AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Hvordan kan et av Norges største sykehus gå med flere hundre millioner i overskudd egentlig? Fordi det er dårlig bemannet etter antall pasienter? Jobber selv på sykehus og klarer ikke å forstå dette. Vi får ikke fulle stillinger en gang, fordi de ikke har råd. Men sykehus går med overskudd!? Anonymkode: 5dc17...269 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #2 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan et av Norges største sykehus gå med flere hundre millioner i overskudd egentlig? Fordi det er dårlig bemannet etter antall pasienter? Jobber selv på sykehus og klarer ikke å forstå dette. Vi får ikke fulle stillinger en gang, fordi de ikke har råd. Men sykehus går med overskudd!? Anonymkode: 5dc17...269 Første jeg tenker er at dette må være private sykehus? Men du mener offentlige sykehus som går med overskudd? Finnes det altså? Har du link?😅 Såfall ville jeg tenkt som deg. Rovdrift på lav bemanning ift antall pasienter. Anonymkode: 2df62...8b7 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Hvilket sykehus er det? Anonymkode: f35c7...040 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 jeg jobber på sykehus som planlegger overskudd. Det er fordi det trengs investeringer i nytt utstyr, og dette kan ikke kjøpes inn uten at det faktisk er penger å handle for. Går sykehuset i overskudd i år er det enkelt sagt penger å kjøpe nytt utstyr for neste år. Går man i null er det ingenting å handle for, og i underskudd må det jobbes for å dekke inn tapet. Anonymkode: 52fc5...474 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå