Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring?

Jobbet en uke i ny jobb, mistrivsel fra dag 1. Har fått klarsignal til å komme tilbake i forrige jobb, og vil si opp på mandag. Hva kan skje? Har kun to uker oppsigelse. 

Anonymkode: 6a4f3...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan skje? Ingen verdens ting.

Anonymkode: 41b5e...0b7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva kan skje? Ingen verdens ting.

Anonymkode: 41b5e...0b7

De kan ikke kreve at jeg blir lenger enn oppsigelsestiden feks?

Skrevet (endret)

At du får din andre jobb tilbake :) Om du ikke møter opp på den nåværende jobb under oppsigelsestiden så kan 4 ting skje:

- Dårlig referanse 

- Trukket lønn

- Skyldig i erstatning

- ingenting 

Det du bør gjøre: Kommuniser med din nåværende sjef og fortell at du sir opp jobben. Spør om du kan gå av på dagen om du ikke vil jobbe ut tiden.

Dobbelsjekk din oppsigelsestid: At 2 uker stemmer og ikke 2 måneder. 

De kan ikke kreve at du jobber lengre ut din oppsigelsestid.

Endret av Kenelz
Skrevet

Så lenge du er sikker på at det er dette du vil og at du ikke vil angre, så er det bare å gjøre det. Si at du har fått et godt tilbud fra din tidligere jobb som du ikke kunne takke nei til, og at du beklager at du har ombestemt deg. Det kan skje alle

Anonymkode: e0d6a...d8b

• Liker 4
Skrevet

Har du prøve periode?

Skrevet
Morten1 skrev (47 minutter siden):

Har du prøve periode?

Ja, 6 mnd. Vært der en uke. Står oppsigelsestid i prøvetid ref arbeidsmiljøloven. Det er to uker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så lenge du er sikker på at det er dette du vil og at du ikke vil angre, så er det bare å gjøre det. Si at du har fått et godt tilbud fra din tidligere jobb som du ikke kunne takke nei til, og at du beklager at du har ombestemt deg. Det kan skje alle

Anonymkode: e0d6a...d8b

Ja, jeg får gjøre det. Tviler jo på at de vil lære meg opp i to uker til for at jeg skal slutte. Tipper jeg ikke får lønn for de dagene jeg har vært der.

Skrevet

Vær ærlig så får du sikkert gå med en gang. De bruker mye ressurser på opplæring. De trenger jo ikke det om du ikke ønsker å jobbe der. Også kan du gå til jobben du ønsker 

Anonymkode: 71e93...604

• Liker 1
Skrevet
Kenelz skrev (50 minutter siden):

At du får din andre jobb tilbake :) Om du ikke møter opp på den nåværende jobb under oppsigelsestiden så kan 4 ting skje:

- Dårlig referanse 

- Trukket lønn

- Skyldig i erstatning

- ingenting 

Det du bør gjøre: Kommuniser med din nåværende sjef og fortell at du sir opp jobben. Spør om du kan gå av på dagen om du ikke vil jobbe ut tiden.

Dobbelsjekk din oppsigelsestid: At 2 uker stemmer og ikke 2 måneder. 

De kan ikke kreve at du jobber lengre ut din oppsigelsestid.

Jeg får tilbake min gamle jobb. Må selvsagt møte opp hvis de krever det i to uker. Referanse trenger jeg ikke, som sagt vært der en uke. Vi går ikke overens i det hele tatt. Tipper jeg ikke får lønn. Men skyldig erstatning? 
Står oppsigelsestid i prøvetid ref arbeidsmiljøloven i kontrakten(for øvrig en dårlig kontrakt ellers). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vær ærlig så får du sikkert gå med en gang. De bruker mye ressurser på opplæring. De trenger jo ikke det om du ikke ønsker å jobbe der. Også kan du gå til jobben du ønsker 

Anonymkode: 71e93...604

Håper det. Ikke så lyst til å si at jeg har fått min gamle jobb tilbake(konkurrerende firma), så vurderte å si at det var pga noe privat..

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg får tilbake min gamle jobb. Må selvsagt møte opp hvis de krever det i to uker. Referanse trenger jeg ikke, som sagt vært der en uke. Vi går ikke overens i det hele tatt. Tipper jeg ikke får lønn. Men skyldig erstatning? 
Står oppsigelsestid i prøvetid ref arbeidsmiljøloven i kontrakten(for øvrig en dårlig kontrakt ellers). 

Virker ikke som du forstår det helt. Dersom du ikke møter opp under oppsigelsestiden så kan du være skyldig i erstatning. 

Jobber du ut oppsigelsestiden som står i kontrakten din så kan de ikke kreve noe fra deg. 

Møter du opp oppsigelsestiden så skjer det ikke noe annet enn at du arbeider og får lønn for det. 

Skrevet
Kenelz skrev (9 timer siden):

Virker ikke som du forstår det helt. Dersom du ikke møter opp under oppsigelsestiden så kan du være skyldig i erstatning. 

Jobber du ut oppsigelsestiden som står i kontrakten din så kan de ikke kreve noe fra deg. 

Møter du opp oppsigelsestiden så skjer det ikke noe annet enn at du arbeider og får lønn for det. 

Okei, da skjønte jeg hva du mente :) Trodde jeg måtte betale erstatning fordi jeg sa opp så fort 🙈

Skrevet

Tre sykker gjorde nylig dette på min jobb. De jobbet der i 1-3 mnd, og var i prøvetid, så de jobbet i 14 dager etter at de sa opp. De fikk selvfølgelig lønn for det de jobbet. Bare gjør det! ☺

Anonymkode: 7b5c9...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...