Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at dette temaet har vært diskutert før, men trenger en oppdatering som passer nå i 2021.

Hvor mye er det vanlig å gi i konfirmasjonsgaver til venners barn? Ikke de aller nærmeste venners barn, men barn av de som hører til den større vennekretsen? 

Anonymkode: a719d...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200–300. Ikke noe mer enn det i hvertfall. 

Anonymkode: 9731f...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

200–300. Ikke noe mer enn det i hvertfall. 

Ja det er det jeg umiddelbart tenker jeg også. Det er mange jeg skal gi til i år, så det begrenser seg selv litt. Er det for lite med 200kr, eller bør jeg helst gå opp til 300kr?

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja det er det jeg umiddelbart tenker jeg også. Det er mange jeg skal gi til i år, så det begrenser seg selv litt. Er det for lite med 200kr, eller bør jeg helst gå opp til 300kr?

Jeg synes 200 kr er en fin sum. Ikke gå høyere enn økonomien din tillater. Når du skal gi flere konfirmasjonsgaver iløpet av et år blir det nødvendigvis noe lavere beløp per stykk, det tror jeg de fleste har forståelse for. Du kan evt. kjøpe en gave fremfor å gi penger, så blir ikke summen like tydelig. 

• Liker 3
Skrevet

500

Anonymkode: 96cbf...cfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

500

Ja har man økonomi til å gi 500kr til mange konfirmanter samme måned, så gjerne det. Det har ikke jeg. Jeg syns disse konfirmasjons- pengegavene er litt vanskelige, man måles nesten etter hvor mye man gir. Den ene personen gir 200kr, og konfirmanten m/familie rynker på nesa, og den andre gir 500kr, og smilene til mottakeren vokser betraktelig. Da er man grei da, når man gir hele 500kr! Og hva med familier, tanter, onkler, besteforeldre? Det vil alltid være skjevhet i hvor mye som gis, utfra hver enkelts økonomi. Jeg syns det hele er litt guffent, rett og slett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja har man økonomi til å gi 500kr til mange konfirmanter samme måned, så gjerne det. Det har ikke jeg. Jeg syns disse konfirmasjons- pengegavene er litt vanskelige, man måles nesten etter hvor mye man gir. Den ene personen gir 200kr, og konfirmanten m/familie rynker på nesa, og den andre gir 500kr, og smilene til mottakeren vokser betraktelig. Da er man grei da, når man gir hele 500kr! Og hva med familier, tanter, onkler, besteforeldre? Det vil alltid være skjevhet i hvor mye som gis, utfra hver enkelts økonomi. Jeg syns det hele er litt guffent, rett og slett.

Gi det du selv har råd til. Nære venners barn, 2-300 kroner. 

Selv hadde jeg tenkt å gi 250 og slå sammen med en annen i familien så det ble fem hundre til sammen til et søskenbarn jeg har lite kontakt med, men ombestemte meg og vil gi fem hundre alene. Passet konfirmanten mye i småbarnsalderen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble spurt om beløp, jeg svarte . Om du ikke liker svarer så gi det du vil 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det ble spurt om beløp, jeg svarte . Om du ikke liker svarer så gi det du vil 

Slapp av😊 Var ikke det at jeg ikke likte svaret ditt, jeg bare lufter mine tanker ang dette med beløp generelt sett😊

• Liker 1
Skrevet
Jytte skrev (1 time siden):

Gi det du selv har råd til. Nære venners barn, 2-300 kroner. 

Selv hadde jeg tenkt å gi 250 og slå sammen med en annen i familien så det ble fem hundre til sammen til et søskenbarn jeg har lite kontakt med, men ombestemte meg og vil gi fem hundre alene. Passet konfirmanten mye i småbarnsalderen. 

Ja jeg skjønner du vil gi litt mer når du passet konfirmanten i småbarnsalderen, da har man jo hatt mye personlig kontakt😊 Jeg har ikke noe personlig kontakt med noen av de konfirmantene jeg skal gi pengegaver til i år, hadde sagt hei om jeg traff på dem, men ikke mer enn det. Mødrene er venner av meg, men ikke av de nærmeste vennene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes 200 kr er en fin sum. Ikke gå høyere enn økonomien din tillater. Når du skal gi flere konfirmasjonsgaver iløpet av et år blir det nødvendigvis noe lavere beløp per stykk, det tror jeg de fleste har forståelse for. Du kan evt. kjøpe en gave fremfor å gi penger, så blir ikke summen like tydelig. 

Ja jeg tenker litt sånn jeg også. Har mest lyst å i 200kr, men føler litt på om jeg burde gitt 300kr. Men 300kr er evt maks. Fint å høre hva andre tenker😊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja jeg skjønner du vil gi litt mer når du passet konfirmanten i småbarnsalderen, da har man jo hatt mye personlig kontakt😊 Jeg har ikke noe personlig kontakt med noen av de konfirmantene jeg skal gi pengegaver til i år, hadde sagt hei om jeg traff på dem, men ikke mer enn det. Mødrene er venner av meg, men ikke av de nærmeste vennene.

Da hadde jeg kanskje ikke gitt noe. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...