AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Hva hadde dere valgt og hvorfor? Anonymkode: 5f325...58d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Det avhenger jo av hvilket fagområde du skal ha praksis i, men jeg hadde gått for sykehjem. Rett og slett fordi jeg syns mange hjem er så ufattelig skitne og ekle, lukter vondt og med hundre nipsting som kan rives ned. På sykehjem blir det vasket og luftet, og det er ingen sinte hunder eller andre dyr som løper rundt. Anonymkode: eb5bd...eee
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Du får med all sannsynlighet en mer lærerik og variert praksis i hjemmesykepleien. Så jeg vil anbefale deg det. hilsen sykepleier Anonymkode: 08e20...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det avhenger jo av hvilket fagområde du skal ha praksis i, men jeg hadde gått for sykehjem. Rett og slett fordi jeg syns mange hjem er så ufattelig skitne og ekle, lukter vondt og med hundre nipsting som kan rives ned. På sykehjem blir det vasket og luftet, og det er ingen sinte hunder eller andre dyr som løper rundt. Anonymkode: eb5bd...eee VG2 helsefagarbeider, Anonymkode: 5f325...58d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 Har jobbet begge steder, og kun hjemmesykepleie var spennende for mitt vedkommende. Der gjør helsefagarbeidere langt flere prosedyrer og har et større ansvarsområde. Ville absolutt valgt hj.spl Anonymkode: d6fb0...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Flere innspill? Anonymkode: 5f325...58d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Spørs om du har førerkort eller ikke. begge stedene har mange av de samme pasientene. Men i hjemmesykepleien er man så priviligerT at man får komme hjem til de og behandle de der de er. man opplever at mange kanskje er for syke for dette ig det kan mange ganger børe sårt og sr hvor stort behovet for hjelp og hvor mye pårørende faktisk på stille opp. i sykehjem nøter man pasienter som ofte ikke er i stand til å ta vare på seg selv og man opplever ett helt annet tidspress og forventningspress. begge stedene har sykdom i alle spekter. Og begge stedene vil utfordrere deg fysisk og psykisk. jeg ville ikke vært så opptatt av hvor jeg skulle være men hva jeg ønsker at læringsutbytte skal være. Hva ønsker du oppnå og hva vil du bli bedre i? Det som er på sykehjem er at man får mulighet til å bli rågod på mye, og i hjemmetjenesten kan man risikere mye tid i bil. i hjemmetjenesten må man være fleksibel, selvgående og en stor dose kreativ. Alle hjelpemidler er ikke alltid tilgjengelig og man må ofte improvisere, da nytter det ikke ringe til noen å be om hjelp eller la være å gjøre diverse oppgaver. så hva er du komfortabel med? hilsen streng sykepleier Anonymkode: c7187...cb4 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 Jeg ser flere fordeler med hjemmesykepleien: - Du får en liten pause i bilen til å nullstille deg mellom hver pasient, og du får mer frisk luft. Det kan være mer psykisk krevende å ha tretti sekunder mellom hver pasient og gå i de samme gangene hele tiden - Jeg synes man kommer tettere på i hjemmesykepleien, inkludert kontakt med pårørende. Det kan selvsagt gå begge veier, men for det meste synes jeg det er positivt - Det er ikke alle pasientene/brukerne som er like dårlige. Noen trenger bare hjelp til relativt små ting, og er ganske oppegående ellers, inkludert mentalt. Dermed blir det flere fine samtaler og møter. Det gjør dagen mer variert, og også mindre slitsom, både fysisk og psykisk. Minuset er at hvis det skjer noe, tar det lengre tid å få hjelp i hjemmesykepleien, det er ikke en sykepleier bare minutter unna. Det kan også være frustrerende med brukere som er så dårlige at de åpenbart ikke burde bo hjemme, men så får de ikke sykehjemsplass… Da kan man gå hjem med en klump i magen. Jeg har vært ute for både svært farlige situasjoner og også dødsfall pga at folk ikke har fått sykehjemsplass. Jeg har jobbet som assistent på både sykehjem og i hjemmesykepleien. Anonymkode: 7eaeb...107 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Ellers er jeg enig med den «strenge sykepleieren» over. Svaret mitt var ikke basert på en utdanningssituasjon, men en arbeidssituasjon. Anonymkode: 7eaeb...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå