Gjest Hvemsomhelst Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 (endret) Ehhh… kjenner meg ikke igjen, for jeg er ikke søkkrik, heller ikke rik. Dette hører vi hele tiden, og det er bare noe vås. Det var et oppslag om ungdom i politikken, hvor jeg nettopp leste det. Endret 3. september 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Jeg er hverken feit eller ferdig 🙄 Anonymkode: 9721a...847
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #3 Skrevet 4. september 2021 Over femti, slank og deilig. Anonymkode: fd99f...20f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 He he, nei man behøver verken å ha blitt feit eller rik når man passerer 50/60. Men «ferdig» tror jeg ofte er en treffende karakteristikk, enten man vil eller ikke. Det er svært få femti- eller sekståringer som virkelig kan sies å være på høyde med sin tid. Mange trener med fanden i hælene, eller søker tilflukt i ønsketenkning og selvbedrag, men de fleste er faktisk «ferdig» i ordets egentligste forstand😏 Anonymkode: 6fd0c...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 19 hours ago, Hvemsomhelst said: Ehhh… kjenner meg ikke igjen, for jeg er ikke søkkrik, heller ikke rik. Dette hører vi hele tiden, og det er bare noe vås. Det var et oppslag om ungdom i politikken, hvor jeg nettopp leste det. Du er ikke det, men generasjonen din er. Dere fikk en hel masse støtte i form av boliglån uten egenkapital, lave boligpriser, tilgang på faste jobber, et godt regulert leiemarked, etc., og nå har dere trukket stigen opp etter dere ved å drive boligprisene opp gjennom investeringer/haivirksomhet, stille strengere krav til dagens nyetablerte enn dere selv fikk, og sørge for en politikk der unge blir tynnslitt av bemanningsbyråer, og gående i ufrivillig deltid, engasjementer og vikariater i årevis. (Med "dere" mener jeg selvsagt de på 60+ som gruppe, ikke DEG spesifikt.) Anonymkode: f5678...43e 3
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du er ikke det, men generasjonen din er. Dere fikk en hel masse støtte i form av boliglån uten egenkapital, lave boligpriser, tilgang på faste jobber, et godt regulert leiemarked, etc., og nå har dere trukket stigen opp etter dere ved å drive boligprisene opp gjennom investeringer/haivirksomhet, stille strengere krav til dagens nyetablerte enn dere selv fikk, og sørge for en politikk der unge blir tynnslitt av bemanningsbyråer, og gående i ufrivillig deltid, engasjementer og vikariater i årevis. (Med "dere" mener jeg selvsagt de på 60+ som gruppe, ikke DEG spesifikt.) Anonymkode: f5678...43e Sant det du sier, og veldig glad for at du forstår at vi ikke er like, selv om vi er født da og da. Ellers er jeg helt enig. I storbyene og de sentrale strøk har det vært fryktelig mye spekulasjon og boligmarkedet der utelukker veldig mange. Jeg hadde ikke hatt sjangs til det selv. Men jeg har det bra likevel 😀. Nå må vi bare ønske at politikerne snart forstår problemet. Bolig for alle, nå!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 41 minutter siden, Hvemsomhelst said: Sant det du sier, og veldig glad for at du forstår at vi ikke er like, selv om vi er født da og da. Ellers er jeg helt enig. I storbyene og de sentrale strøk har det vært fryktelig mye spekulasjon og boligmarkedet der utelukker veldig mange. Jeg hadde ikke hatt sjangs til det selv. Men jeg har det bra likevel 😀. Nå må vi bare ønske at politikerne snart forstår problemet. Bolig for alle, nå! Jeg tror politikerne forstår det inderlig godt, men helst ikke vil gjøre noe med det. Politikere er typisk godt voksne, tjener godt eller svært godt, og er smarte nok til å investere i boligmarkedet. Jeg tipper svært mange av dem har kjøpt seg leiligheter i Oslo og andre større byer som de leier ut, mens de venter på at prisvekst og inflasjon skal redusere boliglånet. Skal vi få gjort noe med dette, må flertallet av politikerne på tinget stemme mot sine egne interesser, og det har jeg omtrent null tro på at skjer. Anonymkode: f5678...43e
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 4. september 2021 #8 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): He he, nei man behøver verken å ha blitt feit eller rik når man passerer 50/60. Men «ferdig» tror jeg ofte er en treffende karakteristikk, enten man vil eller ikke. Det er svært få femti- eller sekståringer som virkelig kan sies å være på høyde med sin tid. Mange trener med fanden i hælene, eller søker tilflukt i ønsketenkning og selvbedrag, men de fleste er faktisk «ferdig» i ordets egentligste forstand😏 Anonymkode: 6fd0c...b1a He he 😂. Jeg er snart pensjonist etter et langt arbeidsliv, og kjenner meg ofte «ferdig». Verken hjerne eller kropp virker som de har gjort, og jeg er ganske sliten.. Så det stemmer godt for mitt vedkommende.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #9 Skrevet 4. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er svært få femti- eller sekståringer som virkelig kan sies å være på høyde med sin tid. Mange trener med fanden i hælene, eller søker tilflukt i ønsketenkning og selvbedrag, men de fleste er faktisk «ferdig» i ordets egentligste forstand😏 Anonymkode: 6fd0c...b1a Er ikke det en naturlig del av livet? Hvem har bestemt at man skal være "på topp" i livet gjennom hele livet? At mange forsøker å "forlenge" de mest aktive årene finner jeg ikke merkelig i det hele tatt. Anonymkode: 328e1...0e7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #10 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er ikke det en naturlig del av livet? Hvem har bestemt at man skal være "på topp" i livet gjennom hele livet? At mange forsøker å "forlenge" de mest aktive årene finner jeg ikke merkelig i det hele tatt. Anonymkode: 328e1...0e7 Jo, det er en del av livet, men det blir patetisk når folk ikke skjønner nettopp det. Da er man ikke bare «ferdig», men en narr i tillegg. Anonymkode: 6fd0c...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #11 Skrevet 5. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jo, det er en del av livet, men det blir patetisk når folk ikke skjønner nettopp det. Da er man ikke bare «ferdig», men en narr i tillegg. Anonymkode: 6fd0c...b1a En narr for hvem? Deg? Kunne helt ærlig ikke brydd meg mindre. Jeg er meg selv, og driter i hva fremmede mennesker synes og tenker om det. Dagens unge ser ut til å ha gått bort fra den tankegangen. Anonymkode: 328e1...0e7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #12 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En narr for hvem? Deg? Kunne helt ærlig ikke brydd meg mindre. Jeg er meg selv, og driter i hva fremmede mennesker synes og tenker om det. Dagens unge ser ut til å ha gått bort fra den tankegangen. Anonymkode: 328e1...0e7 Javel, jeg har møtt mange gamlinger som ikke skjønner at de er usexy. Det er vanskelig å forholde seg til folk som anser seg for å være en indrefilet. De blir så sinte når de ikke forstår at det beste er om de ikke sa noe. Som for øvrig disse gamlingene har nytt godt av, at gamlingene på din tid faktisk forstod at de var gamlinger. Er toppen av slitsomhet med mennesker som skal være El Grande Unntak hele tiden. Det er bare sexy i deres eget hue. Anonymkode: 2c174...302
herzeleid Skrevet 5. september 2021 #13 Skrevet 5. september 2021 (endret) Det er noe smått absurd over disse menneskene som full av moralsk harme snakker nedsettende om hele generasjoner med mennesker, angivelig i den hensikt å få den bittelille andelen som oppfører seg dårlig til å slutte med det. Så kan man snakke så mye en vil om "spissformuleringer", men en bør kanskje ikke forvente så mye høyere standarder i kommentarfelt der hvem som helst kan poste enn i kronikker skrevet av politikere eller skribenter. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/generasjon-femti-feit-og-ferdig-skjerp-dere/o/5-95-288301 Endret 5. september 2021 av herzeleid
Trolltunge Skrevet 5. september 2021 #14 Skrevet 5. september 2021 Førti , fucked, fri og freidig. Det er meg. 😄
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #15 Skrevet 8. september 2021 Tretti, tynn og trett, der har du meg 😄 Anonymkode: 46925...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå