Gå til innhold

Familievennlig sted utfor Stavanger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten venter barn og vil flytte til Stavanger-området for å være nærmere hans foreldre (de er også innflyttet). Vil helst ikke bo i byen, heller litt "utpå" men med rask/god tilgang inn til byen. Alt fra 10-40 minutter går. Drømmer om å bo i et nabolag hvor vi kan få gode relasjoner til naboene, og det må være gode barnehager og skoler i området. Noen tips? 

Anonymkode: b20ca...aec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

40 minutter til fots eller i bil?

Anonymkode: a2c96...ea6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

40 minutter til fots eller i bil?

Bil. ☺️ Er fleksible. 

Skrevet

Madla, Tasta eller Hinna (Madla og Hinna er litt dyrere områder hvor barna/ungdommene også holder den lista noe som kanskje kan være greit å tenke på i forhold til oppfølging av barna) :)

Jeg bor i Stavanger, og vurderer disse områdene for etablering selv :) Lykke til!

Anonymkode: 39c45...8ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Madla, Tasta eller Hinna (Madla og Hinna er litt dyrere områder hvor barna/ungdommene også holder den lista noe som kanskje kan være greit å tenke på i forhold til oppfølging av barna) :)

Jeg bor i Stavanger, og vurderer disse områdene for etablering selv :) Lykke til!

Tasta regnes vel ikke som dyrt med high maintenanceunger. Tvert imot. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bil. ☺️ Er fleksible. 

på 40 minutter fra Stavanger kommer du langt nedover Jæren og nordover til Rennesøy, faktisk helt til Finnøy i Ryfylke .Sirkelen er så stor at svaret nesten må bli "hvor som helst"

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg og kjæresten venter barn og vil flytte til Stavanger-området for å være nærmere hans foreldre (de er også innflyttet). Vil helst ikke bo i byen, heller litt "utpå" men med rask/god tilgang inn til byen. Alt fra 10-40 minutter går. Drømmer om å bo i et nabolag hvor vi kan få gode relasjoner til naboene, og det må være gode barnehager og skoler i området. Noen tips? 

rennesøy/mosterøy, Hundvåg, Sola, Klepp....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

på 40 minutter fra Stavanger kommer du langt nedover Jæren og nordover til Rennesøy, faktisk helt til Finnøy i Ryfylke .Sirkelen er så stor at svaret nesten må bli "hvor som helst"

Som sagt, vi er fleksible. Vil kun flytte nærmere Stavanger. Jeg anser det ikke som negativt at det er mange muligheter, vil bare høre andres meninger og erfaringer ettersom vi er lite kjent i området.

Skrevet

Storhaug, men det er nok for nært byen for deg. 

Men her har vi alt. 😄 

Anonymkode: bd040...06f

• Liker 1
Skrevet

Flytt til Jæren❤ Time kommune er kåret til landets 5. beste kommune å bo i.. Just saying😉 Ligger en liten halvtimes kjøretur unna Stavanger

Anonymkode: 34bf9...3c3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som sagt, vi er fleksible. Vil kun flytte nærmere Stavanger. Jeg anser det ikke som negativt at det er mange muligheter, vil bare høre andres meninger og erfaringer ettersom vi er lite kjent i området.

kriteriene dine er så vage at jeg kan ikke svare noe annet enn "hvor som helst" innenfor en radius på fire mil. Stavanger er en by som er spredt bebygd med hovedsaklig småhus (lite blokker og bygårder) på et stort areal, og det gjør jo at det er barnevennlig og tilgang til natur de fleste steder.

• Liker 5
Skrevet

Strand kommune. Kort vei til byen, kort vei til flott natur. Både fjell og hav. 

Anonymkode: 8f6fa...57e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bor her selv og mange hus i mitt nabolag går nå for 8-10 mill. Vil heller si det er ut mot Vardeneset at det er mer slik. 

Anonymkode: a0864...5f9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men her har vi alt. 😄 

om hun vrlher storhaug så bør hun velge lengst mulig unna pedersgata da... Der er det ikke mye barnevennlig

• Liker 3
Skrevet

Indre Tasta, Randaberg eller Stokka ville jeg gått for 

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

om hun vrlher storhaug så bør hun velge lengst mulig unna pedersgata da... Der er det ikke mye barnevennlig

Mange steder der jeg ville styrt unna. Fullt av omsorgsboliger for narkomane, samt veier med mye gjennomkjøring (øker sjansen for innbrudd). 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men her har vi alt. 😄 

NEEI Storhaug er IKKE barnevennlig😅

Anonymkode: 8e711...cb1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei, skrev at Hinna og Madla var dyrere områder. Men anbefalte de, og Tasta :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

NEEI Storhaug er IKKE barnevennlig😅

Anonymkode: 8e711...cb1

Siterer den👍

Storhaug bør ikke være førstevalget for barnefamilier om man har råd og mulighet til et annet sted.

Skrevet

Ålgård 

Anonymkode: 7d1fc...99b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...