Gå til innhold

Et romantisk reise for dem som reiser første gang!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil reise med mannen min. Men verken han eller jeg har reist alene noen gang.

vi vil reise en helg tur, men forstår ikke hvor? Helts et land hvor det å kommunisere i engelsk er vanlig.?

har tenkt Tyrkia (cappedosia) eller Dubai

. Fra fredag kveld til søndag kveld/natt.

går fint om det koster litt, viktigste er for oss å få fin opplevelse. Uansett om det er for en dag eller ei

Anonymkode: 62909...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en helgetur vill jeg valgt noe nærmere, det blir mye reising for en helg. Typ Amsterdam/ Berlin / Dublin el.

Anonymkode: 4cca3...1d0

• Liker 4
Skrevet

Siden dere aldri har reist hadde jeg valgt noe nærmere og enklere. Max 3 timer på flyet for en helg mener nå jeg, helst kortere. 

København er et fint sted å starte, dere forstår språket og det er så koselig å rusle rundt i gatene, masse god mat og bra shopping. 

Nice er også et forslag. Relativt liten og oversiktlig med sydenfølelse, passer fint for en liten helgetur. 

• Liker 3
Skrevet

Venezia eller Paris. 

Anonymkode: e163f...c7b

Skrevet

Ville også valgt nor nærmer. Roma er fint på høsten. Krakow er også fint, brimekig og lett å orientere seg i

Anonymkode: 738d4...61f

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe sted dere ønsker å besøke eller noe dere ønsker å gjøre?

Jeg ville elsker å tatt en «Harry Potter» tur i England. Reist til London, og besøkt settet der de filmet filmene 😄

Anonymkode: ba467...c97

Skrevet

Har vært en langhelg i Dubai, alt for langt å reise for ei helg…

• Liker 1
Skrevet

Om det er første tur støtter jeg forslag om Køben over. 

Ellers ser jeg Nice er nevnt - det er enkelt og greit, med direkteruter, samtidig eksotisk nok om dere vil ha noe annet enn scandinavia. 

Anonymkode: 9c8ce...5bd

• Liker 1
Skrevet

Tromsø 

Anonymkode: 68451...004

Skrevet

Dubai fra fredag kveld til søndag kveld er urealistisk. Det er for langt unna, rett og slett. 

Nå på høsten er jo Paris fint, det samme med Roma. Begge byene går det direktefly fra Oslo til.  Ellers er jo skandinaviske byer som København og Göteborg verdt et besøk.

Anonymkode: a1b1d...620

• Liker 2
Skrevet

Please ikke dra til Dubai, bare ved å sette din fot der er du med på å støtte slavearbeid, utnytting og menneskehandel. Dubai er luksuriøst, men fryktelig mange av de som lager den luksusen, de du ikke ser, de lider. 

Anonymkode: bc540...b78

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er fra fredag til søndag,  ville jeg valgt noe nærme, som København, Stockholm, Krakow, Budapest, Wien eller lignende. 

Jeg elsker London og Paris, men det er kanskje for kaotisk hvis dere aldri har vært der før? Det tar jo litt tid å komme seg fra flyplassen og tilbake,  og litt tid på å orientere seg.  

Ville valgt en mindre by og maks to-tre timers reise. 

Skrevet

Jeg synes Stockholm er trivelig 🙂 Fint å ta en kjærestetur dit.

• Liker 2
Skrevet
23 hours ago, tirben said:

Hvis det er fra fredag til søndag,  ville jeg valgt noe nærme, som København, Stockholm, Krakow, Budapest, Wien eller lignende. 

Jeg elsker London og Paris, men det er kanskje for kaotisk hvis dere aldri har vært der før? Det tar jo litt tid å komme seg fra flyplassen og tilbake,  og litt tid på å orientere seg.  

Ville valgt en mindre by og maks to-tre timers reise. 

Hva er kaotisk med London og Paris, i forhold til andre storbyer? Tar jo feks bare en halvtime med tog inn til London fra de mest sentrale flyplassene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva er kaotisk med London og Paris, i forhold til andre storbyer? Tar jo feks bare en halvtime med tog inn til London fra de mest sentrale flyplassene. 

Jeg har bodd i London i 2 år. Og har vært 10+ ganger til Paris. 

Og er enig i innlegget du siterer med tanke på byer som er "enklere" for førstegangsreisende. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bodd i London i 2 år. Og har vært 10+ ganger til Paris. 

Og er enig i innlegget du siterer med tanke på byer som er "enklere" for førstegangsreisende. 

Og glemte å nevne - har vært i alle byene som er foreslått. Derfor jeg foreslo Køben. Budapest og Krakow kan også være litt knotete med tanke på transit, men her er anbefalingen min å bestille bil av hotellet, da det er lavkostland. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

I tillegg til det som allerede er nevnt, vil jeg foreslå Tallinn! Koselig gamleby, mye god mat, rimelig spahotell…

Dubai er virkelig et kjedelig sted å reise på ferie til - synes jeg i hvert fall.

Endret av FruLuna
Skrevet

Hva med Tromsø? Nordens Paris. 

Eller Stockholm? 

Kort reisevei, og dere forstår språket og kan lese gateskilt. 

Anonymkode: 8bca6...6a6

• Liker 1
Skrevet

TS, er det slik at dere ønsker varmere temperaturer enn i Norge?

Anonymkode: d13e3...eb2

Skrevet

Edinburgh ❤️

Anonymkode: 00dd4...195

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...