lazytussi Skrevet 4. september 2021 #1 Skrevet 4. september 2021 Håper jeg stiller spørsmålet rette stedet! Jeg kjører så og si aldri tog, da det er svært upraktisk her hvor jeg bor. Nå har jeg bestilt en billett til helga om 14 dager og fått opplyst sete og vogn. Turen er på en del timer.... Det er Pluss-reise og i vogn 1 MEN "togjomfru" som jeg er; sitter alle med kjøreretningen, slik som i bil? Jeg klarer ikke se/forstå hva det står inne på VY? Kan noen søte, snille, mennesker forbarme seg over meg og forklare, eller er det best å ringe VY? Takker så mye for at noen gidder å lese og forhåpentligvis forstår min rotete melding og kan ikke svare meg ❤
powerpuffen Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 Det er forskjellig fra tog til tog. I de fleste tog er det både forover og bakover etter min oppfatning. 1
Lea Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Det er begge deler på forskjellige tog. Også forskjellig fra vogn til vogn. Jeg må sitte med kjøreretning ellers blir jeg veldig kvalm og uvel.
Lady Lovelylocks Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 Hvis du ser på kartet av togsettet finner du ut hvilken retning du skal sitte i. Jeg bestiller alltid sete i kjøreretningen 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 Vær obs på at noen steder snur de retningen på vogna. For eksempel i Kristiansand. Så det som var et sete med kjøreretning kan bli mot kjøreretning. De fleste av de vanlige setene kan snus, men de helt fremmerst og bakerst i hver vogn er faste seter. Anonymkode: cb43b...dce 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Ikke svar på spørsmålet kanskje, men jeg foretrekker alltid å sitte mot kjøreretningen siden man da får sett mye mer av landskapet man kjører forbi. Anonymkode: 4dab8...6b6 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Jeg bestiller alltid med kjøreretningen, men det hender kartene ikke stemmer overens med virkeligheten. Det jeg liker aller minst er å bli sittende i fireseter og tvinne knær med den på motsatt side. De setene egner seg virkelig ikke for folk som ikke kjenner hverandre. Og litt ekstra ukomfortabelt i koronatider. Selv om man nok blir smittet uansett hvis man sitter tett på noen smittede. Anonymkode: 1fc4e...a8a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ikke svar på spørsmålet kanskje, men jeg foretrekker alltid å sitte mot kjøreretningen siden man da får sett mye mer av landskapet man kjører forbi. Anonymkode: 4dab8...6b6 Samme her, da får man se landskapet langsomt bli borte i horisonten. Og om jeg ikke ser ut, så ser jeg på film, leser i en bok eller sover, så da har det ikke så mye å si uansett hvilken retning jeg havner egentlig. Anonymkode: 5fdbc...b36
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 Det viktigste er at man har et stort vindu ved siden av seg, så man kan se ut. Noen plasser har en halv vegg og vindusgløtt. Og så unngår jeg å sitte nær dørene (bråk) og toalettene. Anonymkode: b5c4f...ac9 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #10 Skrevet 6. september 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Det viktigste er at man har et stort vindu ved siden av seg, så man kan se ut. Noen plasser har en halv vegg og vindusgløtt. Og så unngår jeg å sitte nær dørene (bråk) og toalettene. Anonymkode: b5c4f...ac9 Jeg synes det blir stadig vanskeligere å finne en god plass på toget. Først sorterer jeg vekk mot kjøreretningen. Så vil jeg ha vindusplass, og ikke fireseter. Familievogn vil jeg selvsagt ikke ha. Nødløsningen pleide være klappsetene, men de har også av en uviss grunn blitt sperret av under pandemien. Anonymkode: 1fc4e...a8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå