ble etterhvert kjærester. Vi har holdt på i 2 år nå, synes han er hyggelig, men vi er likevel ikke der at vi kan bli samboere. Det er uansett uaktuelt for meg, jeg stortrives med å bo alene og med sønnen. Vil ikke ødelegge det fine vi har sammen. Korona epidemien har ført til at kjæresten mistet jobben, han har fått ny jobb, men den er dårligere betalt og han har nå dårlig råd. Han har nå begynt å mase om samboerskap og flytte sammen. Da i mitt hus, siden jeg har så god plass. Han argumenterer for at barna hans uansett er der annenhver helg, og det ikke er så ofte. Men jeg vil ikke. Føler at han vil utnytte meg... Han har mast om at jeg skal møte barna hans. Det gjorde jeg i går, de spiste middag hos meg, og jeg likte dem ikke. Altså de hoppet på sofaen, var høylytte og rotete. Det var ingen grensesetting fra hans side. Dette vil jeg ikke leve med. Nå spør han igjen om å få komme på besøk med unga. Jeg sa nei, og at jeg var opptatt. Men så ser jeg at ungene hans spille fotball utenfor her jeg bor, etter noen minutter ringer de på spør om å få låne toalettet. Og nå vil de ha noe å spise.... Herregud hva er dette for noe? Dette er helgen jeg har barnefri, jeg skal slappe av og ha en rolig helg hjemme nå har jeg plutselig unger på besøk .... Er det nå jeg skal rygge ut av dette forholdet? Anonymkode: e02a5...bc3 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 4. september 2021 Ja. Anonymkode: 2adca...44c 98
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en kjæreste som har 4 barn fra før. Jeg har selv ett barn fra tidligere, som bor hos meg 50%. Jeg har egentlig aldri vært på utkikk etter noen, men møtte denne mannen gjennom felles bekjente og vi ble etterhvert kjærester. Vi har holdt på i 2 år nå, synes han er hyggelig, men vi er likevel ikke der at vi kan bli samboere. Det er uansett uaktuelt for meg, jeg stortrives med å bo alene og med sønnen. Vil ikke ødelegge det fine vi har sammen. Korona epidemien har ført til at kjæresten mistet jobben, han har fått ny jobb, men den er dårligere betalt og han har nå dårlig råd. Han har nå begynt å mase om samboerskap og flytte sammen. Da i mitt hus, siden jeg har så god plass. Han argumenterer for at barna hans uansett er der annenhver helg, og det ikke er så ofte. Men jeg vil ikke. Føler at han vil utnytte meg... Han har mast om at jeg skal møte barna hans. Det gjorde jeg i går, de spiste middag hos meg, og jeg likte dem ikke. Altså de hoppet på sofaen, var høylytte og rotete. Det var ingen grensesetting fra hans side. Dette vil jeg ikke leve med. Nå spør han igjen om å få komme på besøk med unga. Jeg sa nei, og at jeg var opptatt. Men så ser jeg at ungene hans spille fotball utenfor her jeg bor, etter noen minutter ringer de på spør om å få låne toalettet. Og nå vil de ha noe å spise.... Herregud hva er dette for noe? Dette er helgen jeg har barnefri, jeg skal slappe av og ha en rolig helg hjemme nå har jeg plutselig unger på besøk .... Er det nå jeg skal rygge ut av dette forholdet? Anonymkode: e02a5...bc3 Løp. Barn er noe man må være helengasjert i. Er du i tvil så gjør det ikke. Det følger veldig mye styr med det å ha barn, og hvertfall barn der en annen mor står for oppdragelsen og en helgefar som nok ikke ønsker å bruke helgene på å kjempe kamper. Noe som ofte resulterer i at barna gjør som de vil og ikke får grenser eller rydder eller forholder seg til regler. Anonymkode: be684...447 41
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Ja, han prøver å utnytte deg. Anonymkode: acb56...479 16
silkestrå Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 Å rygge går for sent! Løp i stedet! 39
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #9 Skrevet 4. september 2021 Ja! Livet hans er kaos. Du har ikke valgt å få fire biologiske barn, det høres ut som et enda større mareritt å bli bonus til fire.. Jeg hadde gått. Eventuelt satt krav om at dere er kjærester når dere begge har barnefri. Men det kan jo bli begrenset hvor mye man kan ses da. Anonymkode: 3a420...fab 19
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #10 Skrevet 4. september 2021 Er far med barna når de driver der å leker? Bor dere langt fra hverandre? Anonymkode: 93544...5bd 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #11 Skrevet 4. september 2021 Oiii, nei, det der hadde jeg ikke gått med på. Anonymkode: 2b9cf...1ee 5
got2go Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 Stå på ditt ihvertfall, ikke la han flytte inn! 8
Rosatoast Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 Jeg hadde ringt han med en gang, og konfrontert han med dette. Ungene dukker ikke magiskvis opp i hagen din, her har han faktisk bedt dem gå opp til deg å gjøre "sånn og sånn". Her ville jeg ikke gått videre, han prøver å utnytte deg - ja, men han respekterer heller ikke grensene dine når du sier "nei, jeg er opptatt". Han sender ungene opp til deg. Hva faen er dette for en kar? 🤣 Be de ungene komme seg hjem, så ringer du han. 29
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 Hvem pokker gidder å ta på seg rollen med å være ufrivillig bonusforelder til 4 barn (!) ?! Det er en situasjon du må være hypp på og klar for for å i det hele tatt mestre! Run! Anonymkode: 45c39...1f2 10
Ulrikke Skrevet 4. september 2021 #15 Skrevet 4. september 2021 Si til ungene at de ikke kan ringe på mer i helga, for du har noe jobb du må få ferdig og da kan du ikke bli forstyrret. Og hvis han MASER om å flytte sammen og ikke tar hint og direkte "nei", så ville jeg avsluttet.... Hvis han ikke godtar at dere er kjærester uten at barna er involvert dersom det er det du ønsker. Jeg er stemor til tre, men de har aldri hoppet i sofaen eller vært ufyselige. Tvert i mot. Det du beskriver, og holdningen til faren deres, hadde jeg nok styrt unna ja... 10
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #16 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har en kjæreste som har 4 barn fra før. Jeg har selv ett barn fra tidligere, som bor hos meg 50%. Jeg har egentlig aldri vært på utkikk etter noen, men møtte denne mannen gjennom felles bekjente og vi ble etterhvert kjærester. Vi har holdt på i 2 år nå, synes han er hyggelig, men vi er likevel ikke der at vi kan bli samboere. Det er uansett uaktuelt for meg, jeg stortrives med å bo alene og med sønnen. Vil ikke ødelegge det fine vi har sammen. Korona epidemien har ført til at kjæresten mistet jobben, han har fått ny jobb, men den er dårligere betalt og han har nå dårlig råd. Han har nå begynt å mase om samboerskap og flytte sammen. Da i mitt hus, siden jeg har så god plass. Han argumenterer for at barna hans uansett er der annenhver helg, og det ikke er så ofte. Men jeg vil ikke. Føler at han vil utnytte meg... Han har mast om at jeg skal møte barna hans. Det gjorde jeg i går, de spiste middag hos meg, og jeg likte dem ikke. Altså de hoppet på sofaen, var høylytte og rotete. Det var ingen grensesetting fra hans side. Dette vil jeg ikke leve med. Nå spør han igjen om å få komme på besøk med unga. Jeg sa nei, og at jeg var opptatt. Men så ser jeg at ungene hans spille fotball utenfor her jeg bor, etter noen minutter ringer de på spør om å få låne toalettet. Og nå vil de ha noe å spise.... Herregud hva er dette for noe? Dette er helgen jeg har barnefri, jeg skal slappe av og ha en rolig helg hjemme nå har jeg plutselig unger på besøk .... Er det nå jeg skal rygge ut av dette forholdet? Anonymkode: e02a5...bc3 Jeg skjønner deg godt!! Er selv alenemor og har en kjæreste. Har ikke så veldig lyst å bli samboer, ikke for at jeg ikke vil bo med ham og barna hans (som jeg i tillegg liker veldig godt!), men fordi jeg nyter livet mitt slik det er nå og er livredd for å ødelegge det. Skal dere bli samboere skal det ikke være fordi han har dårlig råd iallfall, det skal være fordi begge vil. Ellers kommer det ikke til å vare, det er jeg sikker på! Bare si du ikke er klar for det på kanskje årevis, og at han må slutte å mase. Hvis du vil ha ham fortsatt da. Eller løp ut av forholdet Anonymkode: cfbde...993 4
bundaberg Skrevet 4. september 2021 #17 Skrevet 4. september 2021 Fem barn i husstanden er veldig, veldig hektisk og mye å holde orden på. Hadde pent nok rygget ut og avsluttet forholdet. 11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #18 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er far med barna når de driver der å leker? Bor dere langt fra hverandre? Anonymkode: 93544...5bd Nei, han er ikke med. Vi bor i samme nabolag. Anonymkode: e02a5...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #19 Skrevet 4. september 2021 Jeg lurer egentlig på hvorfor folk blir kjærester med folk med barn om en ikke ønsker ta imot barna i utgangspunktet? En sløser jo bare bort tiden til den andre, dersom den andre ønsker forhold med samboerskap. Anonymkode: e1efb...e21 9
Meadow Skrevet 4. september 2021 #20 Skrevet 4. september 2021 Hjelpes, han respekterer deg jo ikke. Virker som om han sender ungene bort til deg selv om du sa det ikke passet. Jeg hadde rygget ut, jo før jo bedre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå