Gå til innhold

Masse småfluer i Leiligheten - HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en egen leilighet, bor i blokk. Jeg har i flere år vært plaget av småfluer (kanskje banafluer, vet ikke typen) både på badet og kjøkkenet. Har prøvd å gasse med insektsrpay men de kommer igjen. På meg virker som om de kommer enten gjennom ventilasjonsanlegget eller gjennom åpning i vinduene.  Jeg har prøvd å kontakt styret, men det virker som om de ikke får gjort noe med det. Jeg er den eneste som er plaget i blokka mi, ingen andre. Hva gjør jeg?

Har også masse kaffe flekker på badet og kjøkkene, og jeg er temmelig sikker på at det ikke er kaffe, men avføring fra småfluene. Dette er vemmelig for å være ærlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv en skål /glass med eddik, en dråpe zalo og litt saft/juice. De vil tiltrekkes av lukta, og vil så drukne.

Anonymkode: 5e032...4b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv en skål /glass med eddik, en dråpe zalo og litt saft/juice. De vil tiltrekkes av lukta, og vil så drukne.

Anonymkode: 5e032...4b4

Dette er faktisk overraskende effektivt til å drepe bananfluer, men fjerner ikke roten til problemet.

Bananfluer, som de fleste kryp, tiltrekkes mat, spesielt søtt. Sørg for å kvitte deg med avfall som kan inneholde matrester, Inkludert tomflasker og hermetikk. Og vask grundig ned.

Skrevet

Vask grundig overalt, kast alt av søppel og tenk på hvordan du eventuelt oppbevarer glass/hermetikk/plast og matavfall.

Spray med Permetrinspray overalt der du tror de kommer inn, vinduskarmer, ventiler osv. Sett i tillegg ut skåler med saft, eddik og zalo der de er så du får tatt kverken på de som er i huset.

Anonymkode: 633af...9a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...