Gå til innhold

Er det vanlig å bli så full da en er nesten 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen var ute med jobb i går, og jeg hadde sagt jeg kunne hente han. Litt over kl.01 fikk jeg en mld med bare masse surr. Ringte, men fikk ikke svar. 
Sendte mld om at jeg var på vei og han måtte stå der og der. Fikk ikke svar, men så han hadde lest den. 
Kommer dit vi har avtalt, der er ikke han. 
Ringer igjen og får svar. Han klarer nesten ikke snakke, men etter mye om og men skjønner jeg hvor han er og sier jeg kommer dit. Dette skjønner han ingenting av. Kjører dit han er og han kommer seg inn i bilen, må hjelpe han med selen. Klarer ikke å prate, han prøver. Så sovner han. Klarer såvidt å gå fra garasjen og inn. Går rett på soverommet og sovner med alle klærne på. 
Er det vanlig å drikke seg så full da en er nesten 50? Jeg syntes bare han er ekkel slik han var i går, klarer ikke snakke, sitter bare det og ser ut som en fisk på land som gisper etter luft… Dette skjer hver gang han er ute med jobb eller kamerater. 
Jeg har ikke noe problem med fulle folk, men da de ikke forstår eller klarer å snakke, så synte jeg det ikke er særlig sjarmerende. 

Anonymkode: a07cf...623

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På store jobbfester og på utesteder, så er det alltid noen som blir overstadig beruset. Og det er ikke 18-åringer... Det er voksne folk. Og de slutter aldri med det, for da hadde de sluttet med det da de ble voksne og fikk jobb og unger.
Eksen min er slik. Og jeg må innrømme at jeg har blitt liiiiiiitt for full i voksen alder. Men det er snakk om 2-3 ganger i løpet av 20 år.

Anonymkode: 0776f...f8f

• Liker 7
Skrevet

Det ser jeg relativt ofte, der det er snakk om "ute med gutta", "jentekveld på byen" eller "ute med jobben". Overhodet ikke uvanlig.

Anonymkode: 8827c...570

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det er et stort minus med godt voksne menn (og kvinner) som drikker seg sanseløst beruset ute på byen. Det er faktisk en av de tingene jeg setter stor pris på med samboer: han drikker seg aldri dritings. Har hentet ham noen ganger etter 'guttefest' eller annet der han er uten meg med på fest, men det har ikke vært et problem å kommunisere med ham. 

Å være så full at jeg ikke klarer snakke ordentlig eller har blackout fra kvelden har skjedd meg tre ganger i mitt 48-årige liv. Den ene gangen var var jeg russ, de to andre gangene skjedde i 20-årene. 

Jeg syns egentlig slik oppførsel er utrolig PINLIG .  

Anonymkode: ced98...8fe

• Liker 3
Skrevet

Det kan hende med godt voksne også, både kvinner og menn at de kan få for mye å drikke, men om det er hver gang så er jo det litt rart.

Anonymkode: 793af...e7c

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenkte "yes, det har jeg sett". Helt frem til jeg leste at det er hver gang han er ute...

At en voksen person som har vært småbarnforelder i mange år, og prioritert jobb og familie, og har glemt hvordan de drikker, går på en smell. Ja - det er vanlig. 

At en 50-åring drikker seg shitings gang på gang. Nei - det er langt fra vanlig. 

Anonymkode: 33540...5f4

• Liker 11
Skrevet

Kanskje han ikke drikker så ofte og mister litt kontrollen når han er med gutta? Plutselig blir det noen shots eller en joint i tillegg og da... ? I dunno. Men usjarmerende, det er det i hvert fall. 

Anonymkode: a8694...59c

• Liker 1
Skrevet

Det er like vanlig som uvanlig NÅR man er 50 år. 

Høres mer ut som han er en type som aldri klarer å stoppe i tide. De fleste av oss andre gjør det en sjelden gang, virker som han gjør det hver gang? 

Anonymkode: 52856...9eb

• Liker 4
Skrevet

Er det kun alkohol han ruser seg på, eller er det flere rusmidler i bildet her?

Anonymkode: bd2c8...18d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen var ute med jobb i går, og jeg hadde sagt jeg kunne hente han. Litt over kl.01 fikk jeg en mld med bare masse surr. Ringte, men fikk ikke svar. 
Sendte mld om at jeg var på vei og han måtte stå der og der. Fikk ikke svar, men så han hadde lest den. 
Kommer dit vi har avtalt, der er ikke han. 
Ringer igjen og får svar. Han klarer nesten ikke snakke, men etter mye om og men skjønner jeg hvor han er og sier jeg kommer dit. Dette skjønner han ingenting av. Kjører dit han er og han kommer seg inn i bilen, må hjelpe han med selen. Klarer ikke å prate, han prøver. Så sovner han. Klarer såvidt å gå fra garasjen og inn. Går rett på soverommet og sovner med alle klærne på. 
Er det vanlig å drikke seg så full da en er nesten 50? Jeg syntes bare han er ekkel slik han var i går, klarer ikke snakke, sitter bare det og ser ut som en fisk på land som gisper etter luft… Dette skjer hver gang han er ute med jobb eller kamerater. 
Jeg har ikke noe problem med fulle folk, men da de ikke forstår eller klarer å snakke, så synte jeg det ikke er særlig sjarmerende. 

Dette er en bagatell så lenge han ikke har alkoholproblem.

Anonymkode: c2f04...fc3

• Liker 3
Skrevet

Dette skjer hver gang han er ute. 
Men du er, denne gangen som alle andre ganger - helt uforbredt på at det som skjer «hver gang» skjer nettopp hver gang? 
Det er ikke imponerende mye til læringskurve på deg, ts?

Hva sier dere om denne adferden når han er edru, da? Hva stiller du som krav for å holde deg våken og edru og hente han? For som sjåfør har du jo makten til å si «jeg plukker deg opp i sentrum 12.00. Du kan selvsagt komme hjem senere, men da legger jeg meg og du må finne annen skyss.» eller «jeg plukker deg opp om du ikke er for beruset. Blir du overstadig igjen må du ta drosje» Du kan også si «drikker du deg snydens må du sove på stua/gjesterommet fordi jeg ikke orker all spying/tissing etc i løpet av natta»

Kort sagt, det er mindre unormalt at en person på 50+ drikker seg dritings enn at to personer på 50+ som bor sammen har så dårlig kommunikasjon som du gir inntrykk av at dere har.

Anonymkode: c1fb2...40a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er en bagatell så lenge han ikke har alkoholproblem.

Anonymkode: c2f04...fc3

Jeg ler godt av mannen når han har fått seg litt ekstra.

Men, nei. Jeg hadde ikke syntes det var ok at noen jeg var så glad i ble så hinsides beruset at de ikke klarte å ta vare på seg selv, at de kunne blitt meid rett ned av en bil, eller drukne i en fontene, eller miste ID og bankkort. 

Jeg hadde heller ikke syntes det var ok å vite at mannen (som har lederstilling) hadde fremstått slik TS beskriver foran yngre medarbeidere og kollegaer. Da hadde han neppe hatt den jobben lenge, og satt familien i en utfordrende situasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det kun alkohol han ruser seg på, eller er det flere rusmidler i bildet her?

Anonymkode: bd2c8...18d

Kun alkohol, han tar avstand fra narkotika da han har hatt misbruker i familien. 

Skrevet

TS her! 
Han er nå våken, skikkelig dårlig, husker ingenting og har klart å miste mobilen. Høres ut som en fjortis som er full første gang. 
Jeg gremmes egentlig. Jeg kan også ta litt for mye, men har alltid kontroll og klarer fint å både snakke og gå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dette skjer hver gang han er ute. 
Men du er, denne gangen som alle andre ganger - helt uforbredt på at det som skjer «hver gang» skjer nettopp hver gang? 
Det er ikke imponerende mye til læringskurve på deg, ts?

Hva sier dere om denne adferden når han er edru, da? Hva stiller du som krav for å holde deg våken og edru og hente han? For som sjåfør har du jo makten til å si «jeg plukker deg opp i sentrum 12.00. Du kan selvsagt komme hjem senere, men da legger jeg meg og du må finne annen skyss.» eller «jeg plukker deg opp om du ikke er for beruset. Blir du overstadig igjen må du ta drosje» Du kan også si «drikker du deg snydens må du sove på stua/gjesterommet fordi jeg ikke orker all spying/tissing etc i løpet av natta»

Kort sagt, det er mindre unormalt at en person på 50+ drikker seg dritings enn at to personer på 50+ som bor sammen har så dårlig kommunikasjon som du gir inntrykk av at dere har.

Anonymkode: c1fb2...40a

Jeg har sagt til han flere ganger at det går faktisk ann å ta et glass vann da en kjenner det blir for mye, men han skjønner tydeligvis ikke det. 
Er vi sammen på fest, så blir det aldri så galt, men det er vel fordi ingen av vennen våre drikker så mye, så da kontrollerer han det nok bedre. 

Skrevet

Tror det er ganske vanlig desverre, men det er egentlig ganske flaut når man er så gammal

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Ja er ganske vanlig, har sett det flere ganger dessverre 😅

Skrevet

Jeg var i en kombinert 50-årsdag/surprisebryllupsfest for noen år siden. Jubilanten/brudgommen måtte støttes inn i baksetet på sin egen bil før midnatt. Han hadde oppkast nedover hele dressen sin, og ble kjørt hjem av sin 18 år gamle datter som nettopp hadde fått lappen. 

Så ja, det går an. Min mann har også slike tendenser, så han drar ikke på byen lenger. Han blir ikke like full når han er hjemme eller hos kompiser som ikke drikker så mye, så da gjør han det i stedet. Jeg hadde aldri giddet det du beskriver. 

Anonymkode: a42c3...af2

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg ler godt av mannen når han har fått seg litt ekstra.

Men, nei. Jeg hadde ikke syntes det var ok at noen jeg var så glad i ble så hinsides beruset at de ikke klarte å ta vare på seg selv, at de kunne blitt meid rett ned av en bil, eller drukne i en fontene, eller miste ID og bankkort. 

Jeg hadde heller ikke syntes det var ok å vite at mannen (som har lederstilling) hadde fremstått slik TS beskriver foran yngre medarbeidere og kollegaer. Da hadde han neppe hatt den jobben lenge, og satt familien i en utfordrende situasjon. 

Han mistet mobilen med både førerkort og bankkort. 
Heldigvis var tenåringen min i dusjen da vi kom hjem, så hun slapp å se det. Men, hun hørte nok at han falt mot veggen i gangen.  
TS 

Skrevet

Vel, alkohol har samme effekt på en 50 åring som en 20 åring. Hvor vanlig det er å drikke store mengder alkohol som 50 åring tror jeg er svært individuellt. Jeg har sett fulle 50 åringer mange ganger både i byen og på bygda. Men jeg kjenner også til de som er praktisk talt avholds. 

Du kan jo bare spørre han om hva som egentlig skjedde i går.

Anonymkode: ab983...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...