AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #41 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 0.33): Jeg og kjæresten venter barn og vil flytte til Stavanger-området for å være nærmere hans foreldre (de er også innflyttet). Vil helst ikke bo i byen, heller litt "utpå" men med rask/god tilgang inn til byen. Alt fra 10-40 minutter går. Drømmer om å bo i et nabolag hvor vi kan få gode relasjoner til naboene, og det må være gode barnehager og skoler i området. Noen tips? Anonymkode: b20ca...aec Fant denne, den er på Roaldsøy. Roaldsøy er de små øyene ved hundvåg. Alle er koblet til hverandre fra stavanger sentrum, til sølyst, engøy, buøy/hundvåg, bjørnøy, roaldsøy og ormøy. Fra ormøy til stavanger sentrum med bil er det omtrent 30min. Rett utfor huset (2min) bysykler som man kan låne via buss selskapet og det er 2min til buss stoppet. Den har også 2 soverom. PS: Det er ikke jeg som leier den ut altså. Leilighet til leie Hvis du søker på google mapps så kan du se bruene og det jeg pratet om. Verdens nest lengste og dypeste undersjøiske veitunnel går fra hundvåg til Jørpeland hvor det er fjell og campingområder. Ryfylketunnelen Anonymkode: e844e...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #42 Skrevet 5. september 2021 Hvis dere liker natur og fjellturer vil jeg anbefale Strand kommune, utallige fjelltopper i umiddelbar nærhet og billigere boliger. 30 min fra stavanger, litt dyrt om dere må dagpendle gjennom ryfast Anonymkode: 10dae...391 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #43 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis dere liker natur og fjellturer vil jeg anbefale Strand kommune, utallige fjelltopper i umiddelbar nærhet og billigere boliger. 30 min fra stavanger, litt dyrt om dere må dagpendle gjennom ryfast Anonymkode: 10dae...391 Jepp strand kommune er på andre siden av Ryfylketunnelen og der er det også fint ❤️ Anonymkode: e844e...a2a
Gjest Albbas Skrevet 5. september 2021 #44 Skrevet 5. september 2021 Spørsmålet er altfor åpent. 😅 Alle steder rundt Stavanger er egentlig ganske bra, når du ikke har så mange kriterier. Sola kommune har blitt kåret til landets lykkeligste kommune flere ganger. Det er en kommune med solid økonomi som er dyktige på innovasjon, så sånn sett en spennende kommune. Men det blåser mye da. Det gjør det på Jæren også altså. Vakkert, men det blåser. Jeg har sykla i motvind og regn mange ganger og lurt på hvorfor i helvete folk flytter hit frivillig. 😂 Klepp ville jeg personlig også vurdert. Der har du tilgang til toget, det har du ikke i Sola. Men folk anbefaler jo bare det de kjenner til. Folk stortrives jo på Finnøy, Strand, Rennesøy, Kvitsøy, i Gjesdal, Randaberg, Sandnes også... Jeg kunne gjerne tenkt meg å bo på Hove gård i Sandnes (ikke en faktisk gård...) eller de tilsvarende prosjektene i området, der det er bilfritt og trygt for barn. Bor på noe tilsvarende men mye eldre i Stavanger, og det er sååå fint å ha barn i et stort borettslag der det ikke er biler i gatene og alt man trenger er rett i nærheten. Næh, følg med på Finn og dra på visninger "over alt" og få dere en magefølelse.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #45 Skrevet 5. september 2021 Anbefaler Randaberg. Landlig men sentralt. Veldig familievennlig, flotte strender, gode barnehager og skoler. Max15 min til Stavanger sentrum. Anonymkode: 075f1...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2021 #46 Skrevet 6. september 2021 Hvor bor svigerforeldrene dine? Og trives de der de bor? Ønsker dere å bo nærme de? (Eller i nærhet, sånn at barnet senere enkelt kan ta buss alene til besteforeldre?) Som innflytter så synes jeg de fleste plasser i Stavanger og omegn er fine plasser å bo, også de som Stavanger-folk ser litt ned på. Her er mange skulte perler. De stedene som er «status» for Stavanger-folk har ikke nødvendigvis de beste skolene (-mobbing, ekskludering, rus) Støtter forslaget om Strand kommune. Kunne fint bodd der selv nå når tunnelen er åpen 😍 Anonymkode: 2d49a...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #47 Skrevet 8. september 2021 Albbas skrev (På 5.9.2021 den 22.36): Spørsmålet er altfor åpent. 😅 Alle steder rundt Stavanger er egentlig ganske bra, når du ikke har så mange kriterier. Sola kommune har blitt kåret til landets lykkeligste kommune flere ganger. Det er en kommune med solid økonomi som er dyktige på innovasjon, så sånn sett en spennende kommune. Men det blåser mye da. Det gjør det på Jæren også altså. Vakkert, men det blåser. Jeg har sykla i motvind og regn mange ganger og lurt på hvorfor i helvete folk flytter hit frivillig. 😂 Klepp ville jeg personlig også vurdert. Der har du tilgang til toget, det har du ikke i Sola. Men folk anbefaler jo bare det de kjenner til. Folk stortrives jo på Finnøy, Strand, Rennesøy, Kvitsøy, i Gjesdal, Randaberg, Sandnes også... Jeg kunne gjerne tenkt meg å bo på Hove gård i Sandnes (ikke en faktisk gård...) eller de tilsvarende prosjektene i området, der det er bilfritt og trygt for barn. Bor på noe tilsvarende men mye eldre i Stavanger, og det er sååå fint å ha barn i et stort borettslag der det ikke er biler i gatene og alt man trenger er rett i nærheten. Næh, følg med på Finn og dra på visninger "over alt" og få dere en magefølelse. Bor du i Frøystad gård? 😊 Anonymkode: 39c45...8ea
Gjest Albbas Skrevet 8. september 2021 #48 Skrevet 8. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Bor du i Frøystad gård? 😊 Anonymkode: 39c45...8ea Nei, ikke hørt om en gang? 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå