Gå til innhold

Vinterdekk regler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på hyttetur like ved Røros et sted (reiser fra Ski i Viken). Fått beskjed at jeg må ha på vinterdekka (vanlige, har ikke pigg). 

Må jeg bytte tilbake til sommerdekk når jeg er tilbake, eller kan jeg bare ha på vinterdekka for den sesongen? 

Anonymkode: 9deab...fd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal på hyttetur like ved Røros et sted (reiser fra Ski i Viken). Fått beskjed at jeg må ha på vinterdekka (vanlige, har ikke pigg). 

Må jeg bytte tilbake til sommerdekk når jeg er tilbake, eller kan jeg bare ha på vinterdekka for den sesongen? 

Nei, du må ikke bytte tilbake så lenge du har piggfritt. Men vinterdekka er jo fortsatt ikke lagd for å kjøres med på sommeren og høsten, så hvor lurt det er er jo en annen ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du kunne når du har førerkort… piggfritt kan du kjøre med hele året, men er ikke anbefalt, kun pigg som har dato men tilsier føret vinterdekk er pigg lov, men da må det byttes igjen til sommerdekk igjen når det blir varmere om det er før 1 nov 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (6 minutter siden):

Nei, du må ikke bytte tilbake så lenge du har piggfritt. Men vinterdekka er jo fortsatt ikke lagd for å kjøres med på sommeren og høsten, så hvor lurt det er er jo en annen ting.

Kjører bilen ellers kun 2 ganger i mnd, så jeg tenker det vil gå bra 😅

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonora99 skrev (7 minutter siden):

Det bør du kunne når du har førerkort… piggfritt kan du kjøre med hele året, men er ikke anbefalt, kun pigg som har dato men tilsier føret vinterdekk er pigg lov, men da må det byttes igjen til sommerdekk igjen når det blir varmere om det er før 1 nov 

Er mitt første år uten piggdekk 😅 takk for info 😊

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (7 minutter siden):

Det er kun forbud mot piggdekk, ikke mot piggfrie.

Takk! 😊

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...