Gå til innhold

Hotell frokost??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ordentlig eggerøre (ikke pulver), sprøtt bacon  og pannekaker til ungene. Smoothie og god kaffe 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del vil jeg gjerne både ha "det kjente" og det spennende/unike som man liksom "bare" spiser på hotell-frokost. 

Det som jeg synes gir en god hotell-frokost:

Skikkelig eggerøre av egg, og ikke pulver. 

Masse frukt, gjerne smoothie (men ikke Tine-smoothie)

Spennende salater.

Gode oster.

Godt utvalg av kornblanding med tilbehør 

Godt brød, gjerne croissant.

God kaffe.

Ikke viktig med kaker, men nystekte vafler/pannekaker er et pluss. 

Skrevet

Det aller viktigste på en frokostbuffet er at ikke alt er lagt inntil hverandre eller blandet. Ost som er rullet sammen med skinke, skagenrøre midt på fatet med alle grønnsakene, salami inntil melonen og bacon eller pølser liggende i samme beholder som eggerøra... snakk om å gjøre utvalget unødvendig snevert for vegetarianere, allergikere, muslimer eller folk som bare er litt kresne. 

Anonymkode: f89c7...9ee

• Liker 2
Skrevet

God eggerøre som faktisk er stekt ferdig og som ikke er mer en flytende Gugge. Bacon som ikke er rå. Veldig gjerne stekte poteter, men ikke blandet sammen med pytt i panne. Friske grønnsaker, gjerne små tomater :) Jeg liker også godt smoothie og god appelsinjuice.

• Liker 2
Skrevet
rampeguri skrev (2 timer siden):

Stemmer for det med lokalmat! Med god info om hvor det kommer fra, og gjerne hvordan man kan få tak i produktet selv :)

Enig! Jeg liker at man merker på frokosten hvor i landet man er.

Jeg bodde faktisk på hotell i natt, så dermed spiste jeg hotellfrokost i morges.

Det jeg likte best der jeg var, var at det var et godt utvalg i bær og oppskåret frukt og grønt, og at de hadde minibakverk (croissanter, muffins, osv.), selv om jeg ikke spiste det siste selv.

Ulike eggeretter (GOD (og litt bløt) eggerøre, bløtkokte og hardkokte egg, speilegg og omelett som ikke er hard og for mye stekt) er vel omtrent obligatorisk på en frokostbuffet.

Og i likhet med noen over her, er jeg mer opptatt av at det som tilbys er av god kvalitet og veltilberedt, enn at utvalget skal være størst mulig.

Som nevnt, at eggerøre og omelett er bra laget, at man har kvalitetsbrød og kvalitetskaffe, og dessuten, hvis enkelte ting er hjemmelaget, som for eksempel leverpostei, majones, småpølser til frokosten, påleggssalat, eller lignende, så høyner det opplevelsen mange hakk.

På buffeten jeg spiste i morges skuffet osteutvalget stort. Det var bare oppskåret Norvegia og norskprodusert brie. Jeg synes absolutt de burde servere et par lokale oster (eller noen gode franske eller italienske).

Jeg liker heller ikke at man må skjære opp brødet selv, for gudene vet hvor alle de som har skåret av det samme brødet før deg har hatt fingrene sine. Det må da gå an å gå til anskaffelse av en brødskjæremaskin?

Kvaliteten på det som tilbys, er mye viktigere enn stort utvalg for meg. Dessuten, jo større utvalg, dess mer arbeid, mer svinn, og mindre tid til å tilberede det som tilbys på best mulige måte.

• Liker 2
Skrevet

Vafler. Dessverre fåtallet som har det.

Anonymkode: 06984...dbb

Skrevet

Egg og bacon er obligatorisk, og jeg blir positivt overrasket når baconet er godt! Ofte er det seigt og dampet i stedet for stekt, og noen ganger smaker også selve baconet direkte vondt. 

Jeg vet jo ikke hvilket budsjett du har, men jeg blir glad når man får laget egg/omelett slik man vil ha det på bestilling, gjerne også flere frokostretter typ pannekaker eller vafler, og at man kan bestille ordentlig god barista-kaffe. 

Når det gjelder vafler, så er en mer økonomisk og enkel måte å sette vaffeljern og røre ut i buffeten, så lager folk selv. 

Liker når det er ferskpresset appelsinjuice, smoothie, masse frisk frukt og små skåler med kald havregrøt og sånt. Og croissanter må man ha!

En ting jeg ofte savner på frokostbuffeter her til lands, er avocado. Men det er jo dyrt, så det er nok ikke et spesielt godt tips sånn økonomisk sett altså.

For den lille prikken over i-en så liker jeg når det er "to go"-kopper sånn at man kan ta med seg kaffe ut. 

Anonymkode: 72251...20f

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil ha:

Ekte surdeigsbrød!

God og ordentlig eggerøre.

Røkelaks.

Gode oster med kjeks til.

Laktosefri Biola og melk!

Skilt som markerer hva det er som er på fatet (og merket hvilke brød etc).

Oppkuttet frukt og bær

Smoothier

Anonymkode: 3c386...fae

• Liker 5
Skrevet

Frokost som reduserer matsvinn på et eller anna vis. Ved at man får utlevert det man ber bør være fremtiden.

Ellers: eggerøre (hjemmelaget) og bacon 

Tomatbønner

Ferske gjerne varme rundstykker

Vafler eller pannekaker 

Små muffins/wienerbrød el l

God kaffe 

Appelsinjuice (ikke konsentrat)

Sylteagurk, paprika, melon, druer

Smootie

Skrevet
Lafamiglia skrev (34 minutter siden):

Enig! Jeg liker at man merker på frokosten hvor i landet man er.

Jeg bodde faktisk på hotell i natt, så dermed spiste jeg hotellfrokost i morges.

Det jeg likte best der jeg var, var at det var et godt utvalg i bær og oppskåret frukt og grønt, og at de hadde minibakverk (croissanter, muffins, osv.), selv om jeg ikke spiste det siste selv.

Ulike eggeretter (GOD (og litt bløt) eggerøre, bløtkokte og hardkokte egg, speilegg og omelett som ikke er hard og for mye stekt) er vel omtrent obligatorisk på en frokostbuffet.

Og i likhet med noen over her, er jeg mer opptatt av at det som tilbys er av god kvalitet og veltilberedt, enn at utvalget skal være størst mulig.

Som nevnt, at eggerøre og omelett er bra laget, at man har kvalitetsbrød og kvalitetskaffe, og dessuten, hvis enkelte ting er hjemmelaget, som for eksempel leverpostei, majones, småpølser til frokosten, påleggssalat, eller lignende, så høyner det opplevelsen mange hakk.

På buffeten jeg spiste i morges skuffet osteutvalget stort. Det var bare oppskåret Norvegia og norskprodusert brie. Jeg synes absolutt de burde servere et par lokale oster (eller noen gode franske eller italienske).

Jeg liker heller ikke at man må skjære opp brødet selv, for gudene vet hvor alle de som har skåret av det samme brødet før deg har hatt fingrene sine. Det må da gå an å gå til anskaffelse av en brødskjæremaskin?

Kvaliteten på det som tilbys, er mye viktigere enn stort utvalg for meg. Dessuten, jo større utvalg, dess mer arbeid, mer svinn, og mindre tid til å tilberede det som tilbys på best mulige måte.

Helt enig ang brødkjæremaskin.

Anonymkode: bbe41...b50

• Liker 3
Skrevet
akkove skrev (58 minutter siden):

Frokost som reduserer matsvinn på et eller anna vis. Ved at man får utlevert det man ber bør være fremtiden.

Ellers: eggerøre (hjemmelaget) og bacon 

Tomatbønner

Ferske gjerne varme rundstykker

Vafler eller pannekaker 

Små muffins/wienerbrød el l

God kaffe 

Appelsinjuice (ikke konsentrat)

Sylteagurk, paprika, melon, druer

Smootie

Jeg oppsummerte en "overdådig" frokost tidligere i tråden. Og skal ærlig innrømme at jeg er et luksusdyr når det kommer til mat. 

Men dette er jeg så uendelig enig i. Det er en av grunnene til at jeg skyr buffeter - jeg orker ikke se på matsvinn, uansett hva jeg i utgangspunktet mener om maten. 

Jeg forsyner meg med det jeg klarer å spise, aldri mer. Og tar heller en ekstra runde. 

Anonymkode: 728b7...478

• Liker 2
Skrevet

Smoothies, surdeigsbrød, gode salater, chia-pudding, hjemmelaget iste, croissant, skikkelig smør(ikke soft flora drit, i alle fall ikke kun det), mye oppkuttet frukt, pannekaker/vafler.

Jeg går imot strømmen her og sier at bacon er unødvendig. Det lukter høgg og det lukter over hele rommet. Også er dyremishandling alltid unødvendig da😇

Anonymkode: c98f7...b65

• Liker 3
Skrevet

For meg er det viktig at hotellet kaster så lite mat som mulig, bli gjerne med på feks to good to go

Anonymkode: 06d0e...c67

Skrevet

Og iskald melk, ikke lunka melk 

Stort pluss med sjokolademelk!!!

Anonymkode: 06d0e...c67

• Liker 1
Skrevet

I Polen var det buffet-resturant der man betalte for hva asjetten veide, savner litt alternativer på prisen så både frokostelskere og de som bare vil ha en kaffe med litt frukt liksom. Så begge kan spise frokost sammen. Noen ganger på hotell har vi droppet hotellfrokost da en ikke vil betale masse for en kaffekopp og en skive mens den andre spiser en god frokost. Blir så leit 

Anonymkode: 14254...b40

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva liker dere å spise på hotell frokost? Hva er det viktigeste hotellet må ha? Og hva blir du kjempe glad og overrasker over at de har? Og hva er totalt unødvendig? 

Jeg skal være frokost sjef på et nytt hotell som åpner snart, og jeg jobber med innholdet. Vær så snill å gi meg litt hjelp😇

Anonymkode: 1f3f4...48b

Bacon uber alles.

Anonymkode: 1edb1...8d8

• Liker 3
Skrevet

Alle hoteller bør ha eggs benedict

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Smoothies, surdeigsbrød, gode salater, chia-pudding, hjemmelaget iste, croissant, skikkelig smør(ikke soft flora drit, i alle fall ikke kun det), mye oppkuttet frukt, pannekaker/vafler.

Jeg går imot strømmen her og sier at bacon er unødvendig. Det lukter høgg og det lukter over hele rommet. Også er dyremishandling alltid unødvendig da😇

Anonymkode: c98f7...b65

Dette blir nok et rent kvinne-hotell.

• Liker 1
Skrevet

Allergivennlig er alfa og omega. Begge ungene her har eggeallergi og frokostene blir ofte kaotiske. Folk som bruker omelettskjea eller pannekakeklypa på andre eggefrie ting som bacon er fælt. Separer egg for seg selv litt bortenfor det andre og ha en egen eggestasjon med omelett, kokte egg og eggerøre.

Det er også fullt mulig å lage pannekaker som er glutenfrie,eggefrie og melkefrie stekt i melkefri margarin for de som har flere allergier.

God hygiene på kjøkkenet (ikke kryssmitte) og god merking burde ha høyeste prioritet!

Sprøstekt/skikkelig stekt bacon er nødvendig. Godt brød, porsjonspakker med smør, oppkuttet frukt, yoghurt, bær om det er innenfor budsjett. Ulike grønnsaker, pålegg, juice og biola drikkeyoghurt.

Anonymkode: 19783...d0f

Skrevet

Godt landbrød. 
Meierismør. 
Eggerøre. 
Bacon. 
Tomatbønner.
Og appesinjuice eller eplejuice. 
Og melon.
Jeg har aldri forstått hvordan folk klarer å spise søt bakst på morgenen, men leser jo her at det er mange som liker det. 
Lykke til med hotellfrokost :)

Anonymkode: efcf1...072

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...