Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/jaOJzA/tre-tenaaringsgutter-doemt-for-drap-i-finland

Jeg stusser veldig over de milde straffene og holdningen/forventningen at noen som har gjort dette kan likevel bli en god og lovlydig borger. 

Så de 3 har handlet sammen, planlagt på forhånd, skjønt at offeret vil dø av mishandlingen, forlot ham skadet og alene hvor det tok flere timer før han døde. Han kunne blitt reddet hadde de bare sagt ifra til noen. Men de var feige. De ville unngå straff. De brydde seg kun om seg selv. En av dem kom tilbake og så at gutten var enten død, eller i ferd med å dø og likevel forlot ham uten å si noe. 

Er det virkelig meningen at slike skal få symbolske straff? De var store nok å forstå akkurat hva de drev med. Hvem kommer til å ha ansvaret for deres neste offer når de kommer ut av fengsel om 2-3 år? Tror virkelig noen at et par år i fengsel vil endre på noe i en positiv retning? Jeg håper at navnene deres offentliggjøres slik at andre kan tenke på egen sikkerhet rundt dem. Jeg er rystet over den milde straffen ... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...