Gå til innhold

Er det nå jeg bør rygge ut av dette forholdet? Er i ferd med å bli ufrivillig "bonusmor" til 4 unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som har 4 barn fra før. Jeg har selv ett barn fra tidligere,  som bor hos meg 50%. 

Jeg har egentlig aldri vært på utkikk etter noen, men møtte denne mannen gjennom felles bekjente og vi ble etterhvert kjærester. Vi har holdt på i 2 år nå, synes han er hyggelig,  men vi er likevel ikke der at vi kan bli samboere. Det er uansett uaktuelt for meg, jeg stortrives med å bo alene og med sønnen. Vil ikke ødelegge det fine vi har sammen.

Korona epidemien har ført til at kjæresten mistet jobben, han har fått ny jobb, men den er dårligere betalt og han har nå dårlig råd. Han har nå begynt å mase om samboerskap og flytte sammen. Da i mitt hus, siden jeg har så god plass. Han argumenterer for at barna hans uansett er der annenhver helg, og det ikke er så ofte. Men jeg vil ikke. Føler at han vil utnytte meg...

Han har mast om at jeg skal møte barna hans. Det gjorde jeg i går, de spiste middag hos meg, og jeg likte dem ikke. Altså de hoppet på sofaen, var høylytte og rotete. Det var ingen grensesetting fra hans side. Dette vil jeg ikke leve med. 

Nå spør han igjen om å få komme på besøk med unga. Jeg sa nei, og at jeg var opptatt. Men så ser jeg at ungene hans spille fotball utenfor her jeg bor, etter noen minutter ringer de på spør om å få låne toalettet. Og nå vil de ha noe å spise....

Herregud hva er dette for noe? Dette er helgen jeg har barnefri, jeg skal slappe av og ha en rolig helg hjemme nå har jeg plutselig unger på besøk ....

Er det nå jeg skal rygge ut av dette forholdet? 

Anonymkode: e02a5...bc3

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja

Anonymkode: 483fc...13e

• Liker 39
Skrevet

Ja

Anonymkode: bbd1d...ab4

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en kjæreste som har 4 barn fra før. Jeg har selv ett barn fra tidligere,  som bor hos meg 50%. 

Jeg har egentlig aldri vært på utkikk etter noen, men møtte denne mannen gjennom felles bekjente og vi ble etterhvert kjærester. Vi har holdt på i 2 år nå, synes han er hyggelig,  men vi er likevel ikke der at vi kan bli samboere. Det er uansett uaktuelt for meg, jeg stortrives med å bo alene og med sønnen. Vil ikke ødelegge det fine vi har sammen.

Korona epidemien har ført til at kjæresten mistet jobben, han har fått ny jobb, men den er dårligere betalt og han har nå dårlig råd. Han har nå begynt å mase om samboerskap og flytte sammen. Da i mitt hus, siden jeg har så god plass. Han argumenterer for at barna hans uansett er der annenhver helg, og det ikke er så ofte. Men jeg vil ikke. Føler at han vil utnytte meg...

Han har mast om at jeg skal møte barna hans. Det gjorde jeg i går, de spiste middag hos meg, og jeg likte dem ikke. Altså de hoppet på sofaen, var høylytte og rotete. Det var ingen grensesetting fra hans side. Dette vil jeg ikke leve med. 

Nå spør han igjen om å få komme på besøk med unga. Jeg sa nei, og at jeg var opptatt. Men så ser jeg at ungene hans spille fotball utenfor her jeg bor, etter noen minutter ringer de på spør om å få låne toalettet. Og nå vil de ha noe å spise....

Herregud hva er dette for noe? Dette er helgen jeg har barnefri, jeg skal slappe av og ha en rolig helg hjemme nå har jeg plutselig unger på besøk ....

Løp. Barn er noe man må være helengasjert i. Er du i tvil så gjør det ikke. Det følger veldig mye styr med det å ha barn, og hvertfall barn der en annen mor står for oppdragelsen og en helgefar som nok ikke ønsker å bruke helgene på å kjempe kamper. Noe som ofte resulterer i at barna gjør som de vil og ikke får grenser eller rydder eller forholder seg til regler. 

Anonymkode: be684...447

• Liker 41
Skrevet

Ja

Anonymkode: b40c9...aff

• Liker 17
Skrevet

Ja, han prøver å utnytte deg.

Anonymkode: acb56...479

• Liker 16
Skrevet

Å rygge går for sent! Løp i stedet!

• Liker 39
Skrevet

Ja! Livet hans er kaos. Du har ikke valgt å få fire biologiske barn, det høres ut som et enda større mareritt å bli bonus til fire..

Jeg hadde gått. Eventuelt satt krav om at dere er kjærester når dere begge har barnefri. Men det kan jo bli begrenset hvor mye man kan ses da.

Anonymkode: 3a420...fab

• Liker 19
Skrevet

Er far med barna når de driver der å leker? Bor dere langt fra hverandre?

Anonymkode: 93544...5bd

• Liker 5
Skrevet

Oiii, nei, det der hadde jeg ikke gått med på.

Anonymkode: 2b9cf...1ee

• Liker 5
Skrevet

Stå på ditt ihvertfall, ikke la han flytte inn! 

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde ringt han med en gang, og konfrontert han med dette. Ungene dukker ikke magiskvis opp i hagen din, her har han faktisk bedt dem gå opp til deg å gjøre "sånn og sånn".

Her ville jeg ikke gått videre, han prøver å utnytte deg - ja, men han respekterer heller ikke grensene dine når du sier "nei, jeg er opptatt". Han sender ungene opp til deg. Hva faen er dette for en kar? 🤣

Be de ungene komme seg hjem, så ringer du han.

• Liker 29
Skrevet

Hvem pokker gidder å ta på seg rollen med å være ufrivillig bonusforelder til 4 barn (!) ?!

Det er en situasjon du må være hypp på og klar for for å i det hele tatt mestre! 

Run!

Anonymkode: 45c39...1f2

• Liker 10
Skrevet

Si til ungene at de ikke kan ringe på mer i helga, for du har noe jobb du må få ferdig og da kan du ikke bli forstyrret. 

Og hvis han MASER om å flytte sammen og ikke tar hint og direkte "nei", så ville jeg avsluttet.... Hvis han ikke godtar at dere er kjærester uten at barna er involvert dersom det er det du ønsker. 

Jeg er stemor til tre, men de har aldri hoppet i sofaen eller vært ufyselige. Tvert i mot. Det du beskriver, og holdningen til faren deres, hadde jeg nok styrt unna ja... 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt!! Er selv alenemor og har en kjæreste. Har ikke så veldig lyst å bli samboer, ikke for at jeg ikke vil bo med ham og barna hans (som jeg i tillegg liker veldig godt!), men fordi jeg nyter livet mitt slik det er nå og er livredd for å ødelegge det. 

Skal dere bli samboere skal det ikke være fordi han har dårlig råd iallfall, det skal være fordi begge vil. Ellers kommer det ikke til å vare, det er jeg sikker på!

Bare si du ikke er klar for det på kanskje årevis, og at han må slutte å mase. Hvis du vil ha ham fortsatt da. Eller løp ut av forholdet 

Anonymkode: cfbde...993

• Liker 4
Skrevet

Fem barn i husstanden er veldig, veldig hektisk og mye å holde orden på. 

Hadde pent nok rygget ut og avsluttet forholdet. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er far med barna når de driver der å leker? Bor dere langt fra hverandre?

Anonymkode: 93544...5bd

Nei, han er ikke med. Vi bor i samme nabolag. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer egentlig på hvorfor folk blir kjærester med folk med barn om en ikke ønsker ta imot barna i utgangspunktet? En sløser jo bare bort tiden til den andre, dersom den andre ønsker forhold med samboerskap. 

Anonymkode: e1efb...e21

• Liker 9
Skrevet

Hjelpes, han respekterer deg jo ikke. Virker som om han sender ungene bort til deg selv om du sa det ikke passet. Jeg hadde rygget ut, jo før jo bedre. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...