Gå til innhold

Koronasmittet eller ei - når tester man seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så langt veldig lite smitte på skolen, og barnet vårt har ikke fått beskjed om å teste seg pga nærkontakter el. Hva gjør vi når han kommer hjem med ny snørr og ørlite sår hals? Ser det an til søndag, eller hva? Bør han testes så raskt som mulig uansett? Hadde han hostet, hatt feber, eller annet "alvorlig", hadde vi testet ham, men hvor går grensa for uoppfordret testing på barn?

Anonymkode: fb7ad...b7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er så langt veldig lite smitte på skolen, og barnet vårt har ikke fått beskjed om å teste seg pga nærkontakter el. Hva gjør vi når han kommer hjem med ny snørr og ørlite sår hals? Ser det an til søndag, eller hva? Bør han testes så raskt som mulig uansett? Hadde han hostet, hatt feber, eller annet "alvorlig", hadde vi testet ham, men hvor går grensa for uoppfordret testing på barn?

Anonymkode: fb7ad...b7b

Hadde sett det ann. En tidlig test er nok neg uansett. Jeg tok fatt de på korona tlf en gang. Jeg hadde nettopp fått symptomer de ville ha meg inn samme kveld. Henviste da til FHI og tidlig testing. Da ga de seg og jeg testet to dager senere. Var uansett i karantene. 

• Opprett ny...