Gå til innhold

Dere som jobber med grafisk design

Anbefalte innlegg

Skrevet
  • Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg?
  • Jobber du fast, eller freelans? Hva er å foretrekke, og hvorfor? :) 
  • passer det for en som liker å jobbe alene, ta imot bestilling, og levere?

• Hvilke programmer brukes?
  • Hvilke egenskaper bør en ha?

Jeg tenker dette kanskje er en mulighet for meg, hvis jeg blir friskere. Har lyst å prøve å arbeide igjen. Vil ikke sitte hjemme.

Anonymkode: 72bfa...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en samboer som er utdannet art director for ørten år siden. Jobben har hun trivdes med i alle år, men ha i bakhodet at arbeidspresset med deadline er veldig tøft. Det kommer selvfølgelig an på hvilket byrå eller kunder du har, men kommer du på et byrå som har mange store kunder så er presset stort. Skal du styre med det selv så nytter det ikke å sitte hjemme å vente på at ordrene faller i fanget på deg. Da må du ut å gjøre oppsøkende salgsarbeid også. 

Anonymkode: 4f672...b16

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en samboer som er utdannet art director for ørten år siden. Jobben har hun trivdes med i alle år, men ha i bakhodet at arbeidspresset med deadline er veldig tøft. Det kommer selvfølgelig an på hvilket byrå eller kunder du har, men kommer du på et byrå som har mange store kunder så er presset stort. Skal du styre med det selv så nytter det ikke å sitte hjemme å vente på at ordrene faller i fanget på deg. Da må du ut å gjøre oppsøkende salgsarbeid også. 

Anonymkode: 4f672...b16

Takk for svar.

Regner med deadlines ja, men jeg liker å tegne og forme, og bruke tid på å få ting bra. :) 
Alltid vært glad i å tegne, men er ikke kjent med slike programmer, så måtte lært det. Regnet med at det ville bli litt møter ja, men på en annen måte enn å omgås kolleger bak en disk eller i en butikk f.eks. 
 Hva slags verktøy bruker din samboer mest i arbeidet sitt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Takk for svar.

Regner med deadlines ja, men jeg liker å tegne og forme, og bruke tid på å få ting bra. :) 
Alltid vært glad i å tegne, men er ikke kjent med slike programmer, så måtte lært det. Regnet med at det ville bli litt møter ja, men på en annen måte enn å omgås kolleger bak en disk eller i en butikk f.eks. 
 Hva slags verktøy bruker din samboer mest i arbeidet sitt?

Ikke meg som svarte. Men grafiske designere arbeider mest i Creative Cloud. Photoshop, Illustrator. Jeg ville ikke satset på grafisk design, men heller UX. Mye likt, bare mye bedre betalt og enklere å få jobb.

Anonymkode: bdd3d...c65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...