Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan et av Norges største sykehus gå med flere hundre millioner i overskudd egentlig?

Fordi det er dårlig bemannet etter antall pasienter? 

Jobber selv på sykehus og klarer ikke å forstå dette. Vi får ikke fulle stillinger en gang, fordi de ikke har råd. Men sykehus går med overskudd!?

Anonymkode: 5dc17...269

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan kan et av Norges største sykehus gå med flere hundre millioner i overskudd egentlig?

Fordi det er dårlig bemannet etter antall pasienter? 

Jobber selv på sykehus og klarer ikke å forstå dette. Vi får ikke fulle stillinger en gang, fordi de ikke har råd. Men sykehus går med overskudd!?

Anonymkode: 5dc17...269

Første jeg tenker er at dette må være private sykehus? Men du mener offentlige sykehus som går med overskudd? Finnes det altså? Har du link?😅 Såfall ville jeg tenkt som deg. Rovdrift på lav bemanning ift antall pasienter.

Anonymkode: 2df62...8b7

• Liker 2
Skrevet

Hvilket sykehus er det? 

Anonymkode: f35c7...040

• Liker 1
Skrevet

jeg jobber på sykehus som planlegger overskudd. Det er fordi det trengs investeringer i nytt utstyr, og dette kan ikke kjøpes inn uten at det faktisk er penger å handle for. Går sykehuset i overskudd i år er det enkelt sagt penger å kjøpe nytt utstyr for neste år. Går man i null er det ingenting å handle for, og i underskudd må det jobbes for å dekke inn tapet. 

Anonymkode: 52fc5...474

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...