Gå til innhold

Familievennlig sted utfor Stavanger?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ålgård 

Anonymkode: 7d1fc...99b

Ålgård er ikke et godt valg med mindre man elsker bilkø og rushtrafikk for å komme til Stavanger

Anonymkode: a2c96...ea6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for Revheim/Sunde:) Revheim er på Madla men ligger mer retning Sunde og er mye rimeligere strøk, men likevel samme kvalitet. Rett og slett både sentralt, landlig og rimelig. 10-13 min til sentrum med bil alt etter trafikk og tid på døgnet. De fleste boligstrøkene her ligger landlig til.

Vi bor ved siden av en stall og bondegård. Føles som på landet, avsides fra vei&trafikk, likevel bare 10-12 min til sentrum med bil og 3 min fra stort amfi-kjøpesenter:) Tror dette er et område folk har begynt å oppdage nå. Ser de bygger  mange nye leiligheter i retning mot kjøpesenteret og ser ut som de har planer med å bygge nye butikker i området.

Anonymkode: 8e711...cb1

Skrevet

Hundvåg/Byøyene. Familievennlig, mye fin natur/tursteder og kort avstand til sentrum med buss, sykkel eller bil.

Anonymkode: 078e4...338

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hundvåg/Byøyene. Familievennlig, mye fin natur/tursteder og kort avstand til sentrum med buss, sykkel eller bil.

Anonymkode: 078e4...338

Anbefales

Anonymkode: c57ee...9f9

• Liker 3
Skrevet

Tananger:-)

Anonymkode: 45616...270

• Liker 1
Skrevet

Eiganes/Stokka/Sandal har gåavstand til sentrum, men ligger likevel nær naturperler som Lille og Store Stokkavann.

Anonymkode: 4eea5...19b

Skrevet

Madla eller Madlatuå/Madlasandnes. Bor i området selv og trives veldig godt. God blanding mennesker😊 

Anonymkode: d8d7e...11c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 0.56):

Flytt til Jæren❤ Time kommune er kåret til landets 5. beste kommune å bo i.. Just saying😉 Ligger en liten halvtimes kjøretur unna Stavanger

Anonymkode: 34bf9...3c3

Hiver meg på denne. Time evt. Klepp....men, Jæren generelt er magisk. Frisk luft, kort vei til sjøen, fjellet eller byen.

Som nevnt av anonym, ca. 30 min med bil til Stavanger og gode togforbindelser. Litt hyggeligere priser på bolig også. Du får en fin enebolig på Jæren, til prisen av en leilighet i Stavanger. Kom, kom 😜

Anonymkode: 875ae...b1c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 15.28):

Madla eller Madlatuå/Madlasandnes. Bor i området selv og trives veldig godt. God blanding mennesker😊 

Anonymkode: d8d7e...11c

Også et av de dyreste områdene du kan finne i Stavanger omårdet. 🤑

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 0.33):

Jeg og kjæresten venter barn og vil flytte til Stavanger-området for å være nærmere hans foreldre (de er også innflyttet). Vil helst ikke bo i byen, heller litt "utpå" men med rask/god tilgang inn til byen. Alt fra 10-40 minutter går. Drømmer om å bo i et nabolag hvor vi kan få gode relasjoner til naboene, og det må være gode barnehager og skoler i området. Noen tips? 

Anonymkode: b20ca...aec

Ormøy

Anonymkode: e844e...a2a

Skrevet

jeg synes fortsatt spørsmålet er litt vanskelig uten mer informasjon om hvor de skal jobbe, og hva som er viktig for dem i nærmiljøet....

Anonymkode: a2c96...ea6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hiver meg på denne. Time evt. Klepp....men, Jæren generelt er magisk. Frisk luft, kort vei til sjøen, fjellet eller byen.

Som nevnt av anonym, ca. 30 min med bil til Stavanger og gode togforbindelser. Litt hyggeligere priser på bolig også. Du får en fin enebolig på Jæren, til prisen av en leilighet i Stavanger. Kom, kom 😜

Helt enig🥰🥰 Jæren er det beste stedet å bo. I nærheten av alt, nydelig natur, mye himmel, og Norges beste strender. Klepp og Time🤩🤩

Anonymkode: eea0b...2ca

Skrevet

Tasta! Nær sentrum, gode bussforbindelser, kjøpesenter med Meny og andre nyttige butikker (og snart vinmonopol), boliger i alle prisklasser, og flere friområder enn noen annen bydel i Stavanger, som Byhaugen, Stokkavannet, Tastavarden, Dusavik… 

Anonymkode: 71f6b...de7

• Liker 1
Skrevet

Med opp til 40 min fra Stavanger har du alle muligheter. Om jeg var dere ville jeg valgt å flytte til ett nyetablert byggefelt i gåavstand fra skole og nærbutikk. Helst med eget idrettslag og gjerne litt flere aktiviteter for ungene slik at man slipper å kjøre på aktiviteter hver ettermiddag. Alt ellers er lett å kjøre til i områdene rundt her.

Dere får mange fine rekkehus, eneboliger i rekke osv. med 4 soverom til 4-6 mil flere steder på Jæren, med en 25-30 min kjørerur til Stavanger, 15-20 til flyplassen til Sola og 15 min til Kvadrat for å nevne noen holdepunkt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 0.56):

Flytt til Jæren❤ Time kommune er kåret til landets 5. beste kommune å bo i.. Just saying😉 Ligger en liten halvtimes kjøretur unna Stavanger

Anonymkode: 34bf9...3c3

Vel.. Sola har vært nr.1 på kåringen av Norges beste kommune å bo i mange mange år. I år kom vi på nr.2, etter Bærum, men fortsatt helt fantastisk kommune og sted. 

Ts, Sola!!! Ikke Tananger, men alt fra Grannes til Sola sentrum. Supre servicetilbud, kort vei til Stavanger og Sandnes inkl Forus, alle de fineste strendene (Solastranden, Hellestø, Vigdel, Ølberg(eies av Sandnes men ligger her)), fine folk ❤️

Anonymkode: b9993...65a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel.. Sola har vært nr.1 på kåringen av Norges beste kommune å bo i mange mange år. I år kom vi på nr.2, etter Bærum, men fortsatt helt fantastisk kommune og sted. 

Ts, Sola!!! Ikke Tananger, men alt fra Grannes til Sola sentrum. Supre servicetilbud, kort vei til Stavanger og Sandnes inkl Forus, alle de fineste strendene (Solastranden, Hellestø, Vigdel, Ølberg(eies av Sandnes men ligger her)), fine folk ❤️

Anonymkode: b9993...65a

Hvorfor ikke Tananger?:)

Anonymkode: 45616...270

• Liker 1
Skrevet

Sola eller Hundvåg

Anonymkode: 173fb...b6a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 1.12):

Ålgård 

Anonymkode: 7d1fc...99b

Ålgård er ganske bra faktisk :) Nærhet til masse flott natur. 

Anonymkode: 3dc1f...52f

Skrevet

Dette avhenger helt av hvor dere skal jobbe. 

Vi bor på Hundvåg. Jeg jobber i Stavanger sentrum så for meg er det helt supert. Mannen jobber på Tananger, der er lang reisevei med mye kø, ikke fult så kult. Bruker 20 min til vanlig, 35 - 45 min i rush. 

Skal du jobbe på Forus kan du bo nesten hvor som helst, men det er selvfølgelig steder som passer bedre og dårligere da også. Ville feks ikke bo på Randaberg eller i Ryfylket og jobbet på Forus hvis jeg kunne velge. 

Ellers avhenger der også veldig av hvilket budsjett dere har. Bogafjell er feks en plass hvor mange nyetablerte bosetter seg, her kan du få mye mer for pengene enn nærmere Forus/Stavanger. Ellers får du som regel også mer lengre utover Jæren. 

Du må nesten ha litt flere ønsker for å få gode råd 🙂

Eneste stedene jeg personlig tenker det ikke er så veldig barnevennlig nært Stavanger sentrum er Storhaug og Hillevåg. Men andre med bedre kjennskap til disse plassene har kanskje andre meninger enn meg 🙂

Anonymkode: ecce2...e4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...