Gå til innhold

Ensom i ekteskapet, med rette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en gift kvinne i 8 år, og har 2 barn.
Min mann er en gamer, før gamet han veldig mye, og gamer fortsatt endel, men nå går også mye av tiden til jobb for han.

Jeg føler meg mye ensom, han er egentlig en bra mann, delevis flink til å bidra i hjemmet, og god mot barna.
Han jobber mye på kveldene, og om han ikke jobber, så føler han at han fortjener og game, fordi han har jobbet tre kvelder på rad. og sånn fortsetter det. Jeg føler han synes det er kjedelig og være med meg, jeg har virkelig prøvd og komme med ulike aktiviteter vi kan gjøre sammen legge opp kveldene etter hans primisser, men alikevel så er det liksom ikke bra nok, og mobilen og dataen blir raskt mer spennende for han. og jeg føler meg ensom og tom og veldig veldig lei meg. jeg føler jeg blir depressiv, og vært det en lang stund.

han søker ganske ofte nærhet, men det er aldri bare for å kjærtegne, da vil han ha sex, og for meg blir det veldig unaturlig når jeg ikke kjenner på hans kjærlighet til meg, jeg føler det blir at vi har det bare for å dekke hans behov hver gang.

jeg har tatt opp alle disse tingene med han, og han sier seg ofte enig i at dette ikke er noen god situasjon for meg, og har litt forståelse. men det går tilbake til samme tralten hver gang. nå har jeg nevnt det veldig mange ganger i det siste også. men det når liksom ikke inn, eller så gidder han ikke. spill og telefon er mye artigere..

er det jeg som er urimelig?

jeg er sikkelig lei meg om dagen, og tar meg i å tenke mye på om det finnes menn der ute som vet å verdsette ekteskapet man har, og klarer og se konene sine.. ja, jeg tenker litt på skilsmisse, og det er noe jeg absolutt ikke har lyst til, men da føler jeg at jeg må innfinne meg med at ektesakpet er som det er, og jeg må klare å gjøre meg lykkelig alene i dette ekteskapet, og fryse ut følelsene mine,

Anonymkode: b257a...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parterapi❤️

Anonymkode: 9761d...cab

Skrevet

Uff, føler med deg.. det der høres ikke godt ut. Jeg skjønner ikke hvordan skjermen kan bli viktigere enn ekte mennesker. Greit å koble av med gaming av og til, men ikke når det går på bekostning av ekteskapet. 

Det er vel en kjent sak at menn egentlig ikke lytter til oss kvinner. Når vi føler vi har prøvd «alt» (mast, snakket, bedt, grått, kjeftet og tryglet om forståelse) og følelsene forsvinner eller vi gir opp og forlater mannen, sitter han igjen som et spørsmålstegn.  

Du får pakke en bag og bo hos ei venninne i helga. Når han spør hvor hvorfor, sier du at du ikke gidder å sitte alene.

Anonymkode: c39d1...cac

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...