Gå til innhold

Barnet mitt sier han får besøk på kvelden innpå rommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille sønn på bare 5år sier han får besøk av en gutt. Senest nå nettopp sa han at den samme gutten dukket opp. Det ble så ille at han nektet å være på rommet, hylskrek. Jeg begynte selv nesten å gråte, fordi jeg vet hva han snakker om. Jeg har nettopp blitt alenemor og kjenner dette går utover hverdagen vår. Her må man høre på barnet, mener jeg. Vet det er utrolig mange meninger rundt slike ting vi ikke kan forklare, men jeg trenger ikke å høre pepp nå. Det jeg trenger er trøstende og forståelsulle ord. Dette handler ikke om meg , men til mitt barn jeg elsker over alt. 

Noen tips, hva kan jeg gjøre? 

😫

Anonymkode: 2019d...fb0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er så vanlig at veldig mange barn har en periode med dette fra de er 3 til de blir større. 

Her skal du trøste barnet og betrygge barnet. Du skal i hause opp om spøkelser osv. 

Anonymkode: f4c51...97c

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er så vanlig at veldig mange barn har en periode med dette fra de er 3 til de blir større. 

Her skal du trøste barnet og betrygge barnet. Du skal i hause opp om spøkelser osv. 

Det gjør jeg ikke heller. Mine to eldste har aldri nevnt noe om dette. Og det må jo være en grunn for at han blir så engstelig? Han skalv... 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet som mange gjør feil, det er å fortelle barnet at "det finnes ikke spøkelser", fordi det man da gjør er at man tviler på barnets virkelighet og får det til å føle seg mistrodd. Hvis du kan finne en plausibel forklaring så er det selvsagt bra å si "når gardinene vifter i vinden skaper de skygger på den veggen der, og da kan det se ut som om det er et spøkelse - men egentlig er det bare gardinene, se her!" osv osv. 

Ellers har mange av våre pasienter brukt en metode hvor vi setter oss med barnet og sier at vi skal lukke øyene og forestille oss et skikkelig sterkt lys som kommer fra kroppen vår, og som vokser seg større og større og større helt til vi kan forestille oss at det fyller hele huset, og lyset kan være hvilken som helst farge som barnet ønsker, bare det er et sterkt lys. Og med forklaring om at dette lyset er beskyttende og det er så sterkt at det får bort alt som er skummelt.

Barna lærer seg å bruke dette i alle slags skumle situasjoner, og det har vært utelukkende god respons fra foreldre og barn :)

Anonymkode: a3f9e...e31

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva sier du da når ditt barn spør? Jeg bare lurer. Når jeg var liten så strøk ei gammel dame meg på kinnet. Mamma løp innpå rommet fordi jeg skrek, fikk alltid bare øre at jeg drømte. Det å ikke høre eller tro på barnet er minst like vondt! Tenk hvor redd man er. Her nå man ha litt åpne signaler mener jeg. TS

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet som mange gjør feil, det er å fortelle barnet at "det finnes ikke spøkelser", fordi det man da gjør er at man tviler på barnets virkelighet og får det til å føle seg mistrodd. Hvis du kan finne en plausibel forklaring så er det selvsagt bra å si "når gardinene vifter i vinden skaper de skygger på den veggen der, og da kan det se ut som om det er et spøkelse - men egentlig er det bare gardinene, se her!" osv osv. 

Ellers har mange av våre pasienter brukt en metode hvor vi setter oss med barnet og sier at vi skal lukke øyene og forestille oss et skikkelig sterkt lys som kommer fra kroppen vår, og som vokser seg større og større og større helt til vi kan forestille oss at det fyller hele huset, og lyset kan være hvilken som helst farge som barnet ønsker, bare det er et sterkt lys. Og med forklaring om at dette lyset er beskyttende og det er så sterkt at det får bort alt som er skummelt.

Barna lærer seg å bruke dette i alle slags skumle situasjoner, og det har vært utelukkende god respons fra foreldre og barn :)

Akkurat det jeg mener! Er det en god forelder å ikke lytte til sitt barn? Mene at barnet snakker usant? Ikke rart barn kan bli skremt og innesluttet. 

• Liker 1
Skrevet

Du må trygge han på at det ikke er farlig. 

Anonymkode: 3e330...b68

• Liker 4
Skrevet

Bare vær rolig og trygg. Sett deg ved siden av sengen hans, og sitt der til han har sovnet. 

Anonymkode: 27abc...5fe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må trygge han på at det ikke er farlig. 

Anonymkode: 3e330...b68

Jeg gjør det. Men han nøyer seg ikke med det, skriker når "barnet",kommer tilbake igjen. Det er en plage. 

Skrevet

Nå er dette kanskje litt alternativt for mange, men mange tror det at barn kan se ting. Når de blir eldre mister de fleste den evnen. 

Jeg tenker at dette er barnets virkelighet, uansett om det er hallusinasjoner, skygger av gardina, faktiske spøkelser eller gud vet hva, så du må møte barnet ditt der det er. 

Når datteren min får noe for seg sier jeg "jeg skjønner godt at du blir redd, det er helt naturlig, jeg kan godt sitte her sammen med deg og passe på deg til du sovner". Vi pleier å sette på Koranresitering som vi tror skal fjerne ond energi fra huset, og det roer ihvertfall barnet vårt ned. 

Brukeren over som forteller om praksisen med å forestille seg et sterkt lys, det kan også være en god ide. 

Samtidig er det innafor å sette på natt lampe eller la barnet sove i voksensengen. 

Anonymkode: de2d0...ac7

• Liker 8
Skrevet

Legg deg inne på rommet sammen med barnet da vel! Eller la han sove med deg. Hadde aldri tvunget et barn som var så redd til å sove alene. 

Anonymkode: d6664...511

• Liker 12
Skrevet

Hvem er denne gutten som kommer inn, er det er gjenferd. Er det noe tragisk som har skjedd i huset i tidligere tider?

Anonymkode: 5d327...2f2

• Liker 1
Skrevet

Hadde alltid et kors på veggen på mitt soverom som mormor gav meg til pynt;) og en drømmefanger laget av ståltråd

• Liker 1
Skrevet

Du må fortelle barnet ditt at denne gutten han ser ikke vil barnet ditt noe vondt. Lat som du også ser han av og til, for å berolige han. Spør han gjerne om hvordan denne gutten ser ut, om han sier noe/,gjør noe. Lev deg inn inn i barnet ditt sin verden..

Det dummeste du gjør er å si at sånt ikke eksisterer, for da tror til slutt barnet at du ikke hører på. Ekte eller ikke, så er det Ekte i barnets øyne. 

• Liker 6
Skrevet

Hadde samme problem her. Men her var det ekstremt med både lyder, og dører som gikk igjen. Lys som blinket osv.. 

Jeg sa at det var Oldeforeldrene og englene som passet på oss. Kom bare innom for å si god natt og gi oss et natta kyss om kvelden. Aldri hørt et skrik siden fra jentungen ☺️

Anonymkode: bc842...13c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde samme problem her. Men her var det ekstremt med både lyder, og dører som gikk igjen. Lys som blinket osv.. 

Jeg sa at det var Oldeforeldrene og englene som passet på oss. Kom bare innom for å si god natt og gi oss et natta kyss om kvelden. Aldri hørt et skrik siden fra jentungen ☺️

Anonymkode: bc842...13c

Djeeez. 🙄

Anonymkode: ffc24...090

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvem er denne gutten som kommer inn, er det er gjenferd. Er det noe tragisk som har skjedd i huset i tidligere tider?

Anonymkode: 5d327...2f2

Jeg aner ikke. Han sahab så en gutt løpe etter han i vårt forrige hus vi bodde i før også. 

Skrevet
tussi84 skrev (7 timer siden):

Du må fortelle barnet ditt at denne gutten han ser ikke vil barnet ditt noe vondt. Lat som du også ser han av og til, for å berolige han. Spør han gjerne om hvordan denne gutten ser ut, om han sier noe/,gjør noe. Lev deg inn inn i barnet ditt sin verden..

Det dummeste du gjør er å si at sånt ikke eksisterer, for da tror til slutt barnet at du ikke hører på. Ekte eller ikke, så er det Ekte i barnets øyne. 

Helt sant. Jeg sier aldri at det ikke er sant. Man skal stole på barna sine. Ts

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt sant. Jeg sier aldri at det ikke er sant. Man skal stole på barna sine. Ts

Kan du ikke prøve ut denne lysmetoden som jeg forklarte over? Det har virkelig vært så gode resultater for så mange barn - både dem som tror på gjenferd og den som ikke gjør det. Det roer ned barnet og det føles helt fantastisk. 

Nå er jeg også spirituell av meg og forklaringen er at vi selv har all kontroll - ingen gjenferd eller energier kan komme inn i vårt energifelt dersom vi setter klare intensjoner om hva vi tillater og ikke. Og denne øvelser sørger for at kun gode energier kan nå inn til oss :)

• Liker 7
Skrevet

Helt normalt at barn "ser" ting. De har en mye sterke fantasi enn oss voksne, og klarer ikke alltid å skille mellom hva som er fantasi og virkelighet. Noen har fantasivenner, ser ting i mørket osv. Ikke gjør dette til noe "spirituelt" for det er det ikke. 

Selv husker jeg at jeg lekte med engler når jeg var liten. Jeg er ikke blitt helt Martha for det 😅

Vær den voksne rasjonelle for barnet. "Off, det må være ekkelt for deg, av og til kan fantasiene våre føles veldig ekte!" 

Det er ikke riktig at du skal spille med, og late som det han/hun ser er ekte. Da nører du jo bare opp under frykten. 

Anonymkode: df467...c7d

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...