Gå til innhold

Å takke nei til vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva tror dere skjer? At de uvaksinerte slipper å møte viruset fordi corona forsvinner ved magi?

Jeg tror landene åpner når alle har fått tilbud om vaksine. Å takke nei er lovlig, men da har man selv valgt å ikke forberede kroppen sin på viruset gjennom vaksine.  Da har myndighetene gjort som de skal, gitt deg muligheten, men du har takket nei. Noe mer kan de ikke gjøre. De kan ikke ha restriksjoner i all evighet fordi folk faktisk takker nei. De kan åpne med god samvittighet 

Coronaviruset forsvinner ikke. Det er her for å bli. Å tro noe annet er naivt.

Verden kommer til å åpne igjen. Alle vil eksponeres for corona. Jeg ønsker at både jeg og mine barn skal ha beskyttelse gjennom vaksinen før vi møter det levende viruset. Dere som velger å ikke vaksinere dere velger å heller møte rett på det levende viruset, uten at immunforsvaret har hatt muligheten til å forberede seg.

Jeg syns personlig det er dårlig gjort å ha grønt nivå i skoler og barnehager før de har fått mulighet til å beskytte seg. 

Endret av Sol12345
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva var dødeligheten av sensogninfluensa vs dødeligheten av corona mens det var coronarestriksjoner?  Hva var følgeskadene av sesonginfluensa vs corona? 
jeg vet om mange som har fått diabetes, blodpropp, demens, utmattelse osv osv av corona. De har enda ikke blitt friske. De var i utgangspunktet unge og friske, så de overlevde da og er ikke med på dødsststistikken. Den linken din får jeg ikke lest for abonnerer ikke.

Jeg ser artikkelen nå. Det står i en vanlig sesonginfluensa. Altså før samfunnet hadde restriksjoner. Det er ikke sammenliknbart. Såklart hadde corona vært skyhøyt om det ikke er restriksjoner mens influensadødligheten er langt fra skyhøyt. 

Endret av Sol12345
  • Liker 10
Skrevet
Sol12345 skrev (4 minutter siden):

Hva var dødeligheten av sensogninfluensa vs dødeligheten av corona mens det var coronarestriksjoner?  Hva var følgeskadene av sesonginfluensa vs corona? 
jeg vet om mange som har fått diabetes, blodpropp, demens, utmattelse osv osv av corona. De har enda ikke blitt friske. De var i utgangspunktet unge og friske, så de overlevde da og er ikke med på dødsststistikken. Den linken din får jeg ikke lest for abonnerer ikke

Ettervirkninger av influensa

Er dette bedre?

• Liker 4
Skrevet
Sol12345 skrev (5 minutter siden):

jeg vet om mange som har fått diabetes, blodpropp, demens, utmattelse osv osv av corona. De har enda ikke blitt friske. De var i utgangspunktet unge og friske, så de overlevde da og er ikke med på dødsststistikken. Den linken din får jeg ikke lest for abonnerer ikke

Hva snakker du om? Krever ikke abonnement. Jeg har heller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Artikkelen er mer enn 2 år gammel, aka før pandemien kom. Vis meg hvor mange som døde av influensa mens det var coronarestriksjoner er du grei. Med et totalt åpent samfunn står det at 1000 døde av influensa. Hva tror du de samme tallene hadde vært for corona? Mer enn du kan ane. 

• Liker 9
Skrevet (endret)
Sol12345 skrev (2 minutter siden):

Artikkelen er mer enn 2 år gammel, aka før pandemien kom. Vis meg hvor mange som døde av influensa mens det var coronarestriksjoner er du grei. Med et totalt åpent samfunn står det at 1000 døde av influensa. Hva tror du de samme tallene hadde vært for corona? Mer enn du kan ane. 

Heldigvis har vi ingen influensadødsfall lengre takket være vellykkede smittevernstiltak.

Endret av Jhaawk
  • Liker 2
Skrevet
Sol12345 skrev (Akkurat nå):

Hvor mange døde ikke av influensa FØR influensavaksinen kom? Nå kan de som vil vaksineres mot corona og livet kan gå videre. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Mekkapekka skrev (5 minutter siden):

Hvor mange døde ikke av influensa FØR influensavaksinen kom? Nå kan de som vil vaksineres mot corona og livet kan gå videre. 

Ja og derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk takker nei til coronavaksinen. Influensa kan ta liv av deg men det er sjeldent. For med totalt åpent samfunn er dødstallene for influensa ganske lave for å være ærlig. Og den angriper ikke andre organer i nærheten som corona. Skjønner ikke at folk sammenlikner disse to virusene. Det vitner om kunnskapsmangel om hvordan og hva corona angriper 

Endret av Sol12345
  • Liker 4
Skrevet
Sol12345 skrev (1 minutt siden):

Ja og derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk takker nei til coronavaksinen. Influensa kan ta liv av deg men det er sjeldent. For med totalt åpent samfunn er dødstallene for influensa ganske lave for å være ærlig. Og den angriper ikke andre organer i nærheten som corona. Skjønner ikke at folk sammenlikner disse to virusene 

Influensasesongen i Norge 2019/2020

- Antall influensaassosierte sykehusinnleggelser (ca. 3000), ICU-innleggelser (123) og dødsfall (ca. 50) var lavere enn normalt. (Pga smittevernstiltak)

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jhaawk skrev (10 minutter siden):

Heldigvis har vi ingen influensadødsfall lengre takket være vellykkede smittevernstiltak.

Akkurat. Corona tar mer liv enn influensa

Endret av Sol12345
  • Liker 8
Skrevet
Mekkapekka skrev (3 minutter siden):

Influensasesongen i Norge 2019/2020

- Antall influensaassosierte sykehusinnleggelser (ca. 3000), ICU-innleggelser (123) og dødsfall (ca. 50) var lavere enn normalt. (Pga smittevernstiltak)

Ja de fleste influensa innleggelsene skjedde i uke 8, altså før coronarestriksjoner pga corona ikke var i Norge.
Gi meg statistikk over influensainnleggelser og dødsfall for 2020/2021 mår begge virusene var i landet samtidig. Da kan vi se hva som faktisk er mest dødelig 

• Liker 7
Skrevet
Sol12345 skrev (1 minutt siden):

Ja de fleste influensa innleggelsene skjedde i uke 8, altså før coronarestriksjoner pga corona ikke var i Norge.
Gi meg statistikk over influensainnleggelser og dødsfall for 2020/2021 mår begge virusene var i landet samtidig. Da kan vi se hva som faktisk er mest dødelig 

Du får gå i dekning til høsten når alle de gode gamle virusene sirkulerer samtidig, høres ut som du har helseangst. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Mekkapekka skrev (13 minutter siden):

Du får gå i dekning til høsten når alle de gode gamle virusene sirkulerer samtidig, høres ut som du har helseangst. 

Jeg har ikke helseangst men har sett hvordan corona kan ødelegge folk, også uten å ta livet av dem. Jeg har ikke sett det samme bildet  med de andre virusene du ramset opp. Det er klart rs, influensa osv kan bli litt intenst der og da, men så går det over uten kroniske følgeskader på andre organer 

Endret av Sol12345
  • Liker 6
Skrevet
Sol12345 skrev (38 minutter siden):

1 mnd gammel....

• Liker 4
Skrevet (endret)
robot91 skrev (5 minutter siden):

1 mnd gammel....

27.8.19  kl 1703 var artikkelen fra: https://www.google.no/amp/s/www.lommelegen.no/infeksjoner/influensa/artikkel/influensa-komplikasjoner/69366248/amp 

Står til og med advarsel om det helt øverst: "Vi gjør oppmerksom på at innholdet i denne artikkelen er mer enn to år gammel. Utviklingen innen medisin går raskt, og informasjonen kan derfor være foreldet. Du bør derfor vurdere å skaffe deg et oppdatert svar fra en av våre leger, eller din egen fastlege."

Endret av Sol12345
  • Liker 5
Skrevet
robot91 skrev (2 minutter siden):

Beklager. Trodde du mente min artikkel :)

Går bra, jeg ga din artikkel et annet svar :)

Skrevet
Sol12345 skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke helseangst men har sett hvordan corona kan ødelegge folk, også uten å ta livet av dem. Jeg har ikke sett det samme bildet  med de andre virusene du ramset opp. Det er klart rs, influensa osv kan bli litt intenst der og da, men så går det over uten kroniske følgeskader på andre organer 

Så du mener disse følgeskadene etter influensa ikke er alvorlig for de som får det?

Nå er det jo ikke slik at absolutt alle som blir smittet av det ene eller det andre får langvarige bivirkninger. Gjennom denne pandemien har vi blitt matet med skrekk og gru historier. Tenk om hvert eneste influensatilfelle skulle få samme mediadekning… Det døde forøvrig to friske tenåringer av influensa rett før corona overtok stafettpinnen…

• Liker 4
Skrevet (endret)
Mekkapekka skrev (7 minutter siden):

Så du mener disse følgeskadene etter influensa ikke er alvorlig for de som får det?

Nå er det jo ikke slik at absolutt alle som blir smittet av det ene eller det andre får langvarige bivirkninger. Gjennom denne pandemien har vi blitt matet med skrekk og gru historier. Tenk om hvert eneste influensatilfelle skulle få samme mediadekning… Det døde forøvrig to friske tenåringer av influensa rett før corona overtok stafettpinnen…

Hvis du søker på bivirkninger av diverse medisiner får du opp en fin liste av det også. Du kan få hjerneslag eller drukne av for mye vann også.  Såklart er det ikke heldig å få det. Og noen får dødelige eller skadelige virkninger av influensa. Men risikoen for komplikasjoner for influensa vs corona er ikke sammenliknbart. Er en grunn til at verden ikke stengte ned av influensa men at det gjorde det av corona. Bare synd enkelte ikke forstår det. Det her blir litt som å prøve å overbevise en 2åring om at 1+1 ikke blir 5. uansett hva man sier når det ikke frem, så gir meg med deg. 

Endret av Sol12345
  • Liker 4
  • Opprett ny...