AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #1 Skrevet 3. september 2021 Det hele startet med at jeg hadde en ganske tung dag i går av forskjellige årsaker. Ble sittende og tenke over livet og meningen med det, og i det stille spurte om jeg kunne få et tegn på at ting ordner seg. I dag da jeg skulle ut for og handle litt forskjellig, og endte med og dra på 2 forskjellige steder for og få tak i samme ting,noe som også egentlig var litt rart. På den siste butikken jeg dro innom så kommer sangen av Mariah carey -Hero på radioen og jeg ble plutselig veldig opptatt av og få hørt den, ellers legger jeg overhode ikke merke til musikken som blir spilt på butikkene. Om det er en tilfeldighet eller ei er det vel delte meninger om.. men for meg var det et tegn ! noen andre som har opplevd sånne ting ? Anonymkode: d1988...aff 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #2 Skrevet 3. september 2021 Skjønte ikke helt. Var det sangen "Hero" du tok som et tegn? Anonymkode: 19a91...03b
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønte ikke helt. Var det sangen "Hero" du tok som et tegn? Anonymkode: 19a91...03b AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønte ikke helt. Var det sangen "Hero" du tok som et tegn? Anonymkode: 19a91...03b Nei, det var det høye håret til kassadama jeg tok som et tegn😄 Anonymkode: d1988...aff
Gjest Lawyam Skrevet 3. september 2021 #4 Skrevet 3. september 2021 Joda, men det er oftest bare vi selv som leter etter tegnene og tolker deretter. Helst ønsketenkning hvis det er positivt og hvis du hadde fått en mer skremmende lått hadde du kanskje tolket det som et dårlig tegn. At du ikke pleier lytte har ingenting å si her. Når du ber om tegn og leter etter det vil du automatisk skjerpe sansene i tilfelle du får svar.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #5 Skrevet 3. september 2021 Lawyam skrev (3 minutter siden): Joda, men det er oftest bare vi selv som leter etter tegnene og tolker deretter. Helst ønsketenkning hvis det er positivt og hvis du hadde fått en mer skremmende lått hadde du kanskje tolket det som et dårlig tegn. At du ikke pleier lytte har ingenting å si her. Når du ber om tegn og leter etter det vil du automatisk skjerpe sansene i tilfelle du får svar. Ditt syn på det ja Anonymkode: d1988...aff
Gjest Lawyam Skrevet 3. september 2021 #6 Skrevet 3. september 2021 Ba du om at bare de som delte ditt syn skulle svare? I det tilfellet bekrefter det bare mitt syn på at noen hører og ser det de vil se og leter kun etter bekreftelser.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #7 Skrevet 4. september 2021 Lawyam skrev (10 timer siden): Ba du om at bare de som delte ditt syn skulle svare? I det tilfellet bekrefter det bare mitt syn på at noen hører og ser det de vil se og leter kun etter bekreftelser. Oisann litt hårsår.. jeg spurte vel om det var andre som hadde opplevd noe lignende, ikke totalt motsatt, du må gjerne komme med ditt synspunkt, men ikke forvent at vi deler det have a nice day Anonymkode: d1988...aff
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #8 Skrevet 5. september 2021 On 9/3/2021 at 8:35 PM, AnonymBruker said: Det hele startet med at jeg hadde en ganske tung dag i går av forskjellige årsaker. Ble sittende og tenke over livet og meningen med det, og i det stille spurte om jeg kunne få et tegn på at ting ordner seg. I dag da jeg skulle ut for og handle litt forskjellig, og endte med og dra på 2 forskjellige steder for og få tak i samme ting,noe som også egentlig var litt rart. På den siste butikken jeg dro innom så kommer sangen av Mariah carey -Hero på radioen og jeg ble plutselig veldig opptatt av og få hørt den, ellers legger jeg overhode ikke merke til musikken som blir spilt på butikkene. Om det er en tilfeldighet eller ei er det vel delte meninger om.. men for meg var det et tegn ! noen andre som har opplevd sånne ting ? Anonymkode: d1988...aff Ja, jeg har opplevd slike ting mange ganger. Jeg vokste opp som kristen og var vant til å lete etter beskjeder fra Gud, enten det var ved at et bibelvers plutselig fremsto relevant for situasjonen jeg var i, at skyene delte seg og sola tittet fram akkurat i det jeg hadde bedt om noe, at jeg fikk en fornemmelse av noe og så skjedde det, og så videre. Problemet er at jeg ikke bet meg merke i alle gangene jeg leste bibelvers som ikke fremsto relevante, alle gangene sola ikke tittet fram, alle gangene jeg fikk en fornemmelse som ikke hadde sammenheng med ting som skjedde. Generelt, alle bønnene som ikke ble besvart. Og jeg tenkte heller ikke over hvorfor Gud liksom aldri kunne kommunisere direkte, men alltid (de få gangene han så ut til å gjøre det), måtte bruke koder og tegn og at det alltid - hvis jeg skulle være ærlig - var ting som like godt kunne være tilfeldig. Gud trengte liksom så mye hjelp. Nå vet jeg ikke om du tilhører en religion, men hvis du ikke gjør det, er disse spørsmålene enda mer presserende. Hvem er det som gir deg disse tegnene, og hvorfor? Og de gangene du ikke har fått noe tegn, hvorfor svarer han/hun/de ikke? Er det engler? Ånder? Forfedre? "Universet"? Jeg sier ikke dette for å pisse på opplevelsen din. Jeg setter pris på slike opplevelser selv, men på en annen måte enn før. Nå tar jeg ikke ting som tegn fra hverken Gud eller djevelen, men som påminnelser om hvor tilfeldig livet er, hvor vakkert det kan være, og hvor ufattelig komplekse vi mennesker er med vår evne til å finne tegn og mønster også hvor det ikke finnes, og aller mest vår evne til å finne mening i et univers som etter alt å dømme egentlig ikke har noen spesiell mening. Og så tjener det også som en påminnelse om å ikke sette meg på en høy hest og fordømme religiøse eller overtroiske mennesker, for jeg selv opplever jo nøyaktig det samme som gjør at de tror at "det er noen der." Men det er altså bare deg der Anonymkode: 346d3...c5b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #9 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, jeg har opplevd slike ting mange ganger. Jeg vokste opp som kristen og var vant til å lete etter beskjeder fra Gud, enten det var ved at et bibelvers plutselig fremsto relevant for situasjonen jeg var i, at skyene delte seg og sola tittet fram akkurat i det jeg hadde bedt om noe, at jeg fikk en fornemmelse av noe og så skjedde det, og så videre. Problemet er at jeg ikke bet meg merke i alle gangene jeg leste bibelvers som ikke fremsto relevante, alle gangene sola ikke tittet fram, alle gangene jeg fikk en fornemmelse som ikke hadde sammenheng med ting som skjedde. Generelt, alle bønnene som ikke ble besvart. Og jeg tenkte heller ikke over hvorfor Gud liksom aldri kunne kommunisere direkte, men alltid (de få gangene han så ut til å gjøre det), måtte bruke koder og tegn og at det alltid - hvis jeg skulle være ærlig - var ting som like godt kunne være tilfeldig. Gud trengte liksom så mye hjelp. Nå vet jeg ikke om du tilhører en religion, men hvis du ikke gjør det, er disse spørsmålene enda mer presserende. Hvem er det som gir deg disse tegnene, og hvorfor? Og de gangene du ikke har fått noe tegn, hvorfor svarer han/hun/de ikke? Er det engler? Ånder? Forfedre? "Universet"? Jeg sier ikke dette for å pisse på opplevelsen din. Jeg setter pris på slike opplevelser selv, men på en annen måte enn før. Nå tar jeg ikke ting som tegn fra hverken Gud eller djevelen, men som påminnelser om hvor tilfeldig livet er, hvor vakkert det kan være, og hvor ufattelig komplekse vi mennesker er med vår evne til å finne tegn og mønster også hvor det ikke finnes, og aller mest vår evne til å finne mening i et univers som etter alt å dømme egentlig ikke har noen spesiell mening. Og så tjener det også som en påminnelse om å ikke sette meg på en høy hest og fordømme religiøse eller overtroiske mennesker, for jeg selv opplever jo nøyaktig det samme som gjør at de tror at "det er noen der." Men det er altså bare deg der Anonymkode: 346d3...c5b Jeg er vel ikke spesielt religiøs, jeg tror det finnes noe der, bare ikke helt sikker på hva. Vi mennesker undrer jo hele livet på stort og smått. jeg går ikke daglig rundt og ser etter tegn, hvis dette var et tegn, så har jeg fått det to gang i løpet av livet, som jeg selv i såfall har fått med meg. Så for og si det igjen, jeg pleier overhode ikke se etter tegn til noen ting, it is what it is! Og lever livet ganske etter og ta livet som det faller seg. jeg tar det som et tegn, og er det ikke det, så gjorde det i det minste noe med meg.. så får jeg være sprø eller hva enn ! peace out ! 🙈 Anonymkode: d1988...aff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå