Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og samboer med en kvinne jeg ønsker å leve med og gifte meg med. 
Dessverre har jeg gjort noen bommerter og hun har mistet tilliten til meg (jeg har ikke vært utro). 
Hun sier hun ønsker å leve med meg, men er veldig usikker på sine følelser for meg og forholdet mitt for tiden. Hun ønsker å få tilbake de gode og riktige følelsene for meg og dette ønsker jeg å jobbe for at vi skal få til. 
Hva bør jeg gjøre for at hun skal «komme tilbake» til meg? Hva skal jeg gjøre for at hun skal føle trygghet og tillit  i forholdet igjen? 
Jeg elsker henne virkelig og vil ikke miste henne. 
(Vi har ingen barn og har vært sammen i tre år ca. Samboere i litt over ett år). 

M49 

Anonymkode: 45555...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbe med å oppbygge tilliten. Kontinuitet. Bekreftelse. Uten at det blir ekstremt (du skal fortsatt vise at du har respekt for deg selv).
Av og til spør inn til hvordan hun har det omkring det som skjedde. 

Anonymkode: d62c6...abd

• Liker 8
Skrevet

Ta fullstendig ansvar for disse "bommertene", forklare konkret hvordan du skal unngå å gjøre slike "bommerter" igjen, gå i parterapi, gjør de samme tingene du gjorde for å få henne i starten av forholdet (og ikke slutt med det), les deg opp om kjærlighetsspråk og finn ut hvilket hun bruker for å forstå henne bedre, sett av tid til hverandre, kommuniser godt med henne, fortell om dine følelser og behov. 

Anonymkode: 43385...a2c

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobbe med å oppbygge tilliten. Kontinuitet. Bekreftelse. Uten at det blir ekstremt (du skal fortsatt vise at du har respekt for deg selv).
Av og til spør inn til hvordan hun har det omkring det som skjedde. 

Vil helst unngå å spør, hun blir da gjerne veldig opprørt og sint. 
Skal egentlig på byen i morgen med jobben og på jobbtur (festetur)  neste helg, bør jeg droppe det? 

Skrevet

Hvordan liker hun at du oppfører seg? Hva er det ved deg hun liker? Gjør det. Og unngå flere bommerter.

Anonymkode: 8e568...c6f

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta fullstendig ansvar for disse "bommertene", forklare konkret hvordan du skal unngå å gjøre slike "bommerter" igjen, gå i parterapi, gjør de samme tingene du gjorde for å få henne i starten av forholdet (og ikke slutt med det), les deg opp om kjærlighetsspråk og finn ut hvilket hun bruker for å forstå henne bedre, sett av tid til hverandre, kommuniser godt med henne, fortell om dine følelser og behov. 

Et av problemene er at jeg er så dårlig på å snakke om følelser og skjønner ikke helt når hun sier hun ikke føler seg sett eller hørt i forholdet. Sier hun er ensom i forholdet? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal egentlig på byen i morgen med jobben og på jobbtur (festetur)  neste helg, bør jeg droppe det? 

Det kommer an på hva tillitsbruddet gikk ut på, hvorvidt du skal droppe festen og turen. Stjal du f.eks. penger fra henne, nei, da er det fint å reise å investere i samholdet på jobben. Må ha mer info om tillitsbruddet for å kunne utdype mer..

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Et av problemene er at jeg er så dårlig på å snakke om følelser og skjønner ikke helt når hun sier hun ikke føler seg sett eller hørt i forholdet. Sier hun er ensom i forholdet? 

Hvis du lytter til henne kanskje du finner svaret på det. Men ja, det kan føles veldig ensomt å ikke bli sett og hørt. Hvordan reagerer du når hun tar opp ting med deg? Hvordan reagerer du når det er snakk om følelser? Hvorfor er du dårlig på å snakke om det?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du lytter til henne kanskje du finner svaret på det. Men ja, det kan føles veldig ensomt å ikke bli sett og hørt. Hvordan reagerer du når hun tar opp ting med deg? Hvordan reagerer du når det er snakk om følelser? Hvorfor er du dårlig på å snakke om det?

Det ender ofte med krangel hvis hun tar opp noe. 
Følelser er noe jeg ikke klarer helt å snakke om, det er bare sånn. 

Skrevet

Hun straffer deg unødig lenge, for på den måten å få deg til å gå på tå hev. Ser ut til at hun lykkes godt. 

Anonymkode: 9a80b...5df

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje hun føler seg nedprioritert på noe vis, eller avvist? 
for min del når jeg har tenkt jeg ikke føler meg sett/hørt er det vel noe med at ikke mine meninger teller like mye som partner og at jeg føler meg ned prioritert eller ikke satt pris på foreks. 
det beste du kan gjøre for å vise at du er villig til å jobbe for dette er og spør henne om hun kan være konkret med hva hun trenger fra deg. Kommunikasjon er nøkkelen her og du må nesten prøve og komme deg litt ut av komfortsonen din og snakke litt mer om hva du føler, da det kan være med å styrke og berge forholdet ditt uansett hva ståa er. Lykke til :) 

• Liker 5
Skrevet

Har dere mye plass/stort hus? Steng hun inne på et rom, gjør det om til en girl cave. Gi hun mat osv så blir hun der til dere dør.. Da kan du beholde samboeren din så lenge du vil.

Anonymkode: 9c764...8b2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere mye plass/stort hus? Steng hun inne på et rom, gjør det om til en girl cave. Gi hun mat osv så blir hun der til dere dør.. Da kan du beholde samboeren din så lenge du vil.

Anonymkode: 9c764...8b2

Du får ringe Fritzl å spørre hvordan det fungerte for han... 

Anonymkode: ee851...955

• Liker 11
Skrevet

Vis iniativ til praktiske gjøremål hjemme som rydde eller lage mat.

Planlegg at dere gjør noe sammen kino, konsert, tur , spise ute.

Ta iniativ. Sett opp i kalender med påminnelse hver uke hva du skal gjøre, slik at det ikke bare blir en innsats  noen uker, men noe du mener å gjøre.

Til spørsmålet ditt, så er det lurt å droppe festene, vise at du ofrer noe. Ev. Bare delta på middag, så reise hjem.

Anonymkode: 02b74...364

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser ikke at det å fra på fisketur gjør noe fra eller til for forholdet ditt. 

Å snakke om følelser er noe man kan øve på. Du må ikke gi hele sjelen din, men noe av verdi. 

Feks 1) bør du sitte ned, se henne dypt i øynene, konsentrer deg kun om henne og spør hvordan hun har det (generelt) eller hvordan dagen hennes har vært. Her gjelder det å være så engasjert som mulig (selv om du syntes detaljene er kjedelige). Spør noen spørsmål som viser at du har fulgt med og at du faktisk forstår hvordan hun føler. Slike ting tar egentlig ikke så lang tid.

2) gjør noe sammen i løpet av uken som feks gå tur, ta et bad, massasje, se severdigheter/kultur dere kan snakke om. Dvs påfyll av opplevelser som leder til andre samtaler enn de av praktisk art. 

3) fortell et par ting fra oppveksten din som påvirker deg emosjonelt og vis dette. Gjerne som som er vanskelig eller trist, og som du ikke kan tenke deg å dele med noen andre. 

Skrevet
Cestlavie66 skrev (21 minutter siden):

Kanskje hun føler seg nedprioritert på noe vis, eller avvist? 
for min del når jeg har tenkt jeg ikke føler meg sett/hørt er det vel noe med at ikke mine meninger teller like mye som partner og at jeg føler meg ned prioritert eller ikke satt pris på foreks. 
det beste du kan gjøre for å vise at du er villig til å jobbe for dette er og spør henne om hun kan være konkret med hva hun trenger fra deg. Kommunikasjon er nøkkelen her og du må nesten prøve og komme deg litt ut av komfortsonen din og snakke litt mer om hva du føler, da det kan være med å styrke og berge forholdet ditt uansett hva ståa er. Lykke til :) 

Ja, hun føler seg nedprioritert. 
Vært en del styr med min ex, og jeg har nok vært for snill og naiv og gitt etter for mye for henne. Dette har samboer reagert på, men jeg har ikke sett på det som et problem. Dette har tydeligvis bygd seg opp hos min samboer og hun sier hun ikke er blitt hørt og sett. 
Dessverre har jeg glemt å fortelle ting som er skjedd med exen som er kommet frem i ettertid og samboer er blitt lei seg eller sint. Har sagt jeg har glemt det, men hun tror ikke på meg, sier at jeg forteller alt, men aldri om det har vært noe med exen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 9.22):

Ja, hun føler seg nedprioritert. 
Vært en del styr med min ex, og jeg har nok vært for snill og naiv og gitt etter for mye for henne. Dette har samboer reagert på, men jeg har ikke sett på det som et problem. Dette har tydeligvis bygd seg opp hos min samboer og hun sier hun ikke er blitt hørt og sett. 
Dessverre har jeg glemt å fortelle ting som er skjedd med exen som er kommet frem i ettertid og samboer er blitt lei seg eller sint. Har sagt jeg har glemt det, men hun tror ikke på meg, sier at jeg forteller alt, men aldri om det har vært noe med exen. 

Forståelig. Vet ikke hva dette med eksen din gjelder, men for mange kan eks kjærester være veldig sårt og usikkert. Om hun tror deg eller ei på det du har fortalt rundt henne kan du ikke gjøre så mye med, men å handle annerledes og vise at du kan stå for de tingene du forteller henne vil du nå langt med. Foreslår og kutte ut eksen en stund hvis det har skapt dårlig stemning i forholdet, og prioritere nåværende kjæreste. Gjøre små ting i hverdagen for å få henne til å føle seg viktig for deg, fortelle henne hva du føler om henne og fremtiden deres sammen osv. ting kan ta tid men hvis man jobber kontinuerlig med å få ting på rett spor så er jeg sikker på at det kan fikses hvis dere virkelig vil 🙂

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 17.25):

Det at dere ofte ender opp med å krangle når hun tar opp problemer med deg, er garantert veldig stressende, slitsomt og leit for henne. Hvorfor ender det opp med krangel? 

Jeg tror også det er viktig at du virkelig viser at du skjønner hennes reaksjoner på tabbene du gjorde. At du viser at du vet at det var feil, hvorfor det var feil og hvorfor hun er lei seg. Vær ekstra nøye på å ikke minimalisere følelsene hennes rundt det. 

Anonymkode: 9c14a...8fb

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 23.00):

Det er umulig å svare på uten å vite noen ting.

AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 23.25):

Om "det bare er sånn", så kan du bare gi opp med en gang. Hun sier jo rett ut hva hun trenger og mangler, og iom at du vil beholde henne må du begynne å lytte. 

Anonymkode: 0ba93...1cc

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...