AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Vi ble kjent med hverandre for 2 år siden. Vi ble kjent fordi jeg snakket han ut av et selvmord. Det hele er ganske spesielt, for vi møttes på et tidspunkt hvor vi begge trengte noen. Han skulle til å henge seg fra verandaen på ene siden av huset sitt som er skjult fra veien. Jeg så han fordi jeg var ute og gikk tur, dette var sent på kvelden og det var helt mørkt, men han hadde utelys på verandaen der. Han hadde ordna renneløkka og satt å tok seg en røyk mens han stirra på den.... Den kvelden ble vi sittende å prate i mange, mange timer. Jeg hadde også et selvmordsforsøk bare noen uker i forveien, og hadde synlige sting på venstrearmen når jeg tok kontakt med han. Jeg tror han så det og at det rørte ved han, og at det var en av grunnene til at han fortsette å prate med meg. Etter dette ble vi bedre kjent og vi begynte å henge sammen ettersom vi har samme interesse innen film og serier. Vi har sett utallige filmer og serier sammen. Vi er også glad i fjellturer begge to, så det har blitt mye av det på våren og sommeren. Vi er begge engasjert i politikk og samfunn, men på ulike sider, så det blir ofte diskusjoner. Ikke heftige debatter hvor vi ender opp med å angripe hverandre og bli sinte, men hvor vi faktisk lærer av hverandre. Vi har begge slitt kraftig med psyken, han med angst og traumer etter vold fra andre barn i oppveksten (han ble kraftig mobbet) og jeg med depresjon. Vi har begge hjulpet hverandre mye og er til enorm støtte for hverandre. Under coronaen hadde vi perioder hvor vi ikke så hverandre så ofte, og da ble vi overlykkelige over å se hverandre igjen når vi gjorde det, og vi sto lenge å klemte. Vi hadde også hyppig kontakt og det hjalp mye på angsten og depresjonen hos begge. Denne mannen har gitt meg så mye og jeg har innsett at jeg er forelsket i han. Problemet er at jeg er ikke hans type kvinne. Jeg har ikke den stilen han liker og jeg ligner ikke på de damene han synes er pene. Vi snakker ikke ofte om slikt, men temaet har kommet opp, og jeg vet at jeg ikke er hans type dame. Nå er han kanskje ikke min type mann heller, men jeg er forelsket i han likevel og jeg elsker virkelig alt ved han. Mennene jeg går for er ofte høye, muskuløse, tatoverte, rebelske og forstyrrede, mens kvinnene han går for er petite/lave og tynne, kjempe søte og sjarmerende, pene, naturlige. Han er det motsatte av det jeg går for (selv om jeg syns han er den kjekkeste mannen i verdenen så har han annerledes stil, kroppsbygning og alt det der) og jeg er det motsatte av det han går for. Jeg er for øvrig naturlig sånn sett, men ikke sånn "naturlig pen" om det gir mening. Han er så god og snill, behandler meg så bra, jeg er så glad for å kjenne han. Jeg har romantiske følelser for han og det er mange ganger jeg har hatt lyst til å kysse han. Jeg fantaserer om å ha sex med han. Å krype inn i armkroken hans mens vi ser film. Nå før sommeren begynte vi med noe nytt, og det er at vi ligger på hver vår ende av sofaen, med hverandres føtter på fanget. Han bruker noen ganger å gi meg fotmassasje. Jeg får ikke gi han, for han er kilen, men stryker han ofte på leggene og det liker han godt. Dette har vi gjort hver gang vi har sett film/serier sammen de siste par månedene. Blir en slags form for kos. I perioder hvor vi har det vanskelig så holder vi rundt hverandre, jeg har grått på skulderen hans mange ganger. Han har også kysset meg på pannen noen ganger når ting har vært ekstra vanskelig, og det er faktisk noe av det beste jeg vet. Har sovnet på fanget hans en gang, gråtende. Han sovnet også, og slik lå/satt vi i et par timer. Når han klemmer meg vil jeg aldri at han skal slippe og han får meg til å føle meg trygg, alltid. Problemet er at jeg klarer ikke se om det er romantikk i bildet eller om han bare har en enorm omsorg for meg. Han har noen ganger gitt meg komplimenter på stilen min, for eksempel "det antrekket var ganske kult faktisk" og "så fint kledd du var i dag! eller, du er jo alltid bra kledd sånn sett, men du vet at det er ikke den stilen jeg liker best, hehe". Når jeg har vært hos frisøren kan han gi meg komplimenter på det, og han har flere ganger kalt meg søt. Om jeg smiler så kommenterer han noen ganger at han er glad for å se at jeg smiler. Han har ved en anledning sagt at jeg er det viktigste mennesket i livet hans og at han aldri vil forlate meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg gråter og gråter. Jeg elsker han virkelig og jeg skulle ønske han var hos meg hele tiden. Noen ganger bruker han å overnatte hos meg, og da sover han på sofaen. Har noen ganger lyst til å si til han at han kan sove i senga med meg om han vil... Men vet ikke hvordan han ville tatt det. Jeg har vært i noen forhold tidligere og jeg har vært forelsket før, men kjærligheten jeg føler for denne mannen er ENORM. Så lenge vi har kjent hverandre har vi ikke hatt kjærester eller hatt noen flørter. Jeg tror ikke han har hatt noen iallfall... Tanken på at jeg kanskje kan ødelegge alt ved å tilstå følelsene mine for han, gjør meg fysisk vondt og jeg blir kvalm. Jeg kan ikke miste han. Han er absolutt alt for meg. Anonymkode: 1f647...b81
powerpuffen Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 (endret) Det eneste du kan gjøre er å faktisk spørre han rett ut hva han tenker. Vær ærlig. For alt du vet tenker han de samme tankene. Noen må bare bryte isen. Jeg er for øvrig det stikk motsatte av min nåværende samboers tidligere partner. Utseende har mindre å si enn hva man tror. Endret 3. september 2021 av Lacuna 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Lacuna skrev (1 minutt siden): Det eneste du kan gjøre er å faktisk spørre han rett ut hva han tenker. Vær ærlig. For alt du vet tenker han de samme tankene. Noen må bare bryte isen. Jeg er for øvrig det stikk motsatte av min nåværende samboers tidligere partner. Utseende har mindre å si enn hva man tror. Jeg skjønner det, men hva om han ikke føler det samme tilbake? Da er jo alt ødelagt og da mister jeg han. Menn som han her vokser ikke på trær, de er uhyre sjeldne, jeg har aldri møtt noen som er så god som han. Og da har jeg en historikk med ganske menn også. Anonymkode: 1f647...b81
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 ganske mange* Anonymkode: 1f647...b81
powerpuffen Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner det, men hva om han ikke føler det samme tilbake? Da er jo alt ødelagt og da mister jeg han. Menn som han her vokser ikke på trær, de er uhyre sjeldne, jeg har aldri møtt noen som er så god som han. Og da har jeg en historikk med ganske menn også. Anonymkode: 1f647...b81 Om han ikke føler det samme tilbake, så er det en risiko man må ta. Hvordan skal du ellers kunne ta vennskapet et steg videre? Du har fått følelser og da er man forbi venne-stadiet. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 Lacuna skrev (1 minutt siden): Om han ikke føler det samme tilbake, så er det en risiko man må ta. Hvordan skal du ellers kunne ta vennskapet et steg videre? Du har fått følelser og da er man forbi venne-stadiet. Jeg kan jo bare fortsette å leve med at vi har det slik som vi har det nå, for det er jo kjempe fint. Å skulle miste alt vi har på en dag fordi jeg har fått følelser for han, skremmer meg ganske mye. Kanskje følelsene forsvinner om jeg ikke gjør noe med dem. Jeg hadde vel visst det om han følte det samme tilbake? Jeg prøver å finne en magefølelse, men jeg klarer det ikke, jeg er usikker på hva han tenker og føler. Jeg kjenner han jo godt, men merker at tolkningene mine også er litt svartmalt av depresjonen min. Anonymkode: 1f647...b81 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #7 Skrevet 3. september 2021 Om han ikke føler det samme tilbake kan det tenkes du mister han ja, men den som intet våger intet vinner. En dag mister du han i så fall trolig likevel - når han møter en annen dame som våger. Anonymkode: e63d4...1f6 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #8 Skrevet 3. september 2021 Jeg kjenner ingen som holder på slikt, massasje, kyssing på panna osv, som dere gjør med mindre man er interessert. Istedenfor å snakke så kan du heller forsøke deg på å legge deg i armkroken hans neste gang dere ser film, og hvis anledningen byr så prøver du deg på et kyss. Går det så går det og dere kan ha praten etterpå. Går det ikke så er det fortsatt noe som må prates om. Noen ganger er det ofte en handling som skal til for å få praten igang. Anonymkode: f34bd...585 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #9 Skrevet 3. september 2021 Mannen min er stikk motsatt utseendemessig av alle mine ekser og han var i utgangspunktet ikke noe spesielt kjekk i mine øyne.. Men så ble vi kjent og jeg falt for han, og nå er han den kjekkeste jeg vet om. Lekre mannebeinet mitt! Håper følelsene han sine er gjensidige og som kommentert over, har aldri hørt om noen som gjør slikt med hverandre og kun forblir venner. Lykke til❤️ Anonymkode: 3f9ca...1d5 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #10 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kjenner ingen som holder på slikt, massasje, kyssing på panna osv, som dere gjør med mindre man er interessert. Istedenfor å snakke så kan du heller forsøke deg på å legge deg i armkroken hans neste gang dere ser film, og hvis anledningen byr så prøver du deg på et kyss. Går det så går det og dere kan ha praten etterpå. Går det ikke så er det fortsatt noe som må prates om. Noen ganger er det ofte en handling som skal til for å få praten igang. Anonymkode: f34bd...585 Men jeg tenker det er rart at han da ikke tok "det første steget" når han kysset meg på pannen osv. Eller kanskje det var fordi jeg gråt ganske mye og var langt nede, ene gangen hadde jeg også kuttet meg kraftig på armen. Så det var nok ikke den beste anledningen til å ta et slikt steg.... Det er en stund siden nå, dette var vel i desember eller januar. Men kanskje jeg skal prøve å bare krype inn i armkroken hans. Si at jeg fryser eller noe, selv om vi bruker å dele et pledd. Syns det her er jævla skummelt... Anonymkode: 1f647...b81
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #11 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg tenker det er rart at han da ikke tok "det første steget" når han kysset meg på pannen osv. Eller kanskje det var fordi jeg gråt ganske mye og var langt nede, ene gangen hadde jeg også kuttet meg kraftig på armen. Så det var nok ikke den beste anledningen til å ta et slikt steg.... Det er en stund siden nå, dette var vel i desember eller januar. Men kanskje jeg skal prøve å bare krype inn i armkroken hans. Si at jeg fryser eller noe, selv om vi bruker å dele et pledd. Syns det her er jævla skummelt... Anonymkode: 1f647...b81 Du har nok helt rett i dine antagelser. Det var ikke riktig anledning å forsøke når du var så langt nede. Du trenger ikke alltid å si så mye. Når dere sitter og ser film, så bare snur du deg rundt og setter deg til i armkroken. Hvis han blir litt satt ut så kan du si at du fryser. Så når det kommer en anledning til å se hverandre inn i øyene, eller så sier du bare "du...?" slik at du får øyekontakt så kan du gi han 2-3 sekund til å tenke samme tanke og hvis ikke så går du all-in. Uansett hva så blir forholdet forandret, men hva om det endrer seg til det langt bedre? Du har mye å vinne også, og det er det du må fokusere på nå. Anonymkode: f34bd...585
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du har nok helt rett i dine antagelser. Det var ikke riktig anledning å forsøke når du var så langt nede. Du trenger ikke alltid å si så mye. Når dere sitter og ser film, så bare snur du deg rundt og setter deg til i armkroken. Hvis han blir litt satt ut så kan du si at du fryser. Så når det kommer en anledning til å se hverandre inn i øyene, eller så sier du bare "du...?" slik at du får øyekontakt så kan du gi han 2-3 sekund til å tenke samme tanke og hvis ikke så går du all-in. Uansett hva så blir forholdet forandret, men hva om det endrer seg til det langt bedre? Du har mye å vinne også, og det er det du må fokusere på nå. Anonymkode: f34bd...585 Takk for et godt forslag. Skal se om jeg våger en dag. Det kan så klart bli bedre, men tanken på at jeg kan miste alt, skremmer meg veldig mye. Det beste hadde jo vært om jeg på en eller annen måte kunne finne ut om han hadde følelser for meg også, men han har ingen kompiser jeg kan spørre, jeg er den eneste vennen han har. Anonymkode: 1f647...b81
Doktor Dyregod Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 Forstår at du tenker at dette er et sjansespill. Ig det er det nok også. Du har jo fått et tips i sofa’n, her skal du få et tips på overnattingen. Neste gang han skal overnatte, så spør om han vil holde rundt deg i natt. Så har du han tett inntil deg. Da kan du se om det er noe mer du kan lure frem. Lykke til🤞 1
Bamseklemmer Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 Vet du hvorfor han laget renneløkka? Det er kanskje noe jeg helst ville vite før jeg evt. har inngått et forhold. Hvor trygg er du på at han ikke gjør det igjen? og hvor trygg er du på at han sier sannheten om løkka? Går man eller har hatt selvmordstanker bør man få proffesjonell hjelp. Å gå inn i et forhold som kanskje fører til brudd eller skuffelser igjen, kan faktisk gjøre ting fort værre. Det er bestandig en årsak for selvmordstanker, og det må taes med alvor. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #15 Skrevet 4. september 2021 Bamseklemmer skrev (3 minutter siden): Vet du hvorfor han laget renneløkka? Det er kanskje noe jeg helst ville vite før jeg evt. har inngått et forhold. Hvor trygg er du på at han ikke gjør det igjen? og hvor trygg er du på at han sier sannheten om løkka? Går man eller har hatt selvmordstanker bør man få proffesjonell hjelp. Å gå inn i et forhold som kanskje fører til brudd eller skuffelser igjen, kan faktisk gjøre ting fort værre. Det er bestandig en årsak for selvmordstanker, og det må taes med alvor. Han ønsket å ta livet sitt og vi snakket om det. Han har fått/får profesjonell hjelp og det gjør jeg også. Anonymkode: 1f647...b81
Gjest ABM Skrevet 4. september 2021 #16 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for et godt forslag. Skal se om jeg våger en dag. Det kan så klart bli bedre, men tanken på at jeg kan miste alt, skremmer meg veldig mye. Det beste hadde jo vært om jeg på en eller annen måte kunne finne ut om han hadde følelser for meg også, men han har ingen kompiser jeg kan spørre, jeg er den eneste vennen han har. Anonymkode: 1f647...b81 Du mister neppe han om du forteller hvordan du har det...får deg nok en kjæreste du tenker jeg..🌹
Bamseklemmer Skrevet 4. september 2021 #17 Skrevet 4. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han ønsket å ta livet sitt og vi snakket om det. Han har fått/får profesjonell hjelp og det gjør jeg også. Anonymkode: 1f647...b81 Jeg tenkte mere på hvorfor dere ønsket å ta livet sitt... kjærlighetssorg, gjeldsoffer, etc..? Endret 4. september 2021 av Bamseklemmer
Gjest ABM Skrevet 4. september 2021 #18 Skrevet 4. september 2021 Bamseklemmer skrev (6 minutter siden): Vet du hvorfor han laget renneløkka? Det er kanskje noe jeg helst ville vite før jeg evt. har inngått et forhold. Hvor trygg er du på at han ikke gjør det igjen? og hvor trygg er du på at han sier sannheten om løkka? Går man eller har hatt selvmordstanker bør man få proffesjonell hjelp. Å gå inn i et forhold som kanskje fører til brudd eller skuffelser igjen, kan faktisk gjøre ting fort værre. Det er bestandig en årsak for selvmordstanker, og det må taes med alvor. Nja..som hun beskriver er nok begge følelsesmessig nok involvert allerede til at brudd blir vanskelig å takle...
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #19 Skrevet 4. september 2021 Bamseklemmer skrev (2 minutter siden): Jeg tenkte mere på hvorfor dere ønsket å ta livet sitt... kjærlighetssorg, gjeldsoffer, etc..? Har allerede skrevet det i innlegget. Traumer og angst i hans tilfelle, depresjon hos meg Anonymkode: 1f647...b81
Bamseklemmer Skrevet 4. september 2021 #20 Skrevet 4. september 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Nja..som hun beskriver er nok begge følelsesmessig nok involvert allerede til at brudd blir vanskelig å takle... Det er det jeg også tror... det skal ikke så mye til å vippe en stein utenfor stupet hvis den ligger på vippepunktet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå